کد خبر: ۳۰۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

آژانس: ایران همچنان به توافق خود پایبند است

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح می کند که ایران همچنان به شروط توافق موقت هسته ای سال 2013 پایبند است.
آفتاب‌‌نیوز :
در گزارش امروز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است که تهران در مسیر تعهدات خود به توافق موقت حرکت می کند؛ توافقی که در سال 2013 با قدرت های بزرگ منعقد شد و شامل کاهش ذخیره گاز اورانیوم با غنای پایین به سطح پیش از توافق مذکور است.
 
رویترز اعلام کرده که به یک نسخه از گزارش ماهانه آژانس درباره برنامه هسته ای ایران نیز در روز چهارشنبه (امروز) دست یافته است. 
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز عربی،دراین گزارش آمده است:در پایان ماه گذشته میلادی (ژوئن) ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از 7 هزار و 537 کیلوگرم بوده است و این پایین تر از میزان مورد توافق در موافقتنامه موقت ایران و 5+1 در سال 2013 است؛ توافقی که حد 7 هزار و 650 کیلوگرم را تعیین کرده بود.
 
این گزارش درحالی منتشر می شود که روز چهارشنبه بهروز کمالوندی در گفت و گو با ایرنا گفت : مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب وارد تهران خواهد شد و درطول این سفر یک روزه،دیدارهایی با مسوولین ارشد جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
 
به گفته وی، در این دیدارها در رابطه با موضوعاتی همچون همکاری های ایران و آژانس و سرعت بخشیدن به روند همکاری های دو طرف مذاکره خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین