کد خبر: ۳۰۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: خبر حصول توافق تا آخر هفته اعلام می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات در رسیدن به توافق نیز خاطر نشان کرد: توافق حاصل می‌شود. این توافق به احتمال زیاد تا پایان این هفته اعلام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» در خصوص تصویب "برجام" در مجلس گفت: از لحاظ قانونی برجام یا هر توافق دیگری باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ولی دولت یک موجود زنده است منظور از دولت قوه مقننه، مجریه و قضائیه است که اینها موجود زنده هستند و می‌توانند به صورت هوشمند در مورد توافقنامه عمل کنند.

به گزارش آفتاب، وی همچنین گفت: آن چیزی که مجلس شورای اسلامی برایش مهم است این است که این توافق در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران جنبه اجرایی پیدا کند حالا به تصویب مجلس برسد یا نرسد.

شفیعی با بیان تبعات صدور قطعنامه قبل از بررسی این توافقنامه در مجالس دو کشور ایران و امریکا نیز بیان داشت: اگر این توافقنامه در شورای امنیت تبدیل به قطعنامه شود از کنترل مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا خارج خواهد شد و تبعات تغییرات در محتوای این توافقنامه به یک سری مسائل داخلی کشورها مربوط می‌شود و به تعامل قوه مقننه و مجریه کشورها مربوط می‌شود. البته اگر قرار بود این توافقنامه تبدیل به قطعنامه شود دیگر نه کنگره می‌تواند کاری بکند نه مجلس شورای اسلامی.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت: بعید می‌دانم قبل از نهایی شدن و تأیید شدن این توافقنامه در مجالس طرفین قطعنامه شورای امنیت صادر شود. اگر قرار شد که این عملیاتی شود یعنی مجلس ایران و آمریکا اوکی دادند بعد آن شورای امنیت قطعنامه‌ای صادر می‌کند و هم این را تأیید می‌کند و هم قطعنامه‌های قبلی خودش را لغو می‌کند.

شفیعی در پایان با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات در رسیدن به توافق نیز خاطر نشان کرد: به نظر من اراده بر این است که این بحث حل شود. شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این اتفاق می‌افتد حالا ممکن است اسامی مختلفی برای آن در نظر بگیرند تحت عنوان جمع‌بندی، یا تحت عنوان توافق امضاء نشده یک چیزهای اینطوری ممکن است برای آن در نظر بگیرند ولی در نهایت توافق حاصل می‌شود. این توافق به احتمال زیاد تا پایان این هفته اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین