کد خبر: ۳۰۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

شادی رهبر آرژانتین از نتیجه رفراندوم یونان

گرچه بازارهای مالی جهان ممکن است از تصمیم مردم یونان در رد طرح‌های وام دهندگان دچار تنش شود، اما رهبر آرژانتین که بحران مشابهی را بیش از یک دهه پیش تجربه کرد، با جدیت از نتیجه رفراندوم آتن استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین که برای دفاع ستیزه جویانه از سیاست‌های غیر رسمی‌اش شناخته می‌شود، در پیامی توئیتری گفت که رای یونان نشان دهنده پیروزی دموکراسی و شرافت است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شباهت بسیاری میان بحران مالی 2002 آرژانتین و آشوب مالی در یونان وجود دارد: نظام‌های مالی انعطاف ناپذیر، مقابله وام دهندگان با سیاست‌های داخلی برای حل کردن مشکل مذکور و سیستم‌های بانکداری در نقطه عطف. در یونان 61 درصد از رای دهندگان توافقی را که تدابیر ریاضتی سخت‌تری را علیه اقتصاد بدهکار کشورشان تحمیل می‌کرد، رد کردند.

فرناندز گفت: مردم یونان به شرایط غیر ممکن و غیر انسانی که برای تجدید ساختار بدهی آنها تحمیل می‌شد، نه گفتند. ما مردم آرژانتین درک می‌کنیم که شرایط چگونه است. امیدواریم که اروپا و رهبران آن پیام این رفراندوم را بگیرند و بدانند که نمی‌توانند کسی را به زور مجبور کنند تا مجوز مرگ خود را امضا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین