کد خبر: ۳۰۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

لاوروف: کشورهای منطقه علیه تروریسم متحد شوند/معلم: ترکیه، عربستان و قطر به معجزه نیاز دارند

وزیران خارجه روسیه و سوریه در کنفرانس خبری مشترکی بر توافقشان برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان طرف‌های درگیر سوری در مسکو تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری اعلام کرد: من و ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دیدار امروزمان در خصوص اوضاع سوریه و روابطمان با کشورهای منطقه به ویژه در شرایطی که همه از خطرات آن آگاهند صحبت کردیم. کشورهای منطقه باید همگی با هم برای مبارزه با تروریسم هماهنگی و همکاری داشته باشند. من معتقدم کشورها باید اختلافشان را کنار بگذارند و برای رویارویی با خطر تروریسم متحد شوند.

لاوروف همچنین بر لزوم اجرای بیانیه‌ ژنو و طرح روسیه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید و اعلام کرد: مبارزه با تروریسم به معنای کنار نهادن بیانیه ژنو و طرح روسیه نیست و باید هر طرحی که برای حل بحران سوریه ارائه می‌شود ضامن حفظ وحدت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه باشد. تلاش ما و دوستان مصری‌مان برای حل بحران سوریه تلاشی هماهنگ است و ما می‌کوشیم شرایط مذاکرات رسمی میان سوری‌ها برقرار شود.

وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام حمایتش از ملت و دولت سوریه و تقدیر از دستاوردهای سوریه در رویارویی با تروریسم گفت: سوریه تلاش زیادی را برای از بین بردن تروریسم می‌کند اما کشورهای همجوار هم باید به اهمیت همکاری گروهی در خاورمیانه برای پایان دادن به این خطر ایمان آورند.

این مسئول روسی همچنین اعلام کرد که مسکو از تلاش‌های استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای حل بحران این کشور حمایت می‌کنم.

لاوروف گفت: همه باید برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه براساس نتایج مذاکرات اخیر دولت و مخالفان سوریه در مسکو با جدیت تلاش کنند و اعلام می‌کنم که ما آماده‌ایم تا دور جدیدی از مذاکرات سوری - سوری را در مسکو اجرا کنیم تا خود سوری‌ها بتوانند به راهکاری توافقی دست یابند.

لاوروف در پایان سخنانش تاکید کرد که باید راهکارهایی عملی و سازنده برای حل بحران سوریه ارائه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ولید معلم نیز به نوبه خود با تشکر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش با برگزاری دور جدید مذاکرات در مسکو موافق است.

معلم با اشاره به اینکه مذاکراتش با لاوروف درباره سوریه و اوضاع خاورمیانه مذاکراتی مثبت و سازنده بود تاکید کرد: پوتین به ما وعده حمایت سیاسی و اقتصادی نظامی روسیه را داده و تاکید کرده که باید ائتلافی منطقه‌ای علیه تروریسم ایجاد شود.

وزیر خارجه سوریه درباره مساله تروریسم نیز گفت: ائتلاف ترکیه، عربستان و قطر که همواره علیه سوریه توطئه و با پول و سلاح تروریست‌ها را حمایت می‌کند؛ برای رهایی از تروریسم نیاز به معجزه‌ای بزرگ دارند چرا که خودشان حامیان اصلی تروریسم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین