کد خبر: ۳۰۹۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کارشناس استاندارد پرواز در گقت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

توافق هسته‌ای، گشایشی در صنعت هوایی کشور است

با شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، صنعت هوایی کشور با مشکلات عدیده‌ای رو به‌رو شد. اما در حال حاضر و با حصول توافق هسته‌ای کارشناسان این حوزه به بهبود شرایط صنعت هوایی خوشبین شده‌اند. براساس متن جامع توافق هسته‌اي بخش هواپيمايي و هوانوردي كشور پس از 35 سال تحريم بين المللي مي‌تواند اقدام به خريد انواع هواپيماي به همراه قطعات آن در بازارهاي جهاني كند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- فرج الله کریمی مجد، کارشناس استاندارد پرواز  با بیان این که امیدواریم وعده‌هایی که درباره رفع تحریم از صنعت هوایی کشور داده شده به وقوع بپیوندد به «آفتاب» گفت: در صورت اجرایی شدن این توافق، تاثیرات آن بر صنعت هوایی کشور بسیاری مثبت خواهد بود. رفع تحریم ها از صنعت هوایی کشور جزئی از توافق هسته ای است اما بستگی به شرایط، ضوابط و تمهیدات آن دارد. من در این زمینه خوشبین هستم و می دانم با این توافق صد در صد در صنعت هوایی کشور گشایش حاصل خواهد شد. اگر دولت نیز از پول های بلوکه شده ای که بنا است آزاد شوند بخشی را به صنعت هوایی کشور اختصاص دهد، خیلی از مشکلات در این حوزه حل و فصل خواهد می شود.

وی ادامه داد: تا کنون اجازه ورود هواپیماهای که سن آن ها کمتر از 15 سال بوده است به ما داده نمی شد و این هواپیماها تحریم بود. همچنین قطعات و اسناد و مدارک هواپیما ها نیز تحریم بود. در باره آن تنها وعده  داده می شد اما به اجرا در نمی آمد. از هر جهت تحریم ها صنعت هوایی را با مشکل رو به رو کرده بود. اگر این مسائل حل شود، واقعا جای شکر دارد. 

کریمی مجد با تاکید بر این که از لحاظ ایمنی پرواز نیز مشخص است وقتی مدارک و قعطات امکان واردات نداشته باشد، هواپیما و ناوگان عمر بالایی داشته باشد، سطح ایمنی پایین آمده و زیر سوال می رود، گقت: عمر ناوگان بالا است، مدارک آن را در اختیار نداریم و قطعه خوب و با کیفیت را نمی توان وارد کرد، قطعا ایمنی در این شرایط به خطر می افتد. 

وی ادامه داد: در صورتی که تحریم ها لغو شود می توانیم عمر ناوگان هوایی را پایین آوریم، می توانیم قطعات خوب تهیه کنیم، انبار ها پر می شود و با شرکت هایی هواپیما سازی نیز مشکل نخواهیم داشت. شرکت های ایرباس، بوئینگ و...اسناد را به طور کامل در اختیار ما قرار نمی دهند اما با رفع تحریم ها در تمامی زمینه ها گشایش حاصل می شود و تسهیلات حمل و نقل هوایی نیز بهبود پیدا می کند. 

این کارشناس استاندارد پرواز با بیان این که این توافق می تواند تاثرات مثبت بسیاری بر صنعت هواپیمایی کشور داشته باشد، گفت: در حال حاضر اکثر ایرانی هایی که می خواهند به خارج از کشور بروند ترجیح می دهند با هواپیما هایی خارجی سفر کنند و می گویند هواپیما های خارجی امنیت بیشتر و سرویس دهی بهتری دارد. اگر هواپیماهای خوب در ایران ایر وجود داشته باشد حتما ایرانی ها ترجیح می دهند با هواپیماهای کشور خود سفر کنند اما در حال حاضر هنوز گشایشی ایجاد نشده است. امیدواریم با حصول توافق این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
3
ايشان بازنشسته و كارشناس استاندارد پرواز نمي باشند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین