کد خبر: ۳۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

منصوری آرانی: مجلس به تیم مذاکره‌کننده کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس تیم مذاکره کننده هسته ای را کمک خواهد کرد تا در جنگ سخت دیپلماتیک منافع ملی را تحقق بخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آفتاب در پاسخ به این سوال چگونه حمایت رئیس مجلس از مذاکره کنندگان می تواند، اقلیت تندروی مجلس را کنترل کند، گفت: کلیت مجلس همواره حامی تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است. بارها شاهد بوده ایم که از آقای ظریف در صحن علنی مجلس سوال مطرح شده و مجلس رای به قانع شدن داده و این خود نوعی حمایت از وزیر امور خارجه است.

او ادامه داد: آقای ظریف جر وزرایی است که کارت زرد نگرفته و همواره مجلس از ایشان پشتیبانی کرده است. 

منصوری آرانی با اشاره به اینکه طبیعی است که دیدگاه های مختلف در مجلس وجود داشته باشد، گفت: ولیکن آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس همواره سعی کرده از تیم مذاکره کننده چه در جلسات علنی چه در جلسات غیر علنی دفاع کند.

او با بیان اینکه لاریجانی از تیم مذاکره کننده در سطوح مختلف حمایت می کند، یادآور شد: من شاهد بودم در طرح الزام و موضعات دیگر ایشان مایه گذاشتند و همواره تیم مذاکره وکسانی که از این تیم حمایت می کردند را تایید کردند لذا فلکر می کنم جو عمومی مجلس با توجه به دفاعی که رئیس مجلس از تیم مذاکره کننده کرد حتما بیش از پیش در حمایت از تیم خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که اگر سند بین المللی مذاکرات امضا شود، اقلیت تندرو می توانند فضا را تحت تاثیر قرار دهند، عنوان کرد:مجلس در مسیر رهنمودهای رهبری و خواست مردم حرکت می کند، ما همواره موضوعات و قوانین را که تصویب شده رصد کرده و حفاظت می کنیم اما فکر می کنم که باید اجازه داد تصمیمات نهایی گرفته شود بعد ببینیم که مجلس چه اقداماتی باید انجام دهد.
او تاکید کرد: مجلس تیم مذاکره کننده هسته ای را کمک خواهد کرد تا در جنگ سخت دیپلماتیک منافع ملی را تحقق بخشد و بدیهی است اقداماتی که در راستای مسیر منافع ملی در حال انجام است را تسهیل کند. 

منصوری در توضیح نقش مجلس در روند مذاکرات هسته ای نیز گفت: به نظر می آید مجلس نقش فوق العاده ای در مذاکرات بازی خواهد کرد، نقشی که انتظار می رود، نقشی که مردم از نمایندگان می خواهند و نقشی که ایفای آن به تحقق منافع ملی کمک می کند.

او در پایان در مورد روند حاکم بر مذاکرات نیز گفت: اگر طرف های مقابل اراده داشته باشند و در مسیر چارچوب های حقوقی و فنی حرکت کنند بدون شک توافق نامه امضا خواهد شد . همچنین طرف مقابل حاضر نخواهد شد هزینه های سنگینی که در قبال عدم امضای توافق نامه باید بپردازد را بپذیرد لذا به نظرم می اید عقلانیت حاکم شود و ما شاهدذ توفق نامه ای باشد که منافع همگان در آن لحاظ شده باشد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین