کد خبر: ۳۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

هشدار سفارت ایران در سریلانکا درباره کلاهبرداری شرکت‌های کاریابی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا با صدور اطلاعیه ای، فعالیت شرکت های کاریابی را کلاهبرداری دانست و اعلام کرد: هیچ زمینه کاری برای ایرانیان در این کشور وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این اطلاعیه پس از انتقال تعدادی از ایرانیان از ایران به کلمبو ازسوی شرکت های کاریابی با وعده ایجاد اشتغال و کار و رهاکردن آنها در خیابان های پایتخت سریلانکا صادر شد.

در اطلاعیه سفارت ایران در کلمبو که امروز دوشنبه یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در دهلی نو ارسال شد؛ آمده است: برخی از شرکت های کاریابی نظیر شرکت 'واتر لیلی' با درج آگهی در جراید و تارنماهای اینترنتی اقدام به دریافت وجوه کلان از متقاضیان کار و رهاکردن آنها در این کشور می کنند.

در ادامه اطلاعیه اضافه شده است: این شرکت ها با دریافت مبالغ کلان از این افراد و بعد از صحنه سازی مصاحبه و معاینات پزشکی پیش از استخدام ؛ آنها را بدون پول و بلیت برگشت هواپیما به حال خود رها می کنند.

در ادامه اطلاعیه با هشدار به متقاضیان کار در سریلانکا آمده است: سریلانکا کشوری فقیر و خود صادرکننده کارگر و خدمتکار به کشورهای دیگر است و هیچ گونه فرصت شغلی در این کشور وجود ندارد.

در اطلاعیه آمده است: متاسفانه تعدادی از هموطنان در قالب گروه 27 نفره بدون توجه به اخطارهای سفارت ایران در سریلانکا در 28 تیرماه ازسوی شرکت های کاریابی به این کشور منتقل و در خیابان ها رها شدند.

دولت سریلانکا مجازات سنگینی برای افراد فاقد گذرنامه و یا اقامت بیش تر از مدت روادید اعمال می کند.

به گزارش ایرنا؛ در بخش دیگری از اطلاعیه با اشاره به سختگیری های پلیس گذرنامه کلمبو برای تشخیص گردشگران از قربانیان باندهای جعلی آمده است: سریلانکا افرادی که پول و یا دلیل کافی نداشته باشند را با پرواز به ایران برمی گرداند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین