کد خبر: ۳۰۶۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
در نشست خبری رییس ستاد انتفاضه و قدس

شعار امسال روز قدس اعلام شد

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی قدس، شعار امسال این روز را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رمضان شریف در نشست خبری خود در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که راهپیمایی قدس امسال در 770 شهر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر ساله برای راهپیمایی روز قدس یک شعار محوری طراحی می‌شود وامسال نیز با توجه به شرایط منطقه شعار" روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن" انتخاب شده است.

وی افزود: روز جهانی قدس بار دیگر نشان خواهد داد که امت اسلامی همچنان به دشمن مشترک خود آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌اندیشد و تحولات و رخدادهای سخت و غم انگیز جاری در برخی از کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن هرگز آنها را از فلسطین به عنوان مساله‌ اول و اولویت جهان اسلام غافل نخواهد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که هر چند تحولات جاری و درگیری‌هایی که تحت راهبردهای نظام سلطه و صهیونیسم در سطح منطقه پدید آمده است، صهیونیست‌ها را در شرایط و موقعیت رضایت بخشی قرار داده و امید بقا و تداوم ظلم و جنایت در سرزمین‌های اشغالی را برای آنها تقویت کرده است، تصریح کرد‌: اما آنها باید بدانند که این رژیم در حصار دیوارهای خودساخته محبوس مانده و رویای تاریخی آنان یعنی " اسراییل از نیل تا فرات " هرگز تحقق نخواهد یافت.

رمضان شریف با بیان این که ملت ایران نشان داده که در مسائل اصلی و راهبردی انقلاب و نظام رویکردی فراجناحی و فراحزبی دارد و همواره متحد و یکپارچه بوده است و این مزیت و ویژگی را در مسائل مهمی چون حقوق هسته‌ای و حمایت از آرمان فلسطین نشان داده است، افزود: لذا روز قدس امسال در آزمونی جدید ، تصویر عظمت و اراده ایرانیان غیرتمند و انقلابی را در پیگیری آرمانهای بلند خود از جمله آرمان آزادی قدس شریف به رخ جهانیان به ویژه سردمداران نظام سلطه و صهیونیست بین الملل خواهد کشید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: جنایت سعودی ها و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال آن و خوشحالی صهیونیست‌ها از این حملات، پیوندی عجیب و ترکیب نامیمونی میان غربی‌ها و چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است لذا روز قدس خیزش همگانی علیه تمام کسانی است که خواسته و ناخواسته منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین می‌کنند و سعودی‌ها در صف اول حامیان صهیونیسم هستند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: رژیمی که راهبرد از نیل تا فرات را دنبال می‌کرد اکنون با کشیدن صدها کیلومتر دیوارهای بتونی حائل نشان داده که تا چه حد امنیت ملی خود را شکننده و آسیب پذیر می‌بیند. امنیت این رژیم به حدی شکننده و آسیب پذیر است که نه قدرت موشکی حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین بلکه انگیزه شجاعت و بغض و شهادت طلبی فردی فلسطینیان نیز در چارچوب تهدیدات امنیت ملی این رژیم قرار می‌گیرد. مقدمات محو اسراییل و عصر پایان رژیم جنایتکار صهیونیستی فرا رسیده است، نه تنها انبار دهها هزار موشک حزب‌الله، حماس و سایر هسته‌های مقاومت ، بلکه ضعف و اختلاف شدید درونی و ناپایداری عمیق جمعیت یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ناقوس مرگ و فروپاشی این رژیم را به صدا درآورده و جهان باید خود را برای استقبال از دوران پس ازصهیونیست آماده کند.

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس در سال 1358 از سوی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد : از اول این نامگذاری هر چه قدر که به پیش رفته‌ایم میدان نبرد با رژیم صهیونیستی از انگیزه‌ها، احساسات، آرزوها و تخیلات مسلمانان و آزادی خواهان جهان که در اختناق بین‌المللی آمریکا و صهیونیست گرفتار بودند به حوزه‌های تعیین کننده فیزیکی تغییر موقعیت داده و طی یک دهه گذشته با شکل گیری مکتب مقاومت در نوار غزه ، کرانه باختری و محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شاهد پویایی و سازماندهی نبردهای جدید علیه اسراییل بوده‌ایم.

رمضان شریف با تاکید بر این که روز جهانی قدس نمایشگر نفوذ و عمق استراتژیک مکتب مقاومت در جهان است، تصریح کرد: اوضاع فعلی منطقه هم اینک در معرض تحولات سوریه ، عراق و یمن بسیار حساس و پیچیده شده است و روز قدس امسال به مثابه یک فرصت تعیین کننده فراروی ملت‌های مسلمان قرار دارد تا با حضور گسترده و معنادار خودشان در این گردهمایی عظیم جهانی، وزن حقیقی مکتب مقاومت را در برابر گروههای تکفیری و انشاکنندگان تروریسم (آمریکا و رژیم صهیونیستی ) نشان دهند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که رویکرد روز قدس کاملا آرمانی است ادامه داد: هدف تمامی تحولات کنونی در منطقه شکستن محور مقاومت است آنچه که در عراق ، سوریه، و مرزهای لبنان و یمن می‌گذرد همگی با یک هدف دنبال می‌شود که محور مقاومت شکسته شود تا رژیم صهیونیستی به یک آرامش نسبی دست پیدا کند ولی محور مقاومت با تکیه بر نیروهای مردمی استوار مانده و احتمال شکست آن در دور نمای تحولات منطقه مشاهده نمی‌شود و این نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی روز آرامش را به خود نخواهد دید.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که مهمترین و کلیدی‌ترین عنصری که در اهداف ایجاد داعش وجود دارد نوسازی تصویر جدیدی از تهدید برای کشورها و ملت‌های اسلامی است افزود: اما راهپیمایانان روز جهانی قدس با درایت و بصیرت گروههای تکفیری را چالش و بحرانی گذرا می‌دانند و امتداد اهداف خودرا مقابله با رژیم اشغالگر قدس به عنوان جوهره، مولد و سازنده تروریست در منطقه قرار می‌دهند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این که در سی و هفتمین راهپیمایی قدس تدارکات و بستر لازم در ابعاد مختلف برای برگزاری این راهپیمایی در 770 شهر کشور برنامه‌ریزی شده اظهار کرد: در حوزه تبیین و تشریح آخرین وضعیت سرزمین‌های اشغالی و جبهه مقاومت پیشنهاداتی برای خطبای نماز جمعه و کسانی که به عنوان سخنران به استان‌ها اعزام می‌شوند ارائه شده است.

رمضان شریف با بیان این که مسیر راهپیمایی با مبدا مساجد بزرگ آغاز می‌شود و مقصد آنها مصلاها و میعادگاههای نماز جمعه است تصریح کرد:‌ در راهپیمایی امسال نیز به مانند سالهای گذشته شاهد حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی ، دانشجویان و هنرمندان،ورزشکاران و خانواده‌های شهدا، از جمله خانواده شهدای هسته‌ای و مدافعان حرم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی از سوی 800 خبرنگار ، فیلمبردار و عکاس داخلی و 100 خبرنگار خارجی پوشش داده می‌شود تصریح کرد: در واقع 185 مرکز خبری داخلی و 70 رسانه خارجی این راهپیمایی عظیم را انعکاس خواهند داد.

رمضان شریف با بیان اینکه یکی از کشورهایی که امسال شاهد برگزاری باشکوه راهپیمایی قدس در آن هستیم کشور یمن است تصریح کرد: با شناختی که از مردم این منطقه داریم آنها ثابت کرده‌اند که دشمن اصلی یعنی صهیونیست‌ها را همواره در کانون توجه خود دارند در دیگر کشورها از جمله سوریه، لبنان و دیگر جغرافیای جهان اسلام این راهپیمایی انشاء الله به صورت باشکوه برگزار خواهد شد.

رمضان شریف در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: هر تصمیمی که نظام جمهوری اسلامی و دیپلمات‌های ورزیده، مورد اعتماد ، باغیرت و متدین کشور بگیرند و آن تصمیم به عنوان تصمیم نظام تلقی شود همه از آن حمایت می‌کنند و آن هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد. ملت ما یکی از آرمان‌هایش همواره مقابله با ظالمین و دفاع از مظلوم است.

وی با بیان این که پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی دربرابر ملت ایران مفتوح است به ترور دانشمندان هسته‌ای از سوی عوامل این رژیم اشاره کرد و گفت: مردم ما می‌دانند که صهیونیست‌ها در همه جا به دنبال ضربه زدن به ایران بودند و همواره مردم ما با مقاومت و ایستادگی روحیه استکبار ستیزی خود را به خوبی نمایش دادند.

وی همچنین در مورد حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت : قطعا تیم مذاکره کننده هسته‌ای مستحضر به پشتیبانی ملت و تاییدات رهبری و حمایت افکار عمومی بوده و هست و قطعا در سالهای گذشته حضور میلیونی مردم در روز جهانی قدس و 22 بهمن موید پشتیبانی مردم از آرمانهای نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به طور طبیعی حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی که فلش اصلی آن اعلام بیزاری از صهیونیست‌هاست ، در صحنه حمایت از مذاکره کنندگان موثر خواهد بود و باعث پشت گرمی بیشتر آنها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین