کد خبر: ۳۰۹۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

دامی برای داوطلبان کنکور

زمان انتخاب رشته آزمون سراسری آغاز شده و باز هم آموزشگاه‌های معروف و دفاتری که با دریافت مبالغ هنگفت قول قبولی ۱۰۰ درصدی در بهترین دانشگاه‌ها را به داوطلبان می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 با آغاز زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری، دکان‌های انتخاب رشته باز شدند. برخی از داوطلبان هم که نگران نحوه انتخاب رشته خود هستند به مراکز متعددی اعتماد می‌کنند و آینده خود را در ازای پرداخت مبلغی در دستان این افراد قرار می‌دهند.

در همین راستا خدایی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: برخی از این مراکز و سایت‌های انتخاب رشته غیر مجاز است و متاسفانه داوطلبان هم به گستردگی این کاسبی‌ها تن می‌دهند و بدون توجه به توصیه‌های سازمان سنجش آگاهانه و ناآگاهانه به سراغ آنها می‌روند.

وی افزود: این مراکز که قول ۱۰۰ درصدی قبولی در بهترین دانشگاه‌ها به داوطلب می دهند صرفا جهت پر کردن جیب خود فعالیت می‌کنند و بعضی والدین هم تصور می‌کنند که با پرداخت این مبالغ می‌توانند آینده فرزندشان را تضمین کنند.

خدایی با اشاره به اینکه بهترین نوع انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور چه روشی است ادامه داد: امسال یک نوع کتاب جهت انتخاب رشته صحیح داوطلبان منتشر شده و همچنین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق انتخاب رشته مجازی آینده خود را تضمین کنند.

در سامانه انتخاب رشته مجازی که شامل راهنما برای گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی است، داوطلب امکان جستجو در این سامانه را دارد و می‌تواند به کمک آن امکان قبولی خود را در رشته مورد علاقه بسنجد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،وی تصریح کرد: همچنین داوطلبان می‌توانند برای خریداری کارت اعتباری انتخاب رشته مجازی بر اساس شماره پرونده و یا شماره داوطلبی مندرج بر روی کارنامه اقدام کنند.

در ادامه ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: مراکزی از سوی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده تا داوطلبان آزمون بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت بتوانند با مراجعه به آنها و مشاور‌ه‌های تضمینی با اساتید برتر بهترین نوع انتخاب را داشته باشند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین