کد خبر: ۳۰۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

هشدار نسبت به پایین‌بودن دستمزدها

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی پایین بودن دستمزد، پیشنهاد کرد: جلسات بررسی دستمزد ماهانه در شورای عالی کار تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسوولان اعلام می‌کنند که حقوق کارگران پایین است و این حقیقت را قبول دارند حتی کارفرمایان اظهار تعجب می‌کنند از اینکه کارگران با این حقوق چطور زندگی می‌کنند اما متاسفانه دستمزد کارگران همچنان پایین است.

وی سهم مزد در قیمت تمام شده را بین 5 تا 7 درصد دانست و گفت: این در حالی است که در برخی کشورها این سهم تا 63 درصد است لذا باید به کارگر به عنوان یک نیروی مولد و پویا که همواره در صف اول تولید ایستاده و در تمام برهه‌ها و عرصه‌های نظام حضور داشته بها بدهیم و توجه بیشتری به حقوق و دستمزد او معطوف کنیم.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی پایین بودن دستمزد، گفت: نیروی کاری که دستمزدش پایین باشد در اولین گام ناچار است برای امرار معاش خود و خانواده وقت و انرژی بیشتری بگذارد، به شغل‌ دوم و سوم روی آ‌ورد یا به شیفت‌های طولانی کار تن بدهد که هر دو حالت پیامدهای ناگواری به دنبال دارد.

پورموسی افزود: وقتی کارگر زمان بیشتری را بیرون از خانه و در کارگاه سپری کند عواطف اجتماعی در خانه از بین می‌رود و با روی آوردن به شغل دوم عملا فرصت اشتغال را از یک فرد دیگر می‌گیرد که این امر به افزایش نرخ بیکاری در جامع منجر می‌شود.

به گفته وی بخش اعظمی از حواث ناشی از کار به دلیل انجام کار مداوم و مستمر اتفاق می‌افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین