کد خبر: ۳۰۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

مذاکرات ظریف با 1+5 چه اتفاقی برای قیمت های طلا و دلار رقم زد؟ / موج خوش‌بینی برای ورود به بورس

با تمدید مذاکرات با گروه 1+5 امیدواری هایی در بین سرمایه گذاران بازارهای مالی به وجود آمد. این امیدواری ها باعث شد قیمت های طلا و دلار تغییراتی مثبت داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق پیش بینی ها روز گذشته آخرین روز از مذاکرات هسته ای بود اما تمدید 7 روزه آن از سوی مذاکره کنندگان نشان داد که برای رسیدن به توافق نهایی به 7 روز زمان نیاز است.

به گزارش خبرآنلاین، شاخص بورس امروز موفق به عبور از مرز 65 هزار واحد شد تا نشان دهنده این باشد که امیدواری سهامداران به نهایی شدن مذاکرات طی یک هفته آینده افزایش یافته است.

تمدید 7 روزه مذاکرات حاوی پیام مثبتی به بازارهای مالی بود تا نگرانی های نسبت به تمدید بلند مدت از بین رفته و با خاطری آسوده اقدام به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بازار کنند

با توجه به رسیدن به روزهای پایانی مذاکرات و همچنین تمدید یک هفته ای که در مقابل شرایط پیش آمده در دور قبل مذاکرات بسیار کوتاه مدت است شاخص بورس صعود قابل توجهی داشت به طوری که در روز گذشته آن را به مرز 65 هزار واحد رساند و در روز جاری نیز با عبور از این مرز نشان داد که سهامداران به توافق هسته ای خوشبین هستند.

بازار سرمایه که ظرفیت بالایی برای بازسازی پس از توافق هسته ای دارد در ماه های گذشته عموما با نزول قیمت سهام مواجه بود. تنها مدتی کوتاه پس از تفاهم لوزان، قیمت سهام رو به افزایش حرکت کرد پس از آن بار دیگر شاخص بورس رو به کاهش گذاشت.

از دی ماه سال 92 به بعد بازار سرمایه روزهای خوش کمتری دیده است. شرایط نامناسب شرکت های بورسی به دلیل فشار تحریم ها و رکود اقتصادی همچنین طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای موجب شد تا فعالان بازار سرمایه با ناامیدی به فعالیت ادامه دهند.

این موضوع نشان می دهد که فضای منفی بورس قیمت سهام را بیش از سطح معمول کاهش داده است بر این اساس رخدادهای مثبت نظیر توافق هسته ای که چشم انداز مثبتی برای بهبودی اوضاع شرکت های بورسی ایجاد می کند، می تواند این ظرفیت را فعال کند تا شاخص بورس با سرعت بالای افزایش یابد.

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت شکل گیری توافق هسته ای و لغو تحریم ها ظرفیت افزایش شاخص کل بورس تا 100 هزار واحد در بازه زمانی یک ساله وجود دارد. اما در کنار این اظهار نظراها برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند رشد و صعود بی رویه شاخص بازار سهام نشانه خوبی نبود و در حال حاضر بازار سرمایه با واقع گرایی بیشتری نسبت به سال های قبل در حال حرکت است.

تمدید مذاکرات و افزایش قیمت سکه و ارز

در بازار طلا و ارز نیز قیمت ها از روز گذشته تغییر مسیر تا با کاهش بهای دلار و سکه نشانه های امیدواری به توافق هسته ای نمایان شده باشد.

بر همین اساس کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازار ارز آثار توافق هسته ای را پیش خور کرده است اما بانک مرکزی انتظار شکل گیری توافق هسته ای و از سرگیری ارتباطات بانکی را می کشد تا بتواند نظام ارز تک نرخی را به طور پایدار اجرا کند.

فعالان اقتصادی معتقدند که بهای دلار پس از توافق هسته ای کاهش چندانی را تجربه نخواهد کرد و دلار می تواند بر روی 3 هزار تا 3 هزار و 200 تومان تک نرخی شود.

سکه تمام طرح جدید با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته 906 هزار تومان و هر دلار آمریکا 3328 تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18 عیار حدود 92 هزار تومان داد و ستد می شود که اندکی کاهش قیمت دارد.

همچنین نیم سکه 458 هزار تومان و ربع سکه 259 هزار تومان عرضه می‌شوند که با کاهش قیمت همراه شده‌اند.

در بازار جهانی نیز هر اونس طلا با مقداری کاهش، حدود 1174 دلار معامله می‌شود.

مذاکرات ظریف با 1+5 چه اتفاقی برای قیمت های طلا و دلار رقم زد؟ / موج خوش‌بینی برای ورود به بورس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین