کد خبر: ۳۰۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

شرایط نگهداری و فروش گوشت قرمز تغییر کرد

ملکی در عین حال بیان کرد: با انجام این عملیات، گوشت از نظر مصرف شرایط کیفی بسیار بهتری پیدا می‌کند و همچنین امکان رشد عوامل بیماری‌زا در آن کاهش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از شرایط جدید نگهداری و فروش گوشت خبر داد و گفت: از این پس لاشه دام‌ها پس از کشتار باید 24 ساعت در پیش‌سرد‌کن قرار گیرند و سپس در بازار توزیع و فروخته شوند که حدود هزار تا 1500 تومان بر قیمت هر کیلوگرم گوشت تاثیر می‌گذارد.

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از روز گذشته براساس اعلام سازمان دامپزشکی گوشت‌ها به مدت 24 ساعت در پیش‌سردکن قرار می‌گیرند که این موضوع برای از بین بردن باکتری و بیماری‌هاست، چون مواردی از بیماری تب کنگو در دام‌ها مشاهده شده بود و به دلیل از بین بردن این بیماری و کاهش شیوع آن، این تصمیم اتخاذ شد.

وی افزود: زمانی که گوشت‌ها در پیش‌سرد قرار می‌گیرند وزن آنها بین 500 تا 700 گرم کاهش می‌یابد و علاوه بر آن هزینه‌های جانبی مثل هزینه‌های حمل‌ونقل و کارگری نیز به آن اضافه می‌شود که مقداری قیمت گوشت را افزایش می دهد.

ملکی با بیان اینکه با پیش‌سرد کردن گوشت مخاطرات بسیاری از عوامل بیماری‌زا در گوشت به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، گفت: با راه‌اندازی سیستم‌های پیش‌سردکن در کشتارگاه‌ها لاشه کشتار گوسفند به مدت 24 ساعت در دمای یخچال قرار می‌گیرد و شرایطی ایجاد می‌شود که امکان رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشت از بین می‌رود.

ملکی در عین حال بیان کرد: با انجام این عملیات، گوشت از نظر مصرف شرایط کیفی بسیار بهتری پیدا می‌کند و همچنین امکان رشد عوامل بیماری‌زا در آن کاهش می‌یابد.

گوشت گوسفندی شقه و بدون دنبه کیلویی 29 هزار تومان


رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اظهار کرد: درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه و بدون دنبه 29 هزار تا 29 هزار و 500 تومان است که این قیمت‌ تا روز گذشته 27 هزار و 500 تا 28 هزار تومان بود.

وی با بیان این‌که در دهه اول ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضا با افزایش قیمت مواجه نبودیم، گفت: روزانه حدود 12 تا 13 هزار کشتار گوسفندی در تهران داریم و حدود 1500 واحد صنفی در تهران فعال هستند.

ملکی همچنین اظهار کرد: با توجه به این‌که کشتارگاه‌ها در جنوب شهر قرار دارند و واحد‌های صنفی در مناطق مختلف مستقر هستند، طبیعی است واحد‌های بالای شهر که برای خرید گوشت مجبورند مسافت بیشتری طی کنند قیمت محصول‌شان کمی بیشتر باشد چون هزینه های حمل و نقل آن ها بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین