کد خبر: ۳۰۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

نگاهی به 9 راز زندگی رونالدینیو

ممکن است رونالدینیو به زودی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال بگیرد. 9 راز زندگی رونالدینیو را به این بهانه مرور می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مدت‌ها است که از عصر رونالدینیو، جادوگر برزیلی می گذرد و تا الان هیچ بازیکنی از فوتبال برزیل نتوانسته است با هنرنمایی خود جهان را به وجد آورد و نشان دهد که شمار یک فوتبال جهان است. درست است که نیمار بازیکن بزرگی است و بسیاری از دیدن بازی او لذت می برند اما او هنوز نتوانسته است ستاره‌های همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را پشت سرگذارد و با این دو ستاره کنونی فوتبال جهان فاصله زیادی دارد.

رونالدینیو در بارسلونا عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان داد و یک تنه توانست این تیم را به قدرت نخست فوتبال اروپا و اسپانیا تبدیل کند. او از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود و این به خاطر بازی‌های درخشانی بود که به نمایش می گذاشت. رونالدینیو الان در تیم کویریتارو مکزیک بازی می‌کند و هنوز براین باور است که می‌تواند در مستطیل سبز جادوگری و چشم ها را محو خود کند اما هر کسی حتی خود رونالدینیو نیز می‌داند که او دیگر آن بازیکن بزرگ سابق نیست و از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته است.

این بازیکن برزیلی الان ۳۵ سال سن دارد و این یعنی دوران او به پایان رسیده است و دیگر باید به فکر بازنشستگی باشد. مغرور، شلوغ، جادوگر و جنجالی صفاتی است که رونالدینیو با آن شناخته شده است. او توانست با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشت بارسلونا را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند و در دو سال پیاپی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

برای شناخت بهتر این جادوگر فوتبال 9 راز زندگی او را مرور می‌کنیم:

1– اتومبیل های گران قیمت

رونالدینیو مانند بسیاری از ستاره های نامی فوتبال جهان عاشق اتومبیل است. او اتومبیل های لوکس زیادی دارد که هر کدام از آنها میلیون ها دلار قیمت دارد. نکته جالب در این زمینه این است که رونالدینیو این‌گونه نیست که از یک اتومبیل لوکس استفاده کند و سپس در اندیشه تعویض کردن آن باشد، بلکه همزمان اتومبیل های زیادی در پارکینگ شخصی خود دارد و این بیانگر علاقه بسیار زیادی او به رانندگی است.

2 – اعتماد به خانواده

رونالدینیو از بازیکنانی است که به خانواده خود اعتماد بسیار زیادی دارد و کارهای شخصی خود را به آنها می‌سپارد. مدیر برنامه های او یکی از بردارانش به اسم روبرتو است هم‌چنان که خواهرش دیزی به عنوان مشاور رسانه‌ای او عمل می‌کند و بیشتر اوقات به جای این ستاره برزیلی صحبت می‌کند.

۳ – بازاریابی موفق

در سال ۲۰۰۶ رونالدینیو بازیکنی مانند دیوید بکام را پشت سرگذاشت. او وقتی به میلان پیوست بیشترین درصد درآمد را از طریق بازاریابی به دست آورد و این به خاطر قراردادهای زیادی بود که با شرکت های متعددی مثل نایک، لینوسو و بازیهای خاص ویدئویی متعلق به فیفا بست.

۴ – اشتباهات نابخشودنی

درست است که رونالدینیو استعداد بسیار زیادی در مستطیل سبز داشت اما او نیز مانند بسیاری از ستاره های فوتبالی اشتباهات نابخشودنی داشت. به عنوان مثال رونالدینیو در سال ۲۰۱۱ با شرکت کوکا کولا قرارداد امضا کرده بود که از محصولات این شرکت استفاده کند و برای این کار پول زیادی دریافت کرده بود، اما در یک نشست خبری او نوشابه پیپسی نوشید و همین باعث شد تا کوکا کولا قرارداد او را که نزدیک به نیم میلیون پوند ارزش داشت، لغو کند.

۵ – برزیلی - اسپانیایی

رونالدینیو در بارسلونا عملکرد خیره کننده‌ای داشت و توانست با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذارد نگاه ها را به خود خیره کنند. او با آبی-اناریها به هر آنچه که می خواست دست یافت و در فوتبال اسپانیا به بازیکن بسیار محبوبی تبدیل شده بود و همین هم باعث شد تا در سال ۲۰۰۷ عنوان شهروند اسپانیایی را به او بدهند اما او پیش از این برای تیم ملی فوتبال برزیل به میدان رفته بود و دیگر نمی توانست برای اسپانیا به میدان برود.

۶ – رونالدوی کوچک

اسم کامل رونالدینیو "رونالدو دی اسیس موریرا" است، اما لقب "رونالدینیو " برای نخستین بار زمانی به این ستاره برزیلی داده شد که تنها هفت سال سن داشت. او از نظر بدنی بسیار ضعیف تر از هم سن و سالهای خود بود و به همین خاطر نیز بود که لقب رونالدو کوچک را به او دادند و این اسم برای همیشه روی او باقی ماند.

۷- پادشاه یوتیوب

رونالدینیو نخستین کسی بود که یک ویدیو او از مرز یک میلیون بیننده در شبکه‌های اجتماعی گذشت. او در سال ۲۰۰۵ این رکورد را به نام خود ثبت کرد تا همه از او به عنوان پادشاه یوتیوب سخن به میان آورند. او در این ویدئو که برای شرکت تجاری نایک بود مهارت های فوتبالی خود را به نمایش گذاشت و توانست ۴ بار پیاپی توپ را به تیر دروازه بزند.

۸ – راز منچستر یونایتد

در سال ۲۰۰۳ رونالدینیو در آستانه پیوستن به منچستر یونایتد بود. او با سران این باشگاه انگلیسی به توافق نهایی رسیده بود و قرار بود که پیراهن این تیم را بر تن کند اما به یکباره خوان لاپورتا رئیس سابق باشگاه بارسلونا وارد مذاکرات شد و توانست این بازیکن برزیلی را متقاعد به پوشیدن پیراهن آبی-اناریها کند. بدون شک هواداران منچستر یونایتد از این که چنین بازیکن بزرگی را جذب نکردند ناراحت هستند و از طرف دیگر آبی-اناریها از رئیس سابق خود تشکر کرده‌اند و می کنند.

۹- ۲۳ گل در یک بازی

به گزارش ایسنا، در سن ۱۳ سالگی رونالدینیو چند استعداد یاب را که برای دیدن بازی او به برزیل رفته بودند شگفت زده کرد. او توانست در یک بازی که با پیروزی ۲۳ بر صفر تیم رونالدینیو به پایان رسید به تنهایی همه این گل‌ها را به ثمر رساند. از آن زمان بود که همه نوید ظهور یک ستاره بزرگ را برای فوتبال برزیل دادند و این پیش بینی هم درست از آب درآمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین