کد خبر: ۳۰۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

آمریکا: توافق مخفی بین ایران و آژانس وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:هیچ توافق جانبی یا مخفی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کربی در نشستی خبری، درباره برخی گزارش ها مبنی بر اینکه توافق های جانبی مخفی درباره بازرسی ها از پارچین و ابعاد نظامی احتمالی گفت: کنگره آنچه را که ما در اختیار داریم،در اختیار دارد. 
 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،وی افزود: پرسشی که در اینجا مطرح شده است درباره مواد یا اسناد آژانس بین المللی انرژی اتمی است که ما آن را در اختیار نداریم. 
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: هیچ توافق جانبی یا مخفی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی  اتمی وجود ندارد که به پنج به علاوه یک به تفصیل گزارش نشده باشد. 
 
جان کربی گفت: این نوع تنظیمات فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، روشی استاندارد است که به صورت علنی یا برای کشورهای دیگر منتشر نمی شوند اما کارشناسان ما با آن آشنا و مشکلی با محتوای آن ندارند  و ما خوشحال خواهیم شد اگر  در جلسه محرمانه در کنگره درباره آن صحبت کنیم. 
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:اسنادی که ما در اختیار کنگره قرار داده ایم تمامی اسناد مربوط به این توافق شامل ضمایم و ارزیابی راستی آزمایی است. 
 
وی ادامه داد: همه چیزهایی را که ما درباره این توافق در اختیار داشتیم،برای کنگره فراهم کرده ایم و باید اشاره کنم که بیشتر آن (این اسناد) هم اکنون به صورت آنلاین در اختیار همه شما است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین