کد خبر: ۳۰۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

ترکان: بانک‌ها دارایی‌های خود را بفروشند

مشاور عالی رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: بانک های خصوصی ودولتی کشور باید در راستای تولید و رونق اقتصادی دارایی ها خود را بفروشند.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبرترکان چهارشنبه شب در آیین دهمین جشنواره استانی تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران که در آمل برگزارشد، گفت: فروش دارایی بانکها در راستای رونق بخش تولید و افزایش نقدینگی در کشور به عنوان یک راهکار در قانون آمده و تعیین تکلیف هم شده است.
 
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون حدود 50درصد از نقدینگی کشور به نوعی حبس شده و به صورت آشکار و ناآشکار است، افزود: بخش زیادی از این نقدینگی حبس شده کشور به صورت معوقات بانکی است.
 
مشاورعالی رییس جمهوری ادامه داد: بخشی هم به عنوان بدهی های دولت به بانک ها است ، حدود 50 هزارمیلیاردتومان آن در بخش مسکن مهر اختصاص داده شده که دوره بازپرداخت آن در فرایند 15 ساله است که این امر باعث شده در مجموع حدود 50 تا 55درصد منابع بانکی ونقدینگی کشور دارای شرایط غیرجاری داشته باشد.
 
ترکان با تاکید براینکه تنها راهکارپیشنهاد شده که درقانون هم آمده فروش دارایی های بانک ها است، اضافه کرد: براساس قانون بانک ها باید دارایی های خود را به هر قیمتی که نرخ گذاری شده بفروشند تا منابع به چرخه رونق کشور بازگردد.
 
وی ادامه داد: البته برخی واحدهای تولیدی هم هستند که تسهیلات بانک ها را دریافت کرده ودر فرایندی غیر از تولید سرمایه گذاری کرده اند و برخی دیگر هم تسهیلات دریافت کرده و در مراحل کار با مشکلات پیش بینی نشده مواجه واکنون تعطیل شده اند.
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در عین حال با بیان اینکه پول های درشت با چمدان جابه جا نمی شوند ودربانک ها هستند، تصریح کرد: انتظار است بانک ها با فشارآوردن به برخی افرادی که معوقات خود را پرداخت نمی کنند احساس مسوولیت بیشتری داشته تا منابع دریافتی هرچه سریعتر به چرخه تولید کشور به جریان آید.
 
ترکان اظهار کرد: تا وقتی منابع بانک ها آزاد نشود ، دارایی ها به فروش نرسد و جریان پیدا نکند نمی توان کمکی به بخش تولید ورنق اقتصادی کشور کرد.
 
وی درعین حال با تاکید براینکه درحوزه بانک باید بخش ناسالم آن را کنارگذاشت تا بخش سالم آن آسیب نبیند، گفت: واقعیت این است که اکنون در کشور با کمبود تقاضا مواجه هستیم.
 
ترکان با اشاره به اینکه اکنون کارخانه های سیمان وفولاد با وجود تولید مناسب با کمبود تقاضا برای فروش محصولات خود مواجه هستند، افرود: قبول داریم که فروش فعلی واحدهای تولیدی کشور درمقایسه با گذشته کم شده و از سوی دیگر هم قدرت خرید مردم نیز پایین آمده است.
 
مشاورعالی رییس جمهور با بیان اینکه تحریک تقاضا و پرداخت منابع اعتباری تشویقی به مردم می تواند قدرت خرید را برای آنان افزایش دهد، ابراز امیدواری کرد: فروش های اعتباری وانواع روش های قابل تحریک برای خروج از رکود در شرایط حساس کنونی در کشور نیاز است.
 
ترکان دربخش دیگری با بیان اینکه کارآفرینان در صحنه واقعی اقتصاد کشور هستند، راهکارهای مناسب و آسیب شناسی درست برای کم شدن مشکلات این بخش را مستلزم همکاری های بین بخشی سایر دستگاه های اجرایی در سطح استانها دانست.
 
در آیین دهمین جشنواره استانی تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران از 15 نفر از آنان تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین