کد خبر: ۳۰۶۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

عدم اجرای دستور دیوان عدالت اداری برای توقف ساخت و ساز در اکباتان/ برخورد بین مردم و سازندگان بوستان

موضوع درگیری بر سر ساخت و ساز در بوستان فاز 2 شهرک اکباتان همچنان ادامه دارد. برخوردهایی که شب گذشته در این منطقه اتفاق افتاده نشان می دهد حکم دیوان عدالت اداری برای توقف ساخت و ساز هنوز اجرا نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مراسم افطاری دیشب در شهرک اکباتان به خشونت کشیده شده است. برخی از اهالی این منطقه به خبرنگار ما گفتند حدود 100 نفر از اهالی که برای اعتراض به ساخت و ساز در بوستان فاز 2 این شهرک تجمع کرده بودند، با واکنش سازندگان روبرو شدند.

تصاویر و فیلمهایی که به دست ما رسیده نشان می دهد معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار توقف عملیات ساخت و ساز و بهره برداری از مجموعه فرهنگی واقع در بلوک 19 فاز 2 شهرک اکباتان شده بودند که با واکنش برخی از اشخاص منسوب به این مجموعه روبرو شدند. 

خانم دماوندی یکی از اهالی اکباتان در این باره گفت: ما حامیان محیط زیست اکباتان اطلاع پیدا کردیم با وجود اینکه حکم دیوان عدالت اداری از طریق شهرداری به اجرا کنندگان سازه غیر قانونی واقع در این محل ابلاغ شده آنها توجهی به حکم دیوان نکرده و میهمانی افطاری برای پنج شنبه شب تدارک دیده اند. ما در یک حرکت خودجوش مردمی چند ساعته و بدون تدارک قبلی با حضور حدودا 100 نفر به سوی سازه ساخته شده غیر قانونی در فضای سبز و مشاعات ساکنین به حرکت در آمدیم.

این حامی محیط زیست اکباتان درباره برخورد دیشب در این منطقه گفت: ما شعار می دادیم "حکم دیوان اجرا باید گردد ساخت و ساز بی قانون تخریب باید گردد"، "فضای سبز شهرک حق مسلم ماست "، "مسلمان مسلمان غصبی نماز نداره"، "مسلمان مسلمان غصبی نماز نداره افطار هم نداره" 

به گفته این شهروند، با نزدیک شدن معترضان به سازه ای که دیوان عدالت اداری حکم توقف ساخت و ساز آن را داده است، برخی از اعضای این مجموعه فرهنگی، با آنها برخورد کردند و در نهایت، برخورد بین این اشخاص و ساکنان محله منجر به آسیب دیدن برخی از اهالی شد. این شهروند در ادامه گفت: آنها کلیه شعارهای نوشته شده بر روی مقواهای ما را پاره کردند و در نهایت موقع اذان همه روزه داران با شعار الله و اکبر با نوشیدن آب که برای روزه داران تهیه شده بود افطار کردند و آنجا را ترک کردند.

 به گزارش خبرآنلاین،اختلاف نظر بین اهالی شهرک اکباتان و اعضای مجموعه فرهنگی سازه ای که دیوان عدالت اداری حکم به توقف ساخت و ساز آن در فضای سبز داده، باعث شده بارها مردم تجمعاتی در اعتراض به ساخت و ساز در فضای سبز این منطقه در مقابل شورای شهر و این مجموعه فرهنگی ترتیب دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
4
باز شما شاید زورتان برسد زمین های مشاعات شهرک چشمه همگی در اختیار ارگان های مختلف گذاشته شد و آنها هم همه را ساختند و خوردند و بردند و اعتراضات ما به هیچ جا نرسید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین