کد خبر: ۳۰۶۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

چرا صهیونیست ها به جای داعش نگران حل پرونده هسته ای ایران هستند؟

کابوس افراط گرایی فزاینده همه جهان را بیمناک کرده است، دنیا در هراس از داعش بسر می برد و همه می دانند که نفوذ این جریان به داخل مرزهای جغرافیایی شان، به معنای نابودی همه هستی آنان است، اما در این فضای وحشت و نگرانی تنها رژیم صهیونیستی است که اصلا نگران نیست.
آفتاب‌‌نیوز : تنها رژیم صهیونیستی درخاورمیانه نگران داعش نیست و حتی به ظاهر از آن ابراز نگرانی نمی کند، و این رژیم تاکنون هیچ موضع منفی در قبال این گروه که جهان بر سر تروریست بودن آن متفق القول بوده ، اتخاذ نکرده است، این درحالی است که این رژیم از حل مساله هسته ای ایران ابراز نگرانی زیاد می کند .

صهیونیست ها که این روزها اصلا نسبت به حضور یک گروه تروریستی خشن و وحشی به نام داعش در نزدیکی مرزهایشان نگران نیستند، خود را به آب و آتش می زنند تا از هر طریق ممکن جلوی بسته شدن این پرونده پر هزینه برای جهان را بگیرند.

** تل آویو چرا نگران داعش نیست؟
اولین بار خبر مداوای نیروهای زخمی داعش توسط تیم های پزشکی رژیم صهیونیستی و در سرزمین های اشغالی ، تنها چند هفته بعد از سقوط موصل فاش شد که به نظر می رسید، این خبر رژیم صهیونیستی را آشفته کند، اما تصاویر منتشره بر روی شبکه های اجتماعی و نیز شبکه های ماهواره ای، صهیونیست ها را چندان تکانی نداد.

دلیل اینکه انتظار می رفت صهیونیست ها واکنش تندی به این خبر داشته باشند، این بود که داعش به دلیل عملکرد جنایت کارانه از جمله بریدن سر اسیران و ذبح شهروندان غیر نظامی و انواع جنایات ضد بشری، آنقدر نفرت انگیز شده که حتی حامیان این گروه در میان کشورهای عربی نیز سعی کرده اند در ظاهر از آن فاصله بگیرند.

بنابراین، نظر برخی تحلیلگران که داعش را مولود آمریکا و اسراییل خوانده بودند، با آن تصاویر و خبرها و با این واکنش، به نوعی تایید شد.

صهیونیست ها در طول یک سال گذشته، تلاش زیادی کردند، نیروهای مقاومت را که سرگرم نبرد با داعش در سوریه و عراق بودند، با یک جنگ ویرانگر علیه غزه در همان هفته های اول هجوم داعش به عراق منحرف کرده و موضوع داعش را از اولویت جهانی بیاندازند.

رژیم صهیونیستی ، در طول این مدت که ارتش سوریه سرگرم جنگ علیه تروریسم سازمان یافته در این کشور بود بارها با تجاوز جنگنده هایش به خاک این کشور تلاش کرد ، بحران های ساختگی برای سوری ها ایجاد کند.

نکته دیگر اینکه ، داعش با کمک حامیان منطقه ای و بین المللی اش سرگرم تغییر نقشه خاورمیانه است. آمریکایی ها با کمک تئوریسین های صهیونیست ، برای پایان ماموریت قرارداد سایکس پیکو از اواسط دهه 90 و بویژه پس از حمله به برج های دوقلو در 2001 میلادی کار را با سرعت بیشتری شروع کردند و درهمان زمان برآورد استراتژی امنیت ملی آمریکا به 2014 اشاره داشت؛ سال ناآرامی ها در منطقه به دلیل تفاوت های قومی و مذهبی!

جالب اینکه، داعش رسما در 2014 اعلام کرد که هدف اصلی اش تغییر مرزهای جغرافیایی و لغو قرارداد سایکس پیکوست.

حالا دلیل اینکه صهیونیست ها اساسا نگرانی ندارند روشن تر دیده می شود، چرا که ماموریت داعش تغییر مرزهای جغرافیایی با اولویت ایجاد کشورهای کوچکی است که اسراییل را قادر خواهد ساخت به سادگی برآنان تسلط یابد.

به این ترتیب، مفهوم گزارش هایی مبنی بر اینکه صهیونیست ها با ارسال کمک و تسلیحات نظامی به داعش این گروه را در جنگ های جاری در عراق و سوریه یاری کرده اند، قابل فهم تر می شود.

به علاوه داعش به سمت همه کشورهای منطقه حتی حامیان عربش چنگ و دندان نشان داده، اما به سوی اسراییل هرگز!؛ موضوعی که وجود ارتباط ارگانیک میان تل آویو و داعش را مطرح می کند. به این ترتیب دلیل عدم نگرانی رژیم صهیونیستی از داعش تا حدودی مشخص شده است، اما چرا این همه نگران حل پرونده هسته ای ایران است؟

** چرا نگران از حل مساله هسته ای ایران

در سال 2014 می بایست کار تمام می شد، بغداد سقوط می کرد و داعش شکل می گرفت؛ داعش به مرزهای ایران می رسید و آنگاه شاید می توانستند ایران را به صورت مستقیم وارد یک جنگ منطقه ای کنند تا رزیم صهیونیستی به آرزوی خود برسد.

اینکه روز 20 خرداد ، روز سقوط موصل را باید یک روز سرنوشت ساز دانست از این جهت که در این روز اجرایی کردن طرح خاورمیانه جدید آمریکایی - صهیونیستی کلید خورده بود. برای روشن شدن این مساله به برخورد آمریکایی ها با آن روزهای عراق باید اشاره کرد.

آمریکایی ها چرا در روزهای خرداد سال 93 هیچ حرکتی برای جلوگیری از سقوط بغداد و دو ماه بعد برای جلوگیری از سقوط اربیل انجام ندادند؟ چرا ائتلافی علیه داعش تشکیل دادند که اعضای منطقه ای آن از حامیان داعش بوده و هستند؟، چرا از اعطای تسلیحات خریداری شده به دولت مرکزی عراق طفره رفتند؟ ، چرا ماه گذشته میلادی طرحی را به کنگره برای رای گذاشتند تا بر اساس آن دولت آمریکا مجاز باشد کمک های نظامی، بالغ بر 715میلیون دلار بدون دخالت دولت مرکزی عراق میان کردها و سنی ها توزیع کند، آن هم با عنوان کرد و سنی به عنوان دو کشور؟! و سوالات زیادی که همگی نشان می دهد آمریکایی ها در انتظار فروپاشی عراق بودند که این امر به دلیل ورود به موقع مرجعیت شیعه و حضور قدرتمند ایران در کنار دولت و ملت عراق ، تحقق نیافت.

حالا طرح آمریکایی، صهیونیستی تقسیم منطقه خاورمیانه با حضور قدرتمند محور مقاومت اسلامی از لبنان تا عراق، در عمل به شکست انجامیده و جهان و بویژه خود آمریکایی ها نقش ایران را در خنثی کردن این نقشه درک کرده و متوجه این واقعیت شده اند؛ واقعیتی که در عمل اثبات کرده که ایران نقشی غیر قابل انکار و تاثیر گذار در کل منطقه دارد، بنابراین نباید آن را نادیده گرفت.
ایران که در کمک به حفظ مرزهای جغرافیایی و استقلال کشورهایی که در معرض تروریسم ویرانگر قرار گرفته اند، عملا جلوی نقشه آمریکایی ها و آرزوهای صهیونیست ها را گرفته و طرح ها و نقشه های آنان را خنثی کرده است، حالا در حال عبور از سخت ترین گردنه تاریخی خود می باشد. کشورهای محور ضد تروریستی منطقه از هم اکنون امیدوارانه در انتظار نتایج مذاکرات جاری هستند چرا که معتقدند عبور ایران از این گردنه کار مبارزه و مقابله با تروریسم در منطقه را آسان تر کرده و سرعت می بخشد.

از طرفی ، حفظ مرزهای جغرافیایی ، سرکوب تروریسم و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نتیجه اش آن خواهد بود که ملت های منطقه دوباره بر روی موضوع فلسطین بطور جدی متمرکز خواهند شد.
شواهد نشانگر آن است که حل مساله پرونده هسته ای، رژیم اشغالگر قدس را به سراشیبی پیش خواهد برد، چرا که در عمل اولویت خود را برای متحدان جهانی اش از دست خواهد داد، جهان غرب دیگر دلیلی برای حمایت های بی دریغ مالی و تسلیحاتی از این رژیم نمی بیند و آنگاه فضا برای پیگیری وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی باز خواهد شد.

رژیم صهیونیستی ربات آدم کش (داعش) خود را بزودی در منطقه از دست خواهد داد؛ بنابراین آیا حق ندارد در بحث پرونده هسته ای ایران، از همه بیشتر عصبانی و نگران باشد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
1
0
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر داعش
تحلیل خیلی خوبی بود
موفق باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین