کد خبر: ۳۰۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
بر اساس نظرسنجی مشترک دانشگاه‌های مریلند و تهران اعلام شد

لغو فوری و هم‌زمان تحریم‌های ایران اساسی‌ترین شرط هر توافق

نتایج یک نظرسنجی جدید از مردم ایران نشان می‌دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ، ایرانی ها گروه 1+5 را مسئول آن می‌دانند نه مذاکره‌کنندگان کشورشان را.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه هافینگتن پست،‌ دانشگاه مریلند آمریکا با همکاری دانشگاه تهران به تازگی یک نظر سنجی را در میان مردم ایران انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد ایرانی ها قویا از حصول یک توافق هسته‌ای با قدرت های جهانی حمایت می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی که در مدت زمان بین 12 تا 28 ماه مه انجام شده است، 57 درصد از مردم ایران از توافق هسته‌ای با گروه 1+5 حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اغلب مردم ایران امیدوارند لغو تحریم ها منجر به افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء زندگی مردم شود. علاوه بر این 51 درصد از ایرانی ها به شرطی توافق را خواهند پذیرفت که لغو هم‌زمان تمام تحریم‌ها علیه تهران را در پی داشته باشد.

به نوشته هافینگتن پست، مطالعات اخیر دانشگاه مریلند و موسسه طرح مشاوره عمومی نشان می‌دهد که 61 درصد از آمریکایی‌ها نیز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند و تنها 36 درصد از مردم این کشور خواهان توقف مذاکرات کنونی و افزایش تحریم ها برای پایان دادن به غنی سازی اورانیوم در ایران هستند.

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت های جهانی هم اکنون در وین در جریان است و انتظار می رود این رایزنی ها طی روزهای آینده به نتیجه نهایی برسد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی أکثریت مردم ایران معتقدند که لغو فوری و همزمان تحریم های ظالمانه علیه ایران می بایست به عنوان اساسی ترین شرط هر توافقی مورد تاکید قرار گیرد و مذاکره کنندگان ایرانی نباید هیچ توافقی را که شامل لغو کلیه تحریم ها شامل تحریم های سازمان ملل، اتحادیه اروپایی و تمام یا اکثر تحریم های اصلی آمریکا می شود ، بپذیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین