کد خبر: ۳۰۵۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

قنبری: مذاکرات در چارچوب استراتژی نرمش قهرمانانه به نتیجه خواهد رسید

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تحت نظارت مقام معظم رهبری و در چارچوب استراتژی نرمش قهرمانانه تأمین‌کننده منافع و امنیت ملی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات به مراحل حساس و پایانی خود نزدیک شده و دو طرف مذاکره در تلاش هستند که بیشترین امتیاز را از طرف مقابل بگیرند.

وی افزود: زمان‌بندی لغو تحریم‌ها و نحوه نظارت آژانس بر تأسیسات هسته‌ای از ابتدای مذاکرات جزء حساس‌ترین موضوعات بوده است.

وی تأکید کرد: طولانی شدن روند مذاکرات به سود دو طرف نیست و باعث می‌شود که مخالفان توافق ازجمله بازیگران منطقه‌ای فرصت اخلال درروند مذاکرات را پیدا کنند و به همین دلیل معتقدم که در روزهای آینده دو طرف با دست‌پر مذاکرات را به پایان خواهند رساند.

قنبری تصریح کرد: اگرچه اخبار چندانی از مذاکرات منتشرنشده است، اما لحن دو طرف حکایت از وجود اراده‌ سیاسی برای رسیدن به تفاهم دارد و احتمالاً با یافتن یک مدل بینابینی در خصوص دو موضع مهم باقی‌مانده هم در خصوص نظارت‌ها و هم در خصوص لغو تحریم‌ها با یک مدل مورد توافق دو طرف تفاهم نهائی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به استراتژی راهگشای تعریف‌شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مذاکرات هسته‌ای تحت نظارت مقام معظم رهبری و در چارچوب استراتژی نرمش قهرمانانه صورت می‌گیرد و درصورتی‌ که به نتیجه برسد قطعاً تأمین‌کننده منافع و امنیت ملی خواهد بود؛ زیرا در این چارچوب مذاکرات به شکلی دنبال شده است که ایران با حفظ چارچوب‌ها و خط قرمزها در برخی حوزه‌ها نرمش و انعطاف نشان داده است.

وی ادامه داد: پرونده‌ هسته‌ای و تحریم‌های ظالمانه اعمال‌شده تأثیرات اقتصادی، سیاسی برای کشور در پی داشت و همه‌ احزاب و جناح‌ها با لحاظ کردن منافع ملی باید از هرگونه نگاه جناحی و حزبی به آن اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین