کد خبر: ۳۰۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

وزیر خارجه آلمان: شکست مذاکرات هسته‌ای به ضرر همه است

'فرانک اشتاین مایر' وزیر امور خارجه آلمان گفت: شکست در مذاکرات هسته ای ایران به ضرر همه طرف هاست و نشان می دهد جامعه بین المللی نتوانسته است یک مشکل سیاسی را از راه گفت وگو حل کند.
آفتاب‌‌نیوز : اشتاین مایر در مصاحبه ای با شماره روز یکشنبه روزنامه 'دی ولت' با اشاره به اینکه رسیدن به توافق ضروری است، افزود: بعد از مدت ها مذاکره، اکنون فرصت حل موضوع هسته ای ایران به دست آمده است.

وی که بر اساس این گزارش امروز (یکشنبه) برای پیوستن به مذاکرات هسته ای راهی وین می شود، یادآور شد: مذاکرات از چند هفته قبل تحت فشار ادامه دارد، اکنون این فرصت پدید آمده است که بحران را برای همیشه حل کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از دیروز (شنبه) برای ادامه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آلمان در وین به سرمی برد. 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا نیز از شامگاه جمعه وارد وین شده است و طرفین روز گذشته با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

ظریف دیروز همچنین با 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کرد.

طرفین بر اساس چارچوب هسته ای مورد توافق مذکور در بیانیه سوئیس که دوم آوریل (13 فروردین) قرائت شد، تا ضرب الاجل 30 ژوئن (9 تیر) برای رسیدن به توافق جامع هسته ای وقت دارند. البته شرکت کنندگان در این مذاکرات احتمال ادامه یافتن مذاکرات برای رسیدن به نتیجه حتی پس از این تاریخ را رد نکرده اند.

به گزارش ایرنا، ظریف دیروز در بدو وورد به وین با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به یک توافق خوب گفت: با این دید به وین آمدیم که بتوانیم در چند روز آینده با توجه به اینکه زمان مهم نیست و رسیدن به یک توافق خوب مهم است، به نتیجه خوب برسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین