کد خبر: ۳۰۳۸۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مجلس در گفت‌وگو با آفتاب:

طرح سوالات زنجیره‌ای، هدفی جز کارشکنی ندارد

«استیضاح‌های مکرر و طرح‌های چون طرح صیانت از حقوق هسته‌ای نمی‌تواند در راستای تحکیم وحدت ملی و اقتدار ملی تلقی گردد. طرح چنین مسائلی قدرت چانه‌زنی دولت را کاهش داده و موجب دلسردی مردم و دولت می‌شود. امیدوارم نمایندگانی که قسم یاد کرده‌اند از منافع نظام و مردم صیانت کنند از جناحی‌کردن امورات کشور در مجلس و کمیسیون‌ها اجتناب کنند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- از ابتداری روی کار آمدن دولت تدبیر و امید چالش‌های دولت با مجلسی که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می‌دهند، آشکار شد. طرح سوالات و استیضاح‌های پی در پی تا آنجا پیش رفت که هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت برای این که مجلس بتواند به وظایف اصلی خود رسیدگی کند، طرح سوالات و استیضاح‌ها تنها در روز‌های سه‌شنبه صورت بگیرد. در طول عمر دو ساله دولت یازدهم رضا فرجی‌دانا، عبدالرضا رحمانی فضلی، علی ربیعی و محمود واعظی هر کدام یک بار و محمدرضا نعمت زاده، علی اصغر فانی، علی طیب نیا و علی جنتی هر کدام دوبار از مجلس نهم کارت زرد گرفته‌اند. یعنی دولت یازدهم در عمر دو ساله خود 12 کارت گرفته است در حالی که دولت دهم در دوره 4 ساله خود تنها 9 کارت زرد از مجلس دریافت کرد.

 کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعامل عزت‌خواه و دیپلماسی سیاسی دولت در حال به بار نشستن است و در این هنگام کشور نیازمند همدلی، اتحاد و پرهیز از هر گونه  تنش و اختلاف است به خبرنگار «آفتاب» گفت: «استیضاح‌های مکرر و طرح‌های چون طرح صیانت از حقوق هسته‌ای  نمی‌تواند در راستای تحکیم وحدت ملی  و اقتدار ملی تلقی گردد. طرح چنین مسائلی  قدرت چانه‌زنی دولت را کاهش داده و موجب دلسردی مردم و دولت می‌شود. امیدوارم نمایندگانی که قسم یاد کرده‌اند از منافع نظام و مردم صیانت کنند از جناحی‌کردن امورات کشور در مجلس و کمیسیون‌ها اجتناب کنند.»

وی ادامه داد: «بی‌تردید نظر رهبری نیز تعامل سازنده با دولت است و نامگزاری سال 94 نیز بر همین اساس بوده است. در اصل 60 قانون اساسی به اختیارات دولت به صورت شفاف اشاره شده است و می‌توان این اختیارات را به چالش کشید. کابینه دولت نیز با تلاش شبانه‌روزی در جهت رفع مشکلات کشور گام برمی‌دارد. امام(ره) عنوان کردند که انتقاد سالم و راهنمایی دولت در همه کارهایی که می‌خواهد انجام دهد، لازم است اما این طور نباشد که خدایی ناخواسته برای این که نظر خودتان را در باره دولت اثبات کنید، درکار دولت کارشکنی کرده، دولت را به شکست وادارید، ملت را تضعیف کنید و اسلام را به خطر بیاندازید. امام این مساله را در آن زمان  خطاب به نمایندگان مطرح کرد که نمایندگان مجلس امروز نیز باید به آن توجه داشته باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر نام‌گذاری سال 94 به «همدلی و همزبانی ملت و دولت» گفت: «در این هنگام که دیپلماسی سیاسی دولت در حال به بار نشتن است و کشور نیازمند همدلی، اتحاد و پرهیزی از هر‌گونه تنش و اختلاف قوای سه‌گانه است، این‌گونه سوالات زنجیره‌ای و طرح‌های یک بعدی مانند صیانت از انرژی هسته‌ای نمی‌تواند در راستای تقویت وحدت و اقتدار ملی تلقی گردد بلکه قدرت چانه‌زنی دولت منتخب مردم را کاهش می‌دهد و با فرصت‌سوزی از اعضای دولت موجبات دلسردی مردم و کاهش امید و انگیزه‌های ملت و دولت را رقم می‌زند.»

پیرموذن ادامه داد: «نمایندگان باید خارج از جریانات فکری، منافع شخصی، باندی و نگاه به انتخاباتی که پیش رو است، امور مجلس را به انجام برسانند. سوالات زنجیره‌ای و طرح‌هایی که جز ناراحتی دولت و افکار عمومی را در پی داشته، هیچ ضرورتی ندارد. امروز می‌بینم اراده‌ای است که می‌خواهد صد راه تعامل عزت خواه ایران با غرب شود، تعاملی که تاکنون موجبات عزت ملت را فراهم کرده است. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز  اجازه نداد این مساله طرح شود چون تنها  با انگیزه مشکل‌آفرینی برای دولت طرح شده بود.  این‌گونه طرح‌ها و سوالات را نه ملت و نه دولت برنمی‌‌تابند و مخالف با منویات رهبری و منافع ملی است.»

وی در پایان گفت: «تردیدی ندارم دولت هر آنچه را که در توان داشته انجام داده و تلاش دولت کافی و وافی بوده است. در چنین شرایطی طرح سوالات اضافه و بی‌مورد برآمده از منافع باندی و جناحی است تا با این‌گونه انتقادات تخریب‌کننده با نگاه به مجلس آینده برای خود جایگاهی ایجاد کنند، اما باید بدانند که در عمل چیزی جز فاصله گرفتن ملت از این مجلس چیزی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
7
صیانت از حقوق شهروندی چطور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
6
جناحی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
3
2
بر خلاف ادعاهايتان اصلا تحمل انتقاد را نداشته ومتاسفانه به تهمت هم متوسل مي شويد ؛كمي با حوصله وتامل به صحبت هاي مردم ومنتقدين گوش دهيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین