کد خبر: ۳۰۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

مطهری: مجلس در ارتباط با بازداشت‌ها ورود کند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:در ارتباط با بازداشت‌ها که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، باید با مقامات امنیتی و قوه قضایی صحبت شود. پیشنهاد من این است که در این جور موارد مجلس بهترین پناهگاه است و باید ورود پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مطهری  درباره بازداشت اخیر اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران، اظهار داشت: من این موضوع را پیگیری کردم. آقای عبدی محکومیت قبلی داشته و ظاهرا آن را به اجرا گذاشته اند و البته من درباره رسیدگی به این موضوع (بازداشت فعالان صنفی) به رییس قوه قضاییه پیغام دادم و نتیجه، بستگی به نوع رفتار قوه قضاییه دارد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، مطهری با اشاره به اینکه از محتوای پرونده این افراد از جمله آقای عبدی اطلاع ندارم، خاطرنشان کرد: از وزارت اطلاعات سوال کردم، گفتند؛ در این قضیه دخالتی نداشتیم و قوه قضاییه اقدام کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر  فعالان حرف هایشان را بزنند، بهتر از این است که خواسته‌هایشان امکان بروز پیدا نکند و این امر منشا اقدامات پنهانی شود.

وی ادامه داد: در مورد افراد نمی توانم اظهار نظر کنم، اما به طور کلی قانون اساسی حق اعتراض را به رسمیت شناخته است و ما نباید خیلی سختگیر باشیم. البته اگر کسانی بخواهند، نظم عمومی را به هم بزنند و آشوب ایجاد کنند، طبیعی است که هر حکومتی مانع خواهد شد.

مطهری در مورد راهکارهای حل این مسائل گفت: در ارتباط با بازداشت‌ها که جنبه سیاسی و امنیتی پیدا می‌کند، باید با مقامات امنیتی و قوه قضایی صحبت شود. پیشنهاد من این است که در این جور موارد مجلس بهترین پناهگاه است و باید ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ولی متاسفانه مجلس ما اساسا وارد این گونه مسائل نمی‌شود و این یک نقطه ضعف برای مجلس ما محسوب می‌شود، به نظر من مثلا کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون امنیت ملی می توانند، وارد شوند و گروه تحقیق ارسال کنند و این مشکل را حل و فصل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
13
آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
20
0
بازداشت ها مربوط به قوه دیگری است نه مجلس شما به فکر بعد از نمایندگی این دوره باشید چون آخرین روزهای نمایندگیت را سپری می کنی و باید برای همیشه از مجلس خداحافطظی کنی...
علی
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
1
حرفش را می زند ولو به ضررش باشد ترسی هم از کسی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
نان به نرخ روز خور نيست بر خلاف افراد خودسر و تندرو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین