کد خبر: ۳۰۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

دادستان زاهدان: هیج داعشی دستگیر نشده

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیج فردی وابسته به داعش دستگیر نشده است گفت: بیش از 15 نفر در رابطه با کلاهبرداری کانون ازدواج آسان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیج فردی وابسته به داعش دستگیر نشده است گفت: بیش از 15 نفر در رابطه با کلاهبرداری کانون ازدواج آسان دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، محمد مرزیه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از این 15 نفر حدود سه نفر در بازداشت موقت به سر می‌برند و بقیه با قید وثیقه آزاد شدند.

مرزیه گفت: در این پرونده 10 میلیارد تومان کلاهبرداری شده و به مردم برگشت داده خواهد شد که تاکنون موفق شدیم بیش از یک میلیارد تومان آن را با تصرف اموال این موسسه وصول کنیم.

وی نحوه کلاهبرداری این موسسات را حرفه‌ای خواند و گفت: آنان با اعتبارات مردم برای خود گردش مالی بزرگی بوجود آورده بودند و در ازای اقساطی کردن تحویل خودرو و سفر عتبات عالیات مبلغ بیشتری را از مردم دریافت می‌کردند.

مرزیه سود چهار درصد این موسسات، اعطای وام بلاعوض و همچنین کارت‌های اعتباری 10 هزار تومانی به عنوان تبلیغات را از دیگر ترفندهای آنان برای جذب اقشار مختلف مردم بیان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان حضور مسئولان حکومتی در جلسات این مجموعه‌های کلاهبردار را ترفند دیگر آنان برای اطمینان خاطر مردم از اقدامات انجام گرفته توسط این موسسات عنوان کرد.

مرزیه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای استرداد پول مردم گفت: لیست تمام کسانی را که در این کلاهبرداری مورد ضرر واقع شده‌اند را تهیه کرده‌ایم و از امروز تماس با آنان را در خصوص استرداد پولشان را آغاز می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص آن دسته از افرادی که از طریق این مجموعه‌ها اقدام به خرید خودروی قسطی کردند گفت: این افراد باید نسبت به پرداخت به موقع اقساط خود اقدام کنند در غیر این صورت خودروی آنان شناسایی و توقیف خواهد شد و اگر نسبت به پرداخت کامل اقساط خود به صورت یکجا اقدام کنند دو تا سه میلیون تومان به نفع آنان خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از اقدام به موقع دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای جلوگیری از گسترده‌شدن این معضل ابراز خوشنودی کرد و خواستار صبوری مردم برای حل کامل این پرونده بزرگ شد.

مرزیه به موضوع صدور امان‌نامه اشاره کرد و گفت: امان‌نامه اثرات و فواید زیادی داشته است اما باید آسیب‌های احتمالی آن برطرف شود.

وی با بیان اینکه کسانی که تقاضای امان‌نامه می‌دهند خود را طاهر فرض می‌کنند و می‌خواهند مسیر زندگی خود را تغییر دهند از حمایت قوه‌قضائیه از این افراد خبرداد و افزود: در جمهوری اسلامی ایران ضمینه تامین مجرمان فراهم شده و افراد متقاضی باید با ارائه درخواست به این قوه و مراکز انتظامی و با دستور ریاست دادگستری استان برگ امان‌نامه خود را دریافت کنند.

مرزیه هشدار داد کسانی که در امان‌نامه به جرائم خود اقرار کنند در صورت دستگیری با همان جرم، امان‌نامه آنان باطل می‌شود و همچنین هیچ دستگاهی حق دستگیری فرد امان‌نامه‌دار در خصوص جرائم قبلی را ندارد و به محض دستگیری، قوه‌قضائیه نسبت به آزادی آن اقدام می‌کند.

وی همچنین در خصوص شایعات حضور داعش در استان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون از عناصر گروهک دستگیری‌های زیادی توسط نیروهای سپاه اطلاعات انتظامی داشته‌ایم و مؤفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم اما هیج فردی وابسته به داعش دستگیر نشده و هرگونه خبر در این زمینه صحت ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین