کد خبر: ۳۰۵۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

واشنگتن‌پست: هیچ کس صحبت از تمدید مذاکرات نمی‌کند

در حالی که مذاکره کنندگان تمامی تلاش خود را برای پیشبرد اهداف کشور خود طی مذاکرات با یکدیگر می کنند، همچنان مطمئن نیستند که آیا می‌توان به توافق رسید یا نه.
آفتاب‌‌نیوز :
در پاسخ به انتقادات کسانی که از امتیاز دادن بیش از اندازه آمریکا به ایران نگران هستند، بار دیگر یک مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که آمریکا به تمامی تعهدات و چارچوب تفاهمنامه لوزان متعهد است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، در حالی که کاخ سفید صریحا اعلام کرده که مذاکرات پس از امروز، به مدت چند روز نیز ادامه خواهد داشت، مقام ارشد آمریکایی درباره احتمال تمدید مذاکرات و تعیین ضرب الاجل می‌گوید: از آنجایی که این دور از مذاکرات بسیار مشکل است، ما باید بر روی نتیجه منطقی آن تمرکز کنیم. اما هیچکس صحبت از تمدید مذاکرات نمی‌کند؛ هیچ کس.

مذاکرات میان 6 کشور قدرتمند جهان و ایران بر سر برنامه هسته‌ایش، قرار است که بدون مشخص کردن ضرب الاجلی دیگر به ادامه دادن مذاکرات بپردازند. ‌طی روزهای گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیداری با یوکیا آمانو رویس سازمان انرژی اتمی جهانی داشت؛ و بر همین اساس طرفین مذاکره کننده در حال کار کردن با این سازمان که در وین قرار دارد، هستند.

در این میان این سازمان برای ایران از اهمیت بالائی برخوردار است، زیرا مسئولیت فرستادن بازرس و تحت نظر گرفتن تشکیلات هسته ای ایران را در اختیار خواهد داشت.

او می‌افزاید: همه در حال آماده‌شدن هستند، و اقدامات خود را انجام می‌دهند؛ و هر زمان که سازمان انرژی اتمی جهانی تائیدات خود را ارائه دهد، اولین فاز رفع تحریم‌ها اتفاق خواهد افتاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین