کد خبر: ۳۰۴۷۷۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
همانطور که به بی‌حجاب نهیب می‌زنند به خودسرها هم هم نهیب بزنند

خطبا "اقدامات خودسرانه" را حرام اعلام کنند/ اصطلاح "خودسر" مورد قبول مردم نیست

یک نماینده سابق مجلس گفت که خطبای جمعه اعلام کنند، اقدامات و افعال افراد خودسر حرام است./ متخلفین را بر اساس مقررات و قوانین موضوعه مورد محاکمه قرار دهند، عادلانه محاکمه کنند، برایشان وکیل بگیرند، دادگاه علنی برگزار کنند و آن حکمی که در قانون برای این اقدامات هست را اجرا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- حسین انصاری‌راد، نماینده مجلس پنجم و ششم در گفت‌وگو با «آفتاب» در خصوص بازداشت 11 نفر از اخلال‌گران سخنرانی رئیس‌جمهوری در مراسم ارتحال امام و آزادی آنان گفت: اینکه عده‌ای را بازداشت کنند سپس تعهد بگیرند و آزاد کنند، کافی نیست. این علاج مسئله نمی‌کند علاج این است که باید به صورت رسمی محکوم شود.  

او در ادامه به تاریخچه حضور این افراد در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه افراد خودسر به عنوان پدیده‌ای نوظهور از اوائل انقلاب و تقریبا از سال‌های 59 و 60 در مجامع سیاسی حضور پیدا کردند و مجالس را به هم زدند و گاهی به ضرب و شتم اشخاص پرداختند. 

انصاری با بیان اینکه در دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی هم اقداماتی از سوی این افراد انجام می‌گرفت، یادآور شد: اقای حجاریان ترور شد، به رئیس‌جمهور حمله شد، قتل‌های زنجیره‌ای اتفاق افتاد. همان زمان هم اطلاعیه‌ای از سوی مقامات مسوول و وزارت مربوط صادر شد که افراد «خودسر» را متهم به قتل‌های زنجیره‌ای کردند. در مورد آقای حجاریان هم که جوان کم سن و سالی ترور را انجام داده بود باز صحبت افراد «خودسر» به میان آمد و در نهایت مشخص نشد این فرد به جایی وصل هست یا نه. 

او تاکید کرد: حضور این افراد تا امروز ادامه پیدا کرده و حتی در سخنرانی سید حسن خمینی در حرم امام به ایشان هتک حرمت شده است. این اتفاقات مخصوصا در سخنرانی افراد غیرخودی اتفاق می‌افتد و در جریان این حملات حمله‌کنندگان هم افراد «خودسر» نام می‌گیرند. 

او به حملاتی که در دوره نمایندگی‌اش مواجه شده، اشاره‌ای گذرا می‌کند و می‌گوید: برای بنده هم که نماینده دور پنجم، ششم و اول مجلس شورای اسلامی بوده‌ام بسیار اتفاق افتاده که در حین سخنرانی افردی اخلال کردند. در جلسات تفسیری هم که در نیشابور داشتم، عده‌ای به مسجد جامع ریختند، پلاکاردها را شکستند، مستمعین را کتک زدند و بعضی چندین ماه مشغول معالجه بودند و دیه گرفتند. در مجامعی هم که آن سال‌ها شرکت می‌کردم به طور دائم جمع 20 نفره ای اخلال می‌کردند شعار می‌دادند و سروصدا راه می‌انداختند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز هم که در سخنرانی رئیس‌جمهور اخلال می‌کنند همان افراد خودسر هستند و کسی مسئولیت این جماعت را به عهده نمی‌گیرد. افردی که مرتکب این اختلافات می‌شوند یا افرادی که در مراسم تشییع جنازه شهدای غواص به روحانی، لاریجانی و هاشمی رفسنجانی جسارت کردند همه از یک باب است و همه یک منشا دارد. 

او تاکید کرد: جناح قدرتمداری وجود دارد که به مراکز قدرت وصل است و از مراکز قدرت حمایت می‌شوند. این‌ها همان افرادی هستند که با اقای مطهری در شیراز برخورد کردند. 

انصاری‌راد به پیشنهادی که در مجلس ششم به نمایندگان داده اشاره می‌کند و می‌گوید: بنده در ایامی که در کمیسیون اصل 90 مجلس ششم بودم چندین بار اعلام کردم و چندین‌بار نوشته شد که خطبای جمعه مخصوصا خطیب جمعه تهران یکبار اعلام کنند این فعل حرام است. همانطور که به بی‌حجاب نهیب می‌زنند یکبار هم نهیب بزنند و اعلام کنند این اقدامات اخلال در نظم کشور، به ضرر مملکت، حرام و جز محرمات قطعی است. 

او عنوان کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که این اقدامات هم به عنوان اولیه یعنی هتک حرمت انسان‌ها و هم به عنوان ثانوی که اخلال در نظم کشور است حرام مضاعف است. خطبا جمعه این فعل را رسما «حرام» اعلام و درباره‌اش تبلیغ کنند.

انصاری با بیان اینکه این اقدامات هتک به ملت ایران و نظام است و مقامات مسوول و آنهایی که رشته امور کشور در اختیار آن‌ها است باید رسما اقدامات را به طور کل ممنوع و حرام اعلام کنند، تصریح کرد: متخلفین را بر اساس مقررات و قوانین موضوعه مورد محاکمه قرار دهند، عادلانه محاکمه کنند، برایشان وکیل بگیرند، دادگاه علنی برگزار کنند و آن حکمی که در قانون برای این اقدامات هست را اجرا کنند. 

او در پایان گفت: «خودسر» اصطلاح مقبولی نیست و ملت ما قبول نمی‌کنند این‌ها خودسر هستند. کسانی که اقدامات غیرقانونی می‌کنند و به مقامات عالی نظام توهین می‌کنند، مراجع خاص دارند. امکان‌پذیر نیست افرد بدون پشتوانه دست به چنین اقداماتی بزنند. اگر پشتوانه نداشته باشند این کارهارا نمی‌کنند 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
26
4
فکر کنم واسه انتخابات میخواد بیاد یا خودش یا نزدیکانش
مجید
|
United States of America
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
2
11
جامعه مدینه فاضله هم گروه خود سر ندارد, در ایران خود سر دارید؟ شما در ایران گروه خود سر دارید؟ ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
35
6
از سوابق مشخص است که اصلاحات یک حزب خودسر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
2
7
... قطعا نمیخواهد حل کند....
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
3
3
...عمرا!!!
پاسخ ها
دلواپس باغیرت
| - |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خب خودسر اصلاح طلبان هستن دیگه واقعا کسی وجود داره که ندونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
2
1
حالا خودسر ها خوب هستند یا بد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
15
3
کور خوندید ما در برابر توطئه ها ثابت قدم خواهیم ایستاد و از ملامت و تمسخر شما هیچگونه هراسی نداریم . مرگ بر فتنه گران . مرگ بر نوکران حلقه به گوش امریکا .
پاسخ ها
یک شهروند ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
یه خورده با آرامش و تن صدای پایین هم صحبت کنی ما بهت گوش میدم.عزیز من الکی کدش 001 نیست پس عاقلانه صحبت کن
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
1
10
هنگامی ممات و حیات افراد به ایجاد بحران است چگونه انتظار دارید که جماعت قانون شکن از سطح جامعه جمع شوند. به باورم جمع آوری این افراد به مراتب سخت تر از جمع آوری معتادین، زنان بدکاره، دزدان و باجیگیران است.
فامیل دور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
1
4
اگر دراین اقدامات رگه هایی از بی حجابی دیده شود حتما محکوم میکنند.مطمئن باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
5
0
ظاهرا شما طرفدار محکم بیحجاب ها و شاید ساپرت پوشها هستید که اینقدر دلتان برای آنها می سوزد شما با این کارتان به آیه حجاب که دستور پروردگار است دهن کجی می کنید و مطمئن باشید گناه شما از بیحجلبها بیشتر است زیرا آنها به خاطر لذت به اینکار دست می زنند و شما به خاطر رسیدن به اهداف خودتان با مبارزه با بیحجابی دامن می زنید شما نه تنها از افراد خودسر ناراحت نیستید بلکه وجد 4 تا آدم اجیر شده که معلوم نیست وابسته به کدامیک از گروههای سیاسی است بلکه عین دولت و آرزوی شماست که این افراد و یا افراد ساده لوحی پیدا شوند و با بصیرتی جوگیر شده تا شما را به اهدافتان برسانند مگر ندیدید ریالهای عربستان از جیب چه کسانی بیرون آمد خودسرها هم اگر جزو احمقها نباشند قطعا با این ریالهای عربستان ارتباط خواهند داشت مردم را ساده فرض نکنید همه شما را می شناسند
یک شهروند ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
5
بعد از نظم انظباط قانون اجرای قانون هم صحبت میکنن.واقعا خنده داره.آقای دلواپس تورو خدا دلواپس من و خانواده من نباش.آقای دلواپس چطور بگویم من میخواهم صحبت های رییس جمهور کشور ایران رو گوش بدم تو اگه نمیخواهی گوش بدی به خودت ربط داره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین