کد خبر: ۳۰۶۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

بازداشت یک نفر در ارتباط با قتل شهروند ایرانی در مالزی

پلیس مالزی مردی را برای کمک به تحقیقات به منظور روشن شدن قتل یک ایرانی در شهر 'جرج تاون' مرکز ایالت پینانگ در شمال شرق این کشور بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
'اسدالله نباتی کار' 52 ساله شهروند ایرانی روز چهارشنبه گذشته بدنبال حمله گانگسترهای مالزی به وی از ناحیه سر و سینه مجروح و روز جمعه براثر جراحات وارده در بیمارستان این شهر درگذشت.

به گزارش ایرنا،'فرید العطرش وحید' یک مقام بلندپایه پلیس منطقه ای 'تیمور لئوت' جرج تاون گفت این مرد که بیش از 30 سال دارد روز جمعه دستگیر شد.

وی روز دوشنبه به 'برناما' خبرگزاری رسمی مالزی گفت: این مرد محلی براساس اطلاعات به دست آمده به منظور کمک به تحقیقات دستگیر شده است و پلیس بر این باور است این مرد بیکار می تواند برخی از اطلاعات در مورد حادثه را ارائه کند.

این مقام پلیس مالزی گفت که پلیس همچنین بدنبال مردان بیشتری است که اعتقاد دارد در این حادثه دست دارند.

رهگذران روز چهارشنبه گذشته این شهروند ایرانی را در حالی که به شدت مصدوم شده بود در باغ گیاه شناسی یافته و با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند، اما وی براثر جراحات وارده روز جمعه درگذشت.

پلیس مالزی براساس اسناد این ایرانی، اعلام کرد وی چند سال در مالزی ساکن بوده و فعالیت می کرده است.

'حسین احمدنژادی' بانکدار سرشناس ایرانی و موسس بانک عرب - مالزیایی (ای.ام بانک) نیز سال 1392 در حالی که به همراه همسرش از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، به قتل رسید.

دادگاه عالی کوالالامپور سال گذشته پس از رسیدگی به پرونده 'کونگ سویی کوانگ' متهم 45 ساله قتل این بانکدار ایرانی، وی را به اعدام محکوم کرد.

ایرانیان به عنوان دومین گروه پرجمعیت گردشگران مالزی از غرب آسیا در سال 2014 شناخته شدند و با 72 هزار و 264 گردشگر حدود 159 میلیون و 476 هزار و 324 دلار درآمد برای دولت مالزی ایجاد کردند.

مالزی به رغم شناخته شدن به عنوان کشوری گردشگرپذیر که سالانه پذیرای 25 میلیون گردشگر خارجی است از امنیت کافی برخوردار نیست و در بیشتر روزها می توان شاهد خبرهایی از ایجاد مزاحمت برای گردشگران در رسانه ها بود.

سرقت پول و گذرنامه از بدو ورود به فرودگاه، حمله جوانان در بخشی هایی از مالزی به زنان گردشگر، آدم ربایی ها در ایالت صباح و انتقال آن ها به جنوب فیلیپین برای باج گیری تا قتل گردشگران از وقایعی است که هر سال گردشگران خارجی در مالزی با آن مواجه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین