کد خبر: ۳۰۵۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

فتاح: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد و رویکرد هیات امنای این نهاد نیز بر این اساس است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدپرویز فتاح روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد نباید به نفع یا علیه کسی اقدامی انجام دهد یا از امکانات این نهاد برای این منظور استفاده شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: سیاسی ترین کار ما رسیدگی به محرومان است حتی نباید مددجو را ابزار تبلیغ خود کنیم.

وی گفت: برای تغییر و تحول در مرحله اول باید از جامعه کارکنان خود آغاز کنیم و نگاه ما نسبت به کارمندان این نهاد نیز حمایتی است.

وی افزود: در مرحله اول به مددکاران که ارتباط مستقیم با مددجویان دارند توجه و مسائل و مشکلات آنان پیگیری شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه گفت: نظام مالی و بانکی کشور باید به نفع محرومان جامعه باشد.

فتاح افزود: هم اکنون با مجلس، دولت، قوه قضاییه تعامل می کنیم تا قوانین لازم در این عرصه تقویت شود.

*کمیته امداد نباید تبدیل به اداره شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد نباید به اداره تبدیل شود گفت: در این نهاد باید جهادی کار کنیم.

فتاح افزود: با مدیریت اداری فضای کشور تغییر نخواهد کرد بلکه باید با مدیریت جهادی و با حرکتی علمی، سیستمی، مبتنی بر واقعیت و عمل گرا کار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روحیه بداخلاقی نیز نباید در بین نیروهای این نهاد باشد و عملکردها را نباید زیر سوال برد و اعلام کنیم که تاریخ از آنجایی شروع می شود که ما روی کار آمده ایم.

وی هدف این نهاد را چابک سازی و اصلاح ساختار عنوان کرد و گفت: نباید از مددجویان فاصله بگیریم و باید از علی (ع) که در روز حکومت داری و در شب نیز مددکاری می کردند الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه باید درد محرومان را درک کنیم افزود: در این صورت می توانیم به آنان کمک کنیم.

*تولید فقر در جامعه نتایج مدیریت ها است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما فقیر تولید نمی کنیم گفت: تولید فقر در جامعه نتایج مدیریت ها است که این امر هم اکنون وضع مطلوب کشور ما نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی بسیار سفارش کرده اند و این امر نیز به نفع محرومان است.

وی گفت: یک مدیر باید در زندگی شخصی خود نیز رفتار اقتصاد مقاومتی داشته باشد و مانند مردم باشد.

وی همچنین گفت: هم اکنون کمیته امداد نباید تنها وابسته به دولت باشد زیرا که باید بار روی دوش مردم باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) ساده و بدون تشریفات بودند هم اکنون باید رفتار ما مدیران نیز بسیجی و ساده و بدون مخارج اضافه باشد و هدف تنها تکریم مردم باشد.

وی گفت: نباید کاری را با دوربین و تبلیغات انجام دهیم بلکه در مکتب اسلامی به دستگیری اشاره شده است.

وی بر خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و افزود: مسکن، ازدواج، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، بیمه درمان و تامین اجتماعی از دیگر هدف های این نهاد است.

فتاح با بیان اینکه موسسه های خیریه مانع کار نهاد نیستند گفت: اما باید ساماندهی شوند تا کمک ها با انصاف و عدالت به همه نیازمندان دور و نزدیک برسد. 

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز گفت: عوامل تولید فقر در این استان زیاد است و به همین علت سرانه درآمد خانوارها نسبت به کشور پایین است.

امان الله حسین پور اظهار کرد: هم اکنون 130 هزار نفر جمعیت استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و بخش قابل توجهی از خانواده ها نیز محروم هستند.

وی عوامل تولید فقر در این استان را اعتیاد، کشاورزی خرد و سنتی، مهاجرت، حاشیه نشینی و نظام بیمه ای نادرست عنوان کرد.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر غنی سازی و توانمند کردن مددجویان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت نیازمندان جامعه را به خودکفایی برسانیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: در ارائه کمک هدف تنها صدقه دادن به نیازمندان نباشد بلکه در راستای توانمندسازی آنان باید اقدام شود.

این آیین با حضور مسوولان کشوری، استانی در تالار حافظ بجنورد برگزار شد و در پایان از زحمات امان الله حسین پور مدیرکل سابق امام خمینی (ره) خراسان شمالی تقدیر و عباس اهرابی نیز به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
نه بیادباپول یتیم بیچاره هاکه برنامه میسازن وووو اختلاس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین