کد خبر: ۳۱۰۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
ادامه خشم دلواپسان و تندروها از توافق هسته‌ای وین

جدال سرسختانه اسرائیل و دولت آمریکا برسر توافق هسته‌ای؛ از اخطار کری به نتانیاهو تا تظاهرات مخالفان توافق

اسرائیل از همان ابتدا با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالف بود و تمامی تلاش خود را برای خارج کردن قطار مذاکرات به کار بست؛ اما نهایتا نتوانست دولت اوباما را راضی به ترک کردن میز مذاکرات کند. پس از آن اسرائیل تلاش کرد از طریق رایزنی با برخی همسایگان ایران که مخالف توافق هستند، روند مذاکرات را با اخلال روبرو کند که البته در این باره هم نتوانست کار چندانی از پیش ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-سخنان اخیر جان کری در انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای خشم بسیاری از آنها را برانگیخته و موجب واکنش نشان دادن برخی از مقامات اسرائیلی شده است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، این در حالی است که مقام‌هاي ارشد دولت امريكا معتقدند كه تلاش‌ها براي جلوگيري از توافق هسته‌اي ايران و 1+5 در امريكا، به نتيجه نخواهد رسيد و يك مقام بلند‌پايه دولت امريكا كه خواسته نامش فاش نشود، به هاآرتص گفته كه جلوگيري از نهايي شدن توافق همچون «دويدن سگ به دنبال يك خودرو» است، به‌خاطر همين كري در جلسه كميته روابط خارجي سنا، در مقايسه با منتقدان، از وضعيت بهتري برخوردار بود. وزير امورخارجه گفت كه توافق وين همان توافقي است كه امريكا به دنبال آن بود.

موافقان و مخالفات توافق هسته‌اي با ايران در امريكا يك كمپين تمام‌عيار به راه انداخته‌اند. سه وزير اوباما پنج‌شنبه شب چهار ساعت تمام در كنگره امريكا از نتيجه مذاكرات با ايران دفاع كردند. باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا نيز همزمان، 30 تن از دمكرات‌ها را به اتاق ويژه کاخ سفید برد و از آنها خواست از توافق هسته‌ای دفاع کنند. این در حالی است که همزمان با تلاش‌های دولت اوباما، اسرائیل نیز تلاش می‌کند با لابی‌گری در کنگره شرایط را به نفع خود پیش ببرد. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به این اشاره کرد که روز پنجشنبه هفته گذشته تظاهرات ده‌هزار نفری علیه توافق به راه افتاده بود.  

 كاخ سفيد برد و از آنها خواست از توافق هسته‌اي با ايران دفاع كنند، توافقي كه او و جان كري آن را «توافقي خوب» با ايران ارزيابي كرده‌اند. موازي با تلاش‌هاي اوباما و تيم همراهش، جمهوريخواهان و لابي گسترده صهيونيستي در امريكا، براي جلوگيري از نهايي شدن توافق هسته‌اي با ايران در كنگره بسيج شده‌اند. شهر نيويورك روز پنج‌شنبه شاهد تظاهرات 10 هزار نفري مخالفان توافق با ايران بود.

جان کری در سخنان خود اسرائیل را به خاطر انتقادات بی‌اساسش نسبت به توافق هسته‌ای با ایران ملامت کرد و به نتانیاهو اخطار داد که ادامه دادن این سیاست‌ها باعث منزوی‌تر‌شدن او می‌شود.

با این وجود یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اظهار کرده که اظهارات کری باعث نمی‌شود که اسرائیل از سخنان خود عقب‌نشینی کند و به انتقاداتش ادامه ندهد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
مردم سیاستهای پشت پرده این ...را خوب می شناسند شاید سیاسیون باور کنند اما مردم هرگز
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین