کد خبر: ۳۰۸۳۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
محمدرضا خباز در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

مهمترین دستآورد توافق هسته‌ای غرور ملی بود/دولت سیاست تنش‌زدایی را ادامه دهد

محمد رضا خباز، نماینده ادوار مجلس ضمن تبریک توافق هسته‌ای به ملت و دولت ایران گفت: خدواند متعال را سپاسگذاریم که تلاش‌های بی‌شائبه تیم مذاکره‌کننده ایران به ثمر نشست و موجبات شادی مردم عزیز کشورمان را فراهم کرده است. مهمترین چیزی که این توافق به بار آورد کمک به غرور ملی کشور ما بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- خباز با بیان اینکه ایرانیان امروز در شرایطی قرار گرفته‌اند که احساس می‌کنند جایگاه ارزشمند آنان توسط دولت حفظ شده است به «آفتاب» گفت: دولت منتخب مردم علاوه بر این که از حقوق آنان دفاع کرده موجبات عزت و طراوت ملت و سربلندی نظام را نیز فراهم نموده است و این حربه که ایران اهل مذاکره نیست، ایران جامعه بین‌المللی را قبول ندارد یا ایران در مقابل مجامع بین‌المللی گردن‌کشی می‌کند و شایعاتی از این قبیل را باطل کرد.

وی ادامه داد‌: مذاکرات پیگیر و نفس‌گیر که عزیزان ما انجام دادند، این حربه را از دست استکبار جهانی گرفت و نشان داد که ما در مذاکرات دلیل و منطق ارائه می‌کنیم و دلیل و منطق جای خود را پیدا می‌کند. خوشبختانه کینه‌توزی‌های استکبار جهانی به تدریج رنگ باخت و زمینه برای مذاکره و در نهایت توافق فراهم شد. طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران باید با امید بیشتر به تعامل با جهان بپردازد و از ابزارهای رسانه‌ای آنان برای اثبات حقانیت خود استفاده کند.

خباز با بیان این که ما ملتی هستیم با تاریخ چندین هزارساله، با تمدنی دیرینه و اعتقاد اسلامی که به هیچ وجه به همسایگان خود و به بشریت اجحاف نخوایم کرد، گفت: دولت به‌خاطر قولی که در امر دیپلماسی به مردم داده بودند به حق از جان مایه گذاشتند.

خباز ادامه داد: آنچه تیم مذاکره‌کننده ما انجام داد نه تنها در طول تاریخ ایران بلکه در کشورهای همسایه و خاورمیانه نیز سراغ نداریم یک کشور در حال توسعه بتواند شش قدرت دنیا را  سر یک میز بنشاند و طی ماه‌ها با استدلال‌ قوی آن‌ها را مجاب کرده و حقانیت خود را ثابت کند. این‌ها همه نعمات الهی هست‌، لذا باید از تیم مذاکره‌کننده، دولت و رهبر عزیز که به حق حامی دولت بودند و بالاخص از مردم شریف ایران که با پایمردی و حمایت‌های خود این دست آورد را حاصل کردند سپاسگذاری کنیم و به همه تبریک بگوییم.

مهمترین دستآورد توافق هسته‌ای غرور ملی بود/دولت سیاست تنش‌زدایی را ادامه دهد

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر این که پس از توافق دولت باید سیاست تنش‌زدایی را که در گذشته نیز دولت جمهوری اسلامی به دنبال آن بود را پیگیری کند، گفت:  سیاست تنش‌زدایی را به ویژه با همسایگان باید ادامه دهیم. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیار حساس است و نباید اجازه دهیم دشمنان از فاصله و تنشی که ما با همسایگان خود داریم سو استفاده کنند. بعد از ارتباط سیاسی باید پیگیر ارتباط اقتصادی باشیم. یعنی از پتانسیل‌های بسیار بالایی که بخش خصوصی در ایران دارد باید نهایت استفاده را برد.

خباز گفت: باید اقتصاد کشور را به قدرت مردمی سپرد. امروز بیش از 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست بخش خصوصی است که بعد از اعتماد‌سازی دولت می‌تواند با تدبیر و برنامه‌ریزی این پول سرگردان را که هر روز هم برای کشور ایجاد گرفتاری می‌کند در مسیر سازندگی کشور به کار بگیرد تا رونقی که مورد انتظار مردم است، اتفاق بیوفتد.

  وی ادامه داد‌: باید بورسی که هزاران نفر در آن ثبت نام کرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رونق پیدا کند. کاهش تورم را که دولت با پایمردی انجام داد ادامه پیدا کند که به تورم یک رقمی برسد. وقتی تورم در اقتصاد کشور مهار شود، نسیم خوش نواز عدالت وزیدن خواهد گرفت، چون عدالت و تورم دو سوی یک سکه هستند. در جایی که تورم باشد، عدالت اقتصادی وجود نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
9
1
شک نکننید پول های بلوکه شده ایران، اگر آزاد شدند صرف آبادانی ایران و رفاه مردم نخواهد شد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
4
کشور ثروتمندی مثل ایران چرا 90 درصد مردمش زیر خط فقرن
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
6
حالا که ... با جهان آشتی کردیم امیدوارم در قدم بعدی به همت آقایان فضای اجتماعی و سیاسی کشور را همانند خیلی از کشورهای اسلامی(مثل ترکیه، تونس، مراکش، الجزایر و غیره ) برای همهٔ مردم با افکار گوناگون قابل زیستن کنیم. .. خودی و غیر خودی را برداریم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین