کد خبر: ۳۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
جهانگیری خبر داد:

دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد تحول در سیستم بانکی

معاون اول رئیس جمهور از صدور دستور دکتر حسن روحانی برای ایجاد تحول در سیستم بانکی در جهت کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم افتتاح کارخانه تولید ام.دی.اف شرکت آرتا در استان اردبیل، اظهار کرد: راجع به توسعه کشور گفتنی زیاد است ولی اگر بخواهم در چند جمله و چند دقیقه در این زمینه صحبت کنم باید بگویم مهمترین شاخصه مدیران فعلی دولت این است که توسعه‌گرا هستند. این مدیران آمده‌اند که کشور را توسعه دهند و موانع راه توسعه ایران را بردارند.

وی ادامه داد: این مدیران به ایرانی توسعه یافته فکر می‌کنند؛ ایرانی که نه تنها در منطقه بلکه در جهان شاخص باشد و این شدنی است.

وی تصریح کرد: «ما می‌توانیم» که امام (ره) گفتند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند را نباید احساس کنیم که مربوط به کارهای کوچک است؛ بلکه شامل کارهای بزرگ می‌شود و یک شاخصه این امر دیپلماسی بود که ما توانستیم برشش قدرت دنیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل فائق بیاییم.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «در اقتصاد هم باید به روش مذکور عمل کرد»، گفت: همان جوانان تحصیلکرده در بخش دیپلماسی، در بخش اقتصاد هم وجود دارند. نیروهای جوان، متفکر و اندیشمندی هستند که به ایران توسعه یافته فکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در دوران بعد از تحریم مهمترین حرف ما با کشورها و شرکت‌هایی که تصورشان از ایران یک کشور کوچک با ظرفیت محدود است و فکر می‌کنند فرصتی برای‌شان ایجاد شده تا کالاهای خود را وارد بازار ایران کنند، این است که باید این فکر را از ذهن خود بیرون کنند؛ زیرا قرار است ما شرکای‌مان را انتخاب کنیم و قرار نیست کسی ما را انتخاب کند.

وی با اشاره به تلاش‌های مدیر شرکت آرتاپان برای راه‌اندازی این کارخانه در زمان تحریم‌ها، گفت: شرکت‌هایی می‌توانند در دوران بعد از تحریم در ایران کار کنند که به شرکت‌های ایرانی به عنوان یک شریک نگاه کنند و تولید مشترک نه فقط برای ایران بلکه برای جهان و منطقه داشته باشند.

وی با بیان این‌که «بنا نداریم در دوران بعد از تحریم بازار کشور را در اختیار کشورهای خارجی قرار دهیم و ارز کشور را صرف صادرات کنیم»، گفت: البته قرار نیست سیاست‌های بسته کنترل دولتی داشته باشیم. قرار است سیاست‌های باز، روشن و شفاف در جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته باشیم.

جهانگیری با بیان این‌که «سیستم بانکی باید به کمک بخش خصوصی بیاید»، گفت: رئیس‌جمهور محترم اخیراً دستوری دادند که من وقت بگذارم و برای سیستم بانکی کشور فکر کنیم؛ زیرا سیستم بانکی کشور امروز در این زمینه دچار مشکل جدی است.

به گزارش ایسنا، وی در پایان از بخش خصوصی و صنعتگران مجرب ایران درخواست کرد که خود را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال آماده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین