کد خبر: ۳۰۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

طنز/ مادر چاوز به احمدی نژاد نامه نوشت

در بخشی از نامه مادر هوگو چاوز آمده است: «دکتر کجایی که از وقتی که رفتی، اوضاع خاندان و کشور ما هم در هم پیچیده. برگرد! کلید دوستانت گویا قفل‌های ما را باز نمی‌کند؛ برگرد و نذار بدون تو زندگیمون ازهم بپاشه!»
آفتاب‌‌نیوز : ایسنا گزارش داده که ونزوئلا در حال حاضر در یک بحران اقتصادی به سر می برد و این امر باعث شده که قیمت کالاها در این کشور سر به فلک بکشد به طوری که قیمت آیفون شش در ونزوئلا 47 هزار دلار( 155 میلیون تومان) است.

***

بر این اساس و با توجه به بن بست مدیریتی در ونزوئلا، مادر هوگو چاوز در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور سابق کشورمان، خواستار نسخه فوری و راهگشا و یا بازگشت او به قدرت شده است و تاکید کرده «اگر نمی توانی ونزوئلا را از راه دور مدیریت کنی، با درخواست پناهندگی من و بازماندگان مرحوم چاوز به ایران موافقت کن.»

در بخشی از این نامه آمده است:

دکتر سلام!

یادش بخیر با هوگو می‌رفتین می‌کوبیدین تو دهن استکبار و بر می‌گشتین با هم جوجه می‌زدیم...چه زود گذشت! یادت هست به زور هوگو فرستادی زیارت در مشهد؟ همیشه در خانه حرف تو بود و دائم می گفت محمود...محمود.

دکتر جان کجایی که از وقتی که رفتی، اوضاع خاندان و کشور ما هم در هم پیچیده. برگرد! کلید دوستانت گویا قفل های ما را باز نمی کند و انگار تو فقط به یاد ما بودی. برگرد...برگرد و نذار بدون تو زندگیمون ازهم بپاشه.

راستی هنوز ایستادگی تو در برابر دنیای استکبار و تسلای خاطرت در ختم هوگو را فراموش نکردم، دمت گرم، جبران می کنم. پسرم تو در قلب من هستی همانطور که هوگو. و این روزها ما بازهم به کمک تو نیاز داریم تا از این باتلاق اقتصادی استکبار خاک بر سر خلاص شویم. کمی وام بلا عوض هم بدهی کافیست نیاز به خط تولید پراید نیست چون کسی نمی خرد.

محمود پسرم! برای آنکه در تاریخ بماند، لیست قیمت برخی اقلام در زمان شما و بعد از شما را پیوست می کنم تا همه بدانند بعد از تو بر ما چه گذشت.

قیمت ها بر اساس بولیوار بوده که به تومان چنج شده است:

نام کالا

قیمت در زمان احمدی نژاد

قیمت بعد از احمدی نژاد

پراید

4 میلیون تومان

24 میلیون تومان

آیفون 6

6 میلیون تومان

160 میلیون تومان

گوجه فرنگی

کیلویی 2هزار تومان

دونه ای 7 هزار تومان

سیب زمینی

کیلویی 2500 تومان

دونه ای 9هزار تومان

سیگار برگ

پاکتی 11هزار تومان

نخی 36 هزار تومان

دلار

3هزار و 200 تومان

16 هزار و 800 تومان

مرغ کشتار روز

کیلویی 9هزار تومان

بال مرغ دونه‌ای23هزارتومان

نان

سه کیلو 12 هزار تومان

دونه ای 9 هزار تومان

نفت

بشکه ای 30 هزار تومان

بشکه ای 400هزار تومان

مسکن مهر

متری 100 هزار تومان

متری 2 میلیون تومان

نوشیدنی

باکسی 25هزار تومان

دونه ای 35 هزار تومان

صفاسیتی

ساعتی 60هزار تومان

نیم‌ساعت400هزار تومان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین