کد خبر: ۳۰۹۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

حیدرپور: کلیات «برجام» به تصویب مجلس می‌رسد/ توافق هسته‌ای به نفع نظام است

اگرچه نمایندگانی چون توکلی و مطهری بر این باورند که پاسخ مجلس به برجام، باید «بله» یا «خیر» باشد، اما نمایندگانی هستند که معتقدند مجلس می تواند ملاحظاتی را در متن این توافق اعمال کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عوض حیدرپور نماينده شهرضا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و گزارش اخیر وزیر امور خارجه از این توافق در صحن علنی مجلس اظهارکرد: این گزارش، گزارش نسبتا جامع و کاملی بود و گزارش فنی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز بسیار دقیق به نمایندگان ارائه شد.

وی افزود: با این توافق، به جهانیان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و با مذاکره می تواند مسائل مهم خود را پیش ببرد و به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما همواره اعلام کردیم که با مذاکره می توانیم این موضوع را حل کنیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه مذاکرات نشان داد که ایران موضوعی را که آن ها به شورای امنیت کشانده بودند تا بدین وسیله پایه برخورد سخت با نظام جمهوری اسلامی را فراهم کنند، با مذاکره ای کاملا منطقی و خوب حل کرد به طوری که نقطه نظرات ایران در مجموع توافق نامه صد در صد مورد تائید و توافق قرار گرفت وآنچه که ظریفین توافق کرده بودند در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

حیدرپور یادآور شد: بحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که دوستان وزارت دفاع و سپاه پاسداران نگرانی خود را نسبت به بنیه دفاعی کشور اعلام کردند که این ها نیز در مذاکرات به عنوان دغدغه های ایران اعلام شده است.

نماینده مردم شهرضا در خانه ملت همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی متن توافق هسته ای (برجام) در مجلس خاطرنشان کرد: در تشکیل این کمیسیون علی القاعده نمایندگان صاحب نظر در مسائل فنی، سیاسی و حتی نگارشی و آشنا به متون دخالت دارند و نیاز است که این کمیسیون موضوع را به صورت علی الراس بررسی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کمیسیون ویژه  متن برجام را بررسي می کند ولی به کمیسیون های تخصصی دیگر رونوشت آن داده خواهد شد تا سایر کمیسیون ها نیز آن را مورد بررسی قرار دهند و مجددا به کمیسیون ویژه ارائه می دهند. پس از رفع ابهامات و پاسخ به سئوالات بیشتر نمایندگان، در نهایت نقطه نظرات نمایندگان ظرف دو ماه آینده به صحن علنی خواهد آمد.
وی افزود: آنچه که از متن توافق نامه صدر درصد مورد تائید مجلس است و نسبت به آن در ميان نمايندگان ابهامي وجود ندارد، به تصویب خواهد رسید و آن جایی که مربوط به نقطه نظرات تحفّظی و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران است، به صورت جداگانه به صحن می آید و پس از تصمیم گیری، جهت اعمال به تیم مذاکره کننده تحویل داده می شود.

حیدرپور تصریح کرد: در مجموع، اقدامی که در این مقطع تاریخی انجام گرفته است، بسیار موثر و کارآمد بوده است که می توان آن را به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد. رویکرد مجلس نیز در این موضوع مثبت است و امیدواریم بتوانیم این توافق نامه را به نتیجه خوبی برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین