کد خبر: ۳۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

مهمترین عناوین خبری از شامگاه سه شنبه تا صبح چهار شنبه

اظهار نظر رییس جمهوری در مورد تیم مذاکره کننده هسته ای، اعلام آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد نیاز به توافق از سوی غربی ها، ادامه مذاکرات وزیران و معاونان برای کاستن از اختلافات متن توافق و ضمائم، اعلام آمادگی عراقچی برای حضور در وین تا هر زمان ممکن، 1500 کشته و یک میلیون آواره حاصل جنایات سعودی در یمن، مسموم کردن 45 داعشی توسط اهالی موصل، اعلام بازگشت وزیران خارجه 1+5 به وین از سوی هامونددر چهارشنبه شب، تراژدی خواندن نرسیدن به توافق از سوی مقام ارشد امریکایی، اعلام سفیر سابق انگلیس در ایران در مورد حصول توافق هسته ای و پیوستن سیدجلال حسینی به نفت تهران از جمله عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز : **اخبار داخلی

تهران – رییس جمهوری گفت: خدا را گواهم که هر وقت من متن مذاکرات را که لحظه به لحظه و روز به روز دنبال می کنم ، به سهم خود احساس غرور می کنم و افتخار می کنم که فرزندان شجاع تیم هسته ای این سرزمین به خوبی از حقوق مردم تا این لحظه دفاع کرده و تا پایان دفاع می کنند.

تهران- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا به این واقعیت مهم رسید که عاقلانه ترین راه حل در برخورد با ایران در همه موارد به خصوص مسایل هسته ای، مذاکره، احترام و گفت وگو است.

وین - سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه از عصر سه شنبه مذاکراتی با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا و رابرت مالی دستیار ویژه اوباما داشتند.

وین - سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران حل موارد اختلافی در متن توافق جامع را نیازمند « تصمیم سیاسی طرف مقابل» دانست و گفت: ما آماده ایم تا هر زمان که لازم باشد برای ادامه مذاکرات در وین بمانیم.

تهران - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به سطح کیفی دانشگاه ها، تعیین 10 دانشگاه برتر کشور دشوار است و به همین دلیل، بجای رتبه بندی، سطح بندی دانشگاه ها انجام خواهد شد.

تهران- حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی عزت و ذلت انسان ها از منظر قرآن کریم در سخنرانی به مناسبت شب های احیای ماه مبارک رمضان پرداخت.

تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که تحریم ها مشکلاتی در عرصه پژوهش ایجاد کرده بود، گفت: بدون دسترسی به منابع الکترونیکی، کتاب و جزوه چطور می شود به رتبه اول منطقه دست یافت؟

قم - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای پیام ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را روحیه مقاومت، استقلال خواهی و استکبار ستیزی، وحدت همه گروه ها در کشورها به ویژه کشور فلسطین دانست.

مسکو - « مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه از امضای یادداشت تفاهم در زمینه حمل و نقل هوایی میان ایران و روسیه خبر داد.

بجنورد - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 10 درصد از جمعیت گردشگران خارجی این استان در بهار سال جاری، اتباع آمریکایی بودند.

تهران - سیدجلال حسینی با امضای قراردادی یک ساله به صورت رسمی بازیکن تیم فوتبال نفت تهران شد.



**اخبار خارجی


تهران - کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته ای «فرصتی برای پرداختن به اختلافات قابل ملاحظه است.»

نیویورک- کارشناس ارشد اندیشکده شورای آنتلانتیک گفت، به رغم اختلافات باقیمانده نباید تمدید دو روزه مذاکرات هسته ای را نشانه شکست آن دانست و اضافه کرد که یقین دارد گفت وگوها به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری به توافق خواهد انجامید.

تهران - «ریچارد دالتون» سفیر سابق انگلیس در ایران گفت که به اعتقاد او توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهان دیر یا زود حاصل می شود.

وین- یک مقام ارشد امریکایی عصر سه شنبه گفت پس از این همه مذاکره و پیشرفت، اگر به توافق نرسیم یک تراژدی خواهد بود.

وین - فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت که امشب به لندن می رود ولی انتظار دارد فردا شب - چهارشنبه شب - همه وزیران به وین بازگردند.

نیویورک-کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ادامه حملات وحشیانه نیروهای به اصطلاح ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به خاک یمن تاکنون یک میلیون نفر از مردم این کشور را آواره کرده و بیش از یکهزار و 500 نفر کشته بجای گذاشته است.

اربیل- منابع محلی در موصل روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در اربیل عراق خبر دادند ، 45 تن از نیروهای گروه تروریستی داعش با غذایی که توسط یکی از جوانان شهر موصل به سم کشنده آلوده شده بود، به هلاکت رسیده و 100 تن دیگر از آنان روانه بیمارستان شدند.

تهران-شبکه المسیره یمن در گزارشی با اشاره به حملات یکصد روزه رژیم سعودی به یمن اوضاع بهداشتی و بیمارستانی این کشور را روز به روز وخیم تر توصیف و از سکوت سازمان های حقوق بشری در این باره انتقاد کرد.

کوالالامپور – « لیم کیت سیانگ» نماینده پارلمان و رهبر حزب اقدام دموکراتیک مالزی روز سه شنبه احتمال داد فساد مالی نخست وزیر این کشور با قتل «حسین احمدنژادی» بانکدار سرشناس ایرانی ارتباط داشته باشد.

لندن - «باب کویک» یک مقام ارشد امنیتی پیشین انگلیس، با بیان اینکه افراط گرایانی که قصد رفتن به سوریه را دارند، باید ملیت انگلیسی شان را گرفته و برای همیشه از کشور بروند، گفت: در حال حاضر سطح تهدیدات از «حاد» به «پیچیده» تبدیل شده است.

نیویورک- با گذشت یک سال از تهاجم نا جوانمردانه نیروهای صهیونیستی به نوار غزه، مسوول هماهنگ کننده کمک های انسان دوستانه سازمان ملل روند بازسازی ویرانی های ناشی از این تهاجم را کند و نگران کننده خواند.

تهران- سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه فتنه جدید جهانی به دنبال تجزیه جهان اسلام است، گفت: امروز کشورهای اسلامی لوله های تفنگ خود را به سمت غلطی نشانه رفته اند در حالی که نباید در جهان اسلام اختلافی میان کشورها باشد.

مسکو - دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آمریکا در مورد مساله سوریه خبر داد.

مسکو - میز گرد بین المللی ویژه روز جهانی قدس در مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خاطرنشان کردند که فقط اتحاد مسلمانان جهان و تمام آزادیخواهان می تواند آزادی فلسطین و قدس شریف از اشغال صهیونیست ها را تحقق بخشد.

آتن- رییس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: هنوز احتمال خروج یونان از حوزه یورو و اتحادیه اروپا منتفی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین