کد خبر: ۳۰۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹

احتمال قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکانی که تا ۴۰مترمکعب آب مصرف کنند یعنی بیش از دو برابر الگوی مصرف؛ شناسایی شدند و هروقت شورای اقتصاد در مورد قطع آب این مشترکان پرمصرف تصمیمی بگیرد آن را اعمال خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سید رسول باقری معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران گفت: تعرفه‌های آب در سال 94 تاکنون تغییری نکرده است و همان تعرفه 93 اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب‌بهای دریافتی از مشترکان یک‌سوم قیمت تمام‌شده است، افزود: ادامه این روند به پایداری خدمات شبکه آب و فاضلاب لطمه وارد می‌کند.

وی گفت: قیمت تمام‌شده آب به‌ازای هر مترمکعب در استان تهران بیش از هزار تومان و میانگین دریافتی از مشترکین 350 تومان است.

باقری در زمینه اعمال افت فشار آب در روزهای تابستان افزود: برای مدیریت مصرف، افت فشار اعمال می‌شود که این موضوع به‌خاطر جلوگیری از جیره بندی آب است اما زمانی که فشار شبکه آب را حتی به یک و نیم اتمسفر برسانیم فشار لوله آب دو و نیم اتمسفر است و به‌طور یقین فشار بیرون لوله یک اتمسفر است، به همین دلیل امکان ندارد هوا مخلوط آب شود.

وی ادامه داد: همزمان با افت فشار در شبکه آبرسانی از نظر فنی امکان ورود هوا به لوله‌های آب و تأثیر آن در میزان مصرف آب و صفحه نمایشگر کنتور از نظر فنی وجود ندارد.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از نظر قانونی باید فشار آب در آپارتمان‌ها تا چهار طبقه را تأمین کنیم و برای بیش از آن باید از تأسیساتی در داخل ملک برای پمپ و مخزن استفاده شود، گفت: در ساختمان‌های بلند این کار به‌صورت استاندارد انجام می‌شود اما برخی مشترکین به‌صورت غیراستاندارد بعد از کنتور آب، پمپ نصب می‌کنند که موجب افزایش سرعت آب و در برخی موارد خرابی کنتور می‌شود و حتی ممکن است نمایشگر کنتور مصرف بیشتری را ثبت کند.

باقری آمار مشترکین آب شهر تهران را سه‌میلیون و هفتصد هزار مشترک اعلام کرد و افزود: سه‌میلیون مشترک در بخش خانگی است که 58 درصد مصرف این مشترکان صفر تا 15 مترمکعب است و 24 درصد دیگر مشترکان خانگی تهران 15 تا 20 مترمکعب آب مصرف می‌کنند و در مجموع 82 درصد مشترکان خانگی کمتر از 20 مترمکعب آب و بقیه بالای 20 مترمکعب در هر دوره قرائت کنتور مصرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: در بخش غیرخانگی چون الگو براساس ظرفیت قرارداد تعیین شده است برخی از مشترکان بیش از ظرفیت مصرف می‌کنند که این مشترکان شناسایی شدند و در صورتی که شورای اقتصاد موضوع قطع آب مشترکان پرمصرف را تصویب کند با این مشترکان برخورد خواهیم کرد.

باقری در زمینه آب بنایی هم گفت: آب شرب به بنایی اختصاص نمی‌یابد و فقط ظرفیت پایینی از آب شرب به کارگرانی که در آن مکان مشغول به کار هستند تخصیص می‌دهیم در صورتی که مصوبه برخورد با مشترکان پرمصرف تصویب شود شامل این مشترکان هم می‌شود که نباید بیش از ظرفیت تعیین شده استفاده کنند.

وی در زمینه الگوی مصرف آب افزود: الگوی مصرف برای یک خانوار چهارنفره اگر هر نفر روزی 150 لیتر مصرف کنند، روزانه 600 لیتر و در طول یک ماه 18 مترمکعب است.

به گزارش تسنیم، معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران تأکید کرد: مشترکانی که تا 40 مترمکعب آب مصرف کنند یعنی بیش از دو برابر الگوی مصرف؛ شناسایی شدند و هروقت شورای اقتصاد در مورد این مشترکان پرمصرف تصمیمی بگیرد آن را اعمال خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین