کد خبر: ۳۰۸۹۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
سفر‌های استانی اصلاح‌طلبان آغاز شده است/رایزنی برای تایید صلاحیت‌ها

رییس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان: با 25 حزب وارد انتخابات می‌شویم

رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه تلاش داریم با نیرو‌های معتدل اصولگرا نیز جلساتی داشته باشیم، گفت: سعی داریم تا جایی که امکان دارد اختلافات را کاهش دهیم و طوری نباشد که به علت اختلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل، نیرو‌های افراطی و تند‌ور مجلس را از دو طرف بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی، رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ‌با بیان این که در حال حاضر اصلاح‌طلبان تلاش دارند در تهران و شهرستان‌ها به خروجی واحد و ائتلاف حزبی برسند به خبرنگار «آفتاب» گفت: شورای هماهنگی اصلاحات که متشکل از احزاب اصلاح‌طلب است، چون جبهه‌ای واحد و مستقل عمل می‌کند. این مجموعه با حجت‌السلام و المسلمین محمد خاتمی، ‌محمدرضا عارف و دیگر شخصیت‌های حقیقی اصلاح‌طلب  نیز جلساتی برگزار کرده است تا به نظری واحد در تهران و شهرستان‌ها برسند، به ویژه‌ به این جهت که  در شهرستان‌هایی که دارای چند نفر نماینده است، یک لیست واحد ارائه شود. تقریبا مشابه کاری که در شورای شهر تهران در سال 92  صورت گرفت.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در واقع همان مدل شورای شهر تهران را دنبال می‌کنند. در انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه لیست واحد مطرح نبود، بلکه بنا بود اصلاح‌طلبان به یک شخص واحد برسند. اما در مورد شورای شهر که باید چند نفر در لیست قرار می‌گرفت، شورایی تشکیل شد که بدنه اصلی آن احزاب اصلاح‌طلب بودند که به عنوان کمیته مرکزی انتخابات با مسئولیت من و سایر افراد، از جمله نمایندگانی که حجت السلام خاتمی به مجموعه فرستادند، تصمیم نهایی اتخاذ شد.

برنامه جامع اصلاح‌طلبان برای شهرستان‌ها

محسن رهامی با تاکید بر این که بنا نیست از تهران برای شهرستان‌ها لیست فرستاده شود، گفت: دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب، تقسیم کار کرده و استان به استان سفر می‌کنند و من نیز به عنوان مسئول کمیته مرکزی انتخابات تا به حال به استان‌های بسیاری سفر کرده‌ام و به برخی دیگر  نیز در نظر دارم که سفر کنم. برنامه عمده طی این سفر‌ها این است که احزاب اصلاح‌طلب هر استان را منسجم کرده  کمک کنیم در کنار یکدیگر بنشینند. حتی اگر افرادی شاخصی وجود دارند که عضو احزاب اصلاح‌طلب نیستند، اما تاثیر گذار بوده و آرای آنان می‌تواند موثر باشد، را به مجموعه احزاب اصلاح‌طلب دعوت می‌کنیم و کمیته هر استان و شهرستان را به کمک اعضای احزاب اصلاح‌طلب همان استان یا  شهرستان سامان می‌دهیم.

وی افزود‌: تصمیم‌گیری نهایی بر سر لیست و معرفی کاندیدا بر عهده احزاب اصلاح‌طلب همان حوزه انتخابیه است‌، اما اگر بنا باشد تابلویی با نام احزاب بلند شود، آن لیست را احزاب اصلاح‌طلب رسمی که پروانه فعالیت از وزارت کشور دارند، امضا می کنند.

حمایت احزاب اصلاح‌طلب از اصولگرایان معتدل

رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه  تلاش داریم با نیرو‌های معتدل اصولگرا نیز جلساتی داشته باشیم، گفت: سعی داریم تا جایی که امکان دارد اختلافات را کاهش دهیم و طوری نباشد که به علت اختلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل، نیرو‌های افراطی و تند‌ور مجلس را از دو طرف بگیرند.

سفر‌های استانی اصلاح‌طلبان آغاز شده است

محسن رهامی از سفر به استان‌های مختلف خبر داده و گفت: در مدت اخیر افرادی را برای استان‌های مختلف مشخص کرده‌ایم، استان فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مرکزی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان و...، همین هفته نیز استان مرکزی، خوزستان، ایلام و... و به  برخی دیگر از استان‌ها سفر خواهیم داشت. تقریبا برای سفر به همه استان‌ها برنامه‌هایی تدوین شده است. در استان قم دو جلسه مفصل داشتیم که یکی از آن ها هفته پیش بود.

وی ادامه داد: در واقع کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده‌ایم که هر منطقه نیز شامل سه استان است و در هر منطقه نیز سه نفر از دبیرکل‌های احزاب اصلاح‌طلب را مامور کرده‌ایم که به مناطق خود سفر کرده و مسائل را پیگیری کنند. تلاش ما این است که خود افراد  و احزاب استانی را فعالی کنیم و از مرکز بنا نیست برای استان ها تصمیمی گرفته شود. بعضی از احزاب اصلاح‌طلب هنوز در همه استان‌ها دفتر ندارند یا تعداد آن‌ها کم است، که تلاش داریم این دفاتر را فعال کنیم.

دعوت شورای هماهنگی اصلاحات از احزاب اصلاح‌طلب

محسن رهامی با تاکید بر این که بنا داریم با حدود 25 حزب وارد انتخابات شویم گفت:  بعضی از احزاب مانند حزب اعتماد ملی که بعد از 88 غیر فعال بود با پیگیری‌های که صورت گرفت به جمع شورای هماهنگی اصلاحات پیوستند و قائم مقام حزب رسول منتجب‌نیا به صورت منظم در جلسات هماهنگی شرکت می‌کنند. سازمان عدالت و آزادی که در گذشته در شورای هاهنگی اصلا‌ح‌طلبان نبود و بیشتر در اصفهان فعالیت داشت را نیز دعوت کرده‌ایم و به جمع اضافه شده‌اند.

دعوت از احزب ندا و اتحاد ملت به شواری هواهنگی اصلاحات

رییس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان این که حزب ندا و حزب اتحاد ملت، حزب آزادی و چند حزب دیگر نیز در دستور کار شورا ی هماهنگی قرار دارد،گفت: در هفته‌های آینده احتمالا این احزاب را نیز به شواری هماهنگی دعوت می کنیم. در کل به دنبال جبهه‌های هماهنگ از احزب اصلاح‌طلب هستیم.‌ افرادی نیز که در قالب احزاب فعالیت نمی‌کنند، به عنوان شخص حقیقی هستند؛ مانند مجموعه افراد نزدیک به آیت‌الله هاشمی یا محمد‌رضا عارف نیز جلسات مستمری داریم که نمایندگان آن‌ها را به شواری هماهنگی اضافه کنیم.

توجه شواری هاهنگی اصلاحات به حضور زنان در انتخابات

محسن رهامی با تاکید بر حضور زنان در مجلس آینده اظهار کرد: مجمع زنان نواندیش به دبیرکلی خانم راکعی، مجمع زنان اصلاح‌طلب و خانم فائزه هاشمی و زهرا شجاعی نیز به این جهت که تصمیم داشتیم نقش زنان را در انتخابات پر‌رنگ کنیم به شواری هماهنگی دعوت شده‌اند و نمایندگان آن‌ها نیز به طور مستمر در جلسات شرکت می‌کنند.

دعوت اصلاح‌طلبان از اعتدالگرایان نزدیک به دولت

رهامی با بیان این که تلاش می‌کنیم در انتخابات آینده نقش موثری داشته‌ و اکثریت‌ مجلس را کسب کنیم، گفت: در شهرستان‌ها افراد حامی دولت شوراهایی را برای حمایت از رئیس‌جمهور تشکیل داده‌اند که بر خی از آن‌ها در قالب احزاب نبوده و افراد حقیقی ‌هستند، چون دولت نمی‌تواند مستقیما در انتخابات شرکت کند بنا داریم این افراد را نیز به شورای هماهنگی ‌جذب کنیم. همچنین نیرو‌های با‌سواد و معتدل و متخصص که برای مجلس مناسب بوده و مورد نظر استان‌ها و شهرستان‌ها هستند، نیز مور توجه هستند.

رایزنی اصلاح‌طلبان برای تایید صلاحیت‌ها

رهامی با تاکید بر این که برای تایید صلاحیت‌ها در حال رایزنی هستند، گفت: تلاش داریم  افراد با سواد و معتدل مورد تایید صلاحیت قرار بگیرند. با فضای اعتدالی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم ایجاد شده و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حق الناس بودن آرای مردم و ضرورت شرکت همه مردم و حتی به تعبیر ایشان کسانی که نظام را هم قبول ندارند پای صندوق‌ها‌ی رای بیایند، تلاش می‌کنیم کسانی را که سابقه محکومیت کیفری نداشته و از لحاظ قانونی برای ورود آن‌ها به مجلس وجود ندار برای تایید صلاحیت مورد مساعدت قرار بگیرد.

وی ادامه دارد: ‌در این زمینه نه تنها با احزاب اصلاح‌طلب بلکه با مراجع معظم قم نیز جلساتی داشته‌ایم تا آن‌ها نیز از نیروی‌های معتدل، مجلسی معتدل، به دور از هیاهو را که بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند و تکمیل‌کننده خرداد 92 باشد را مورد حمایت قرار دهند. این جلسات نیز به موازت دیگر کارها در حال انجام است.

تاکید اصلاح‌طلبان بر پیگیری خواسته‌های اقوام و اقلیتها از طریق صندوق رای

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی‌ بر ضرورت حضور اقلیت‌ها و اقوام نیز تاکید کرده و گفت: حضور اقوام و اقلیت‌ها نیز در برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، مانند برادان اهل سنت، برادارن کرد و دیگر اوقام و اقلیت‌ها نیز در برنامه ما مورد توجه هستند. برای مثال من در جلساتی که به سیستان و بلوچستان داشتم، علاوه بر جلسه با دانشگاهیان و احزاب اصلاح‌طلب به دیدن بزرگان و سران اهل سنت هم رفتم، مانند‌ جناب مولوی عبد الحمید. همچنین بزرگان دیگر در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی...

وی ادامه داد : تلاش ما بر این است که علاوه بر اصلاح‌طلبان  اقوام و اقلیت‌ها نیز در مجلس حضور داشته باشند تا بتوانند معضلات، مشکلات و خواسته‌های خود را از طریق صندوق‌های رای پیگیری کنند، تلاش داریم در این جهت حرکت منسجمی صورت بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
12
انشاالله همه مسؤلین کشور براساس توافقات بین الملل حرکت کنند و... مثل همه کشورهای جهان تابع قانون باشند تا کشور ماهم مثل سایرکشورهای اروپایی وژاپن و....پیشرفت نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
1
15
اسم جناب اقاي محمد خاتمي را ببر همه مردم به اصلاح طلب ها راي ميدهند مخصوصا كه ممنوع التصويري هم كمك بزرگي براي پيروزيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
7
حزب؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
خدا قوت دكتر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین