کد خبر: ۳۰۵۴۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

جديدترين توصيه‌های علما به دولت؛ اجازه ندهيد تندروها عنان كار را به دست گيرند

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه در انتخاب مسوولان بايد شايسته‌سالاري را رعايت كرد، گفت: «تندروها را نبايد در كارها دخالت داد ولي افراد معتدل از هر جناحي كه باشند لياقت مسووليت و انجام كار را دارند. »
آفتاب‌‌نیوز :
سرپرست جديد استانداري قم در نخستين قدم به ديدار مراجع تقليد رفت. اين رسمي است كه معمولا همه دولتمردان ايران آن را به جا مي‌آورند. رسمي كه براي نماينده عالي دولت در پايتخت مذهبي ايران شكلي جدي‌تر دارد. فريدون همتي در ديدارهاي جداگانه خود با علماي قم سعي كرده تا از رهنمودهاي آنها براي اداره اين استان مطلع شود.

به گزارش آفتاب به نقل از اعتماد، آن‌طور كه مقيمي، معاون سياسي وزير كشور خبر داده بود، قرار است فريدون همتي تا موعد برگزاري انتخابات مجلس دهم يعني تا اسفندماه سكان هدايت استانداري قم را بر عهده داشته باشد. بعيد هم نيست كه بعد از آن موعد خود وي به عنوان استاندار به هيات وزيران معرفي شود. جدا از اين شايد نكته مهم‌تر در ديدارهاي اخير همتي با علما و مراجع تقليد، حمايت اين عده از علما از دولت يازدهم است. دولتي كه البته برخي از شاخص‌ترين منتقدانش هم در همين شهر قم ساكن هستند. در چنين شرايطي حمايت جمعي از علما و مراجع تقليد مي‌تواند براي دولتي‌ها جاي خوشحالي داشته باشد. حمايتي كه البته پيش از اين هم در ديدار ديگر چهره‌هاي دولتي با آيات عظام اعلام شده بود.

دولت مقبوليت خوبي بين مردم دارد

فريدون همتي يكي از محكم‌ترين حمايت‌ها از دولت يازدهم را در ديدار با آيت‌الله موسوي اردبيلي دريافت كرد. جايي كه اين مرجع تقليد خطاب به سرپرست استانداري قم گفت: «شما در دوراني آمده‌ايد كه دولت مقبوليت خوبي بين مردم دارد، لذا با خدمت بيشتر به اين شهر، هم در پيشگاه خداوند مأجور هستيد و هم رضايت مردم را به دست مي‌آوريد و هر دو كار ارزشمند است. » اين مرجع تقليد در ادامه گفت: «اگرچه كار در شهر مقدس قم مشكل است، اما خدمت به اين شهر، ارزش بالايي دارد. » آيت‌الله موسوي‌اردبيلي براي موفقيت سرپرست استانداري قم و هيات همراه دعا و توفيق خدمت بيشتر به مردم را براي آنان آرزو كرد. در ابتداي اين ديدار، فريدون همتي، سرپرست استانداري قم ضمن تشكر از اين مرجع تقليد بيان كرد: از افتخارات من اين است كه توانسته‌ام در خدمت شهر مقدس قم و مرجعيت ديني باشم و اين را ذخيره‌اي براي خود مي‌دانم. حمايت‌ها و رهنمودهاي مراجع عظام تقليد و كمك مردم مي‌تواند راهگشاي مشكلات و خدمت بيشتر به اين شهر مقدس باشد.

عملكرد دو ساله دولت بسيار خوب بود

آيت‌الله مقتدايي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز ديگر چهره مذهبي بود كه در نخستين روزهاي كار همتي در استان قم ميزبان وي شد. آيت‌الله مقتدايي در اين ديدار با بيان اينكه مردم قم مردمي انقلابي و كم توقع هستند، گفت: «اگر مسوولان نيت خالصانه در خدمت داشته باشند از سوي مراجع عظام و مردم قم همراهي خواهند شد.» اين عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه شهر مقدس قم، فرمايشات معصومين عليهم السلام در رابطه با اين شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: «شهر قم حرم اهل بيت است.» وي وجود حرم مطهر كريمه اهل بيت (س) در قم را عنايت ويژه خداوند به مردم اين شهر دانست و افزود: «بنا بر احاديث و روايات كسي كه حضرت معصومه (س) را زيارت كند بهشت بر او واجب است.» عضو مجلس خبرگان رهبري، حوزه علميه و مراجع بزرگوار تقليد را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته و منحصربفرد قم برشمرد و تصريح كرد: «اگر هر يك از اساتيد بزرگ حوزه قم در استاني ديگر باشد، محور فعاليت‌ها در آن استان خواهد بود.» وي با بيان اينكه مردم قم مردمي انقلابي و كم توقع هستند، خاطرنشان كرد: «اگر مسوولان نيت خالصانه در خدمت داشته باشند از سوي مراجع عظام و مردم قم همراهي خواهند شد.» عضو جامعه مدرسين حوزه علميه همچنين با ابراز خرسندي از عملكرد دولت تدبير و اميد، بهبود شرايط كشور در زمينه‌هاي اقتصادي، مسائل داخلي و بين‌المللي را مورد توجه قرار داد و افزود: «دولت طي دو سال اخير عملكرد بسيار خوبي داشته است.» آيت‌الله مقتدايي با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني، رييس‌جمهور به قم و ديدار ايشان با مراجع عظام و حوزويان خاطرنشان كرد: «بيان دكتر روحاني، مبني بر نصب العين قراردادن رهنمودهاي مراجع عظام و ارتباط وي با روحانيت بسيار حايز اهميت است.»

از هر فرصتي براي خدمت استفاده كنيد

بيت آيت‌الله صافي گلپايگاني ديگر مقصد سرپرست استانداري قم براي ديدار با علما بود. جايي كه اين مرجع تقليد خطاب به مسوولان دولتي حاضر با بيان اينكه مسووليت‌ها گذرا هستند اظهار كرد: «مسوولان بايد حداكثر استفاده را از فرصت‌ها براي خدمت به مردم و كسب رضاي الهي داشته باشند. » حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني در اين ديدار طي سخناني با تاكيد بر ضرورت تلاش براي كسب رضاي خداوند و توجه به معنويات در امور اظهار كرد: «هر كسي در هر سمتي بايد بر انجام وظايف و تكاليف خود مراقبت داشته باشد.» اين مرجع تقليد با اشاره به مشكلات مردم در زمينه‌هاي مختلف تصريح كرد: «مسوولان بايد از هر موقعيتي براي خدمت به مردم و گره‌گشايي از مشكلات آنها خصوصا اقشار فقير جامعه استفاده كنند.» حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه در انتخاب مسوولان بايد شايسته‌سالاري را رعايت كرد، گفت: «تندروها را نبايد در كارها دخالت داد ولي افراد معتدل از هر جناحي كه باشند لياقت مسووليت و انجام كار را دارند.»

اجازه ندهيد تندروها عنان كار را به دست گيرند

در نهايت نيز فريدون همتي به ديدار حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد رفت. اين مرجع تقليدبا بيان‌ اينكه شهر قم مشكلات زيادي دارد، گفت: «دولت‌ها جايگاه ويژه قم را آنچنان كه بايد و شايد در عمل قبول نكردند.» وي با اشاره به اينكه قم ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد، اظهار داشت: «يكي از اين ويژگي‌ها قرار داشتن بارگاه حضرت معصومه (س) در اين شهر است كه در سال حدود ٢٠ ميليون زاير را به خود جذب مي‌كند.» حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي ويژگي دوم قم را وجود حوزه علميه دانست و ابراز داشت: «حوزه علميه قم در دنيا شبيه ندارد و مراكز علمي مانند الازهر مصر يا مراكز عظيم اسلامي در رياض در حد و اندازه حوزه علميه قم نيستند.» اين مرجع تقليد در ادامه با تاكيد بر اينكه حوزه علميه قم خدمات زيادي را به نظام داده است، تصريح كرد: «حوزه علميه قم از هزينه كرد وجوهات شرعي طلاب را براي قضاوت، مربي عقيدتي و همچنين امام جمعه تربيت كرده و تحويل نظام مي‌دهد. »

وي وجود مهاجر از استان‌ها يا حتي كشور‌هاي ديگر را از ويژگي‌هاي ديگر قم دانست و افزود: «در شهر قم بين ٣٠٠ تا ٤٠٠ پژوهشگاه ديني و حوزوي وجود دارد كه بار تشكيل زير ساخت فرهنگي كشور بر دوش اين مراكز است.» اين استاد برجسته حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه مسوولان سطوح عالي كشور بايد نگاه ويژه‌اي به قم داشته باشند، ابراز داشت: «خدمت به قم خدمت به نظام و خدمت به عالم تشيع است و هر چقدر كه قم آبرومندتر باشد، جهان اسلام آبرومند‌تر است.» 

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه اظهار داشت: «هر دولتي كه سر كار مي‌آيد تمام عوامل سابق را حذف مي‌كند و آدم‌هاي خود را بر سر كار مي‌آورد و انتخاب اين افراد بر اساس شايسته سالاري نيست بلكه بر اساس حزب يا جناحي است كه مد نظر آن مسوول است و اين مساله سبب هزينه براي مملكت شده است. » وي با اشاره به اينكه يكي از دولت‌ها با شروع مسووليت خود ٣١ استاندار را عوض كرد، تصريح كرد: «مگر مي‌شود در ميان اين ٣١ نفر يك نفر هم لايق و خوب نباشد و اينجاست كه متوجه مي‌شويم اين تغييرات گسترده بر اساس لياقت و شايسته سالاري نبوده و نيست. »

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه در انتخاب مسوولان بايد شايسته‌سالاري را رعايت كرد، گفت: «تندروها را نبايد در كارها دخالت داد ولي افراد معتدل از هر جناحي كه باشند لياقت مسووليت و انجام كار را دارند. » گفتني است حجت‌الاسلام والمسلمين نمازي مشاور امور روحانيت وزير كشور، سيار فرماندار قم، رستمي معاون توسعه مديريت استاندار، حجت‌الاسلام هاشمي مشاور امور روحانيت استاندار و طباطبايي مدير كل روابط عمومي استانداري، همراهان فريدون همتي در اين ديدارها بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
9
1
تندروهایی همچون مدیران سایت آفتاب که فقط و فقط نظراتی رو که به مذاقشون خوش میاد میذارن
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
من از آقای روحانی رییس جمهور محبوب میخواهم فوری آقای همتی را عزل نمایند چون اصلا ایشان همفکر دولت نیستند/آقای روحانی ما به شما رای دادیم که آقای همتی رو بزارید استانداری قم.واقعا تاسف خوردم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین