کد خبر: ۳۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۱

واژگونی کشتی فیلیپینی 33 تن را به کام مرگ برد

تلویزیون سی ان ان امروز (پنج شنبه) با پخش تصاویری مستقیم از فیلیپین اعلام کرد که واژگونی یک کشتی مسافربری این کشور با 173 مسافر، موجب مرگ 36 سرنشین آن در دریا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس این گزارش، این کشتی که در ساعت 9 صبح به وقت محلی در آب های متلاطم بخش مرکزی مجمع الجزایر فیلیپین حرکت می کرد، بر اثر وزش باد شدید واژگون شد و ده ها سرنشین خود را به کام مرگ برد.

این گزارش حاکی است گرچه نیروهای امداد و نجات موفق شدند تعداد زیادی از سرنشینان کشتی 'کیم نیروانا' را که به تخته پاره ها و قطعات شناور این کشتی متمسک شده بودند در یک کیلومتری بندر اورموک نجات دهند، اما هنوز تعداد زیادی از افراد غرق شده مفقود هستند.

صلیب سرخ فیلیپین نیز با اعلام نجات 118 تن از سرنشینان این کشتی، اعلام کرد: بی تردید آمار سرنشینان این کشتی بیش از 173 نفر بود و به همین دلیل نتوانست حتی یک باد نه چندان قوی را تحمل کند و سرانجام غرق شد.

برخی شاهدان بندر اورموک، آمار اصلی سرنشینان این کشتی را 179 و بسیاری دیگر نیز آنرا بیش از 200 نفر اعلام کرده اند و معتقدند که ناخدای کشتی از بیم آنکه مبادا مجبور شود غرامت زیادی را به خانواده های قربانیان این حادثه بپردازد، آمار سرنشینان کشتی خود را 173 نفر اعلام کرده است.
گزارش خبرگزاری فرانسه از محل این حادثه نیز حاکی است که غواصان نیروی دریایی فلیپین، جستجوی نقطه به نقطه در دریا را آغاز کرده اند تا شاید بتوانند افراد بیشتری را زنده یا مرده از آب بیرون بیاورند.

'سیراکو تولیبائو' مدیر آژانس حوادث غیرمترقبه فیلیپین به فرانس پرس گفت: طبق آمار غیر قطعی اعلام شده، هنوز 21 نفر از سرنشینان این کشتی مفقود هستند.

وی علت اصلی بروز چنین حوادثی در سال های اخیر را کیفیت پایین کشتی های قدیمی ناوگان مسافربری این کشور اعلام کرد و افزود: در مقابل صاحبان این کشتی ها و حتی مسافران نیز معمولا بدون توجه به مقررات حداکثر ظرفیت این کشتی های از رده خارج، از سوار کردن و یا سوار شدن برآنها واهمه ای ندارند و در نتیجه خود منشاء این قبیل حوادث می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین