کد خبر: ۳۰۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره ضیافت همدلی و وحدت

رهامی: ادعای ترک ضیافت رئیس‌جمهور، شانتاژ ژورنالیستی است

در مراسم ضیافت افطار حسن روحانی، رئیس جمهور، چهره‌های شاخص اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و سران احزاب در کنار یکدیگر حضور داشتند. اما برخی تلاش کردند این ضیافت رئیس‌جمهور را با حاشیه‌هایی همراه کنند. پس از سخنرانی غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که برخی افراد اصولگرا جلسه را به قصد اعتراض ترک کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- حجت‌الاسلام محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در گفت‌وگو با «آفتاب» ضمن تکذیب ادعای این رسانه‌ها، گفت: در یک جمعیت 400 الی 500 نفری طبیعی بود که هرازچندگاهی تعدادی به بیرون رفته یا وارد جلسه شوند، به ویژه این که مراسم افطاری بود و عده‌ای برای نماز جماعت که قبل از مراسم افطار برگزار می‌شد، برای گرفتن وضو سالن را ترک می‌کردند و به این صورت نبود که تعدادی به صورت محسوس و به قصد اعتراض جلسه را ترک کرده باشند. 

وی ادامه دارد: حجت اسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، جناب حداد عادل و بسیاری از سران اصولگرایان در این جلسه حضور داشتند و به سخنان جناب کرباسچی نیز واکنش نشان ندادند. مشخص نیست که کسانی که به بیرون از جلسه می‌فتند، نیت ترک جلسه را داشتند یا برای وضو به بیرون از جلسه رفته‌اند. اما اگر تعدادی به قصد ترک جلسه برمی‌خواستند این مساله برای همه در سالن آشکار می‌شد و دیگر جای شک و شبهه که آیا قصد ترک جلسه بوده یا خیر مطرح نمی‌شد. 

محسن رهامی با تاکید بر این که اگر سخنان غلامحسین کرباسچی نامعقول بود، جناب ابوترابی‌فرد، حداد عادل، بادمچیان و دیگر سران اصولگرا نیز باید جلسه را ترک می‌کردند، گفت: سران اصولگرایان در صف اول و تا آخر مراسم نیز حضور داشتند و در مراسم افطار نیز در کنار رئیس‌جمهور نشستند و همین نشان می‌دهد سخنان کرباسچی برای سران اصولگرا و محافظه‌کار واکنشی را در پی نداشته است و برخی صحبت‌هایی نیز که مطرح شده، شانتاژهای ژورنالیستی است که برخی می‌خواهند تاثیر جلسه را که سران احزاب و جناح‌های مختلف در آن گرد هم آمده‌اند را تحت تاثیر سخنان جناب کرباسچی قرار دهند و برخی مسائل را بزرگنمایی کنند. 

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این که سخنان  غلامحسین کرباسچی به طور کلی نیز چنین واکنش‌هایی را نباید در پی داشته باشد، گفت: سخنان جناب کرباسچی نیز سخنانی نبود که کسی بخواهد جلسه را ترک کند. معنای سخنان وی این نبود که آیا انتخابات به درستی برگزار شده است یا خیر، بلکه این بود که آن افراد نیز کلان نظام را قبول دارند و نمی‌خواهند به نظام آسیبی برسد، یعنی سخنی در مخالفت با نظام، رهبری، قوای سه گانه نظام و... مطرح نشد که به کسی بر بخورد. حال اگر یکی دو نفر هم احیانا برای وضو گرفتن یا هر نیت دیگری از جلسه خارج شده‌اند، نمی‌توان گفت به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین