کد خبر: ۳۱۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

کدام خودروها ناگهان خاموش می‌‌شوند؟/ نقص‌های عجیب غریبی که مردم را نگران کرد

خاموش‌ شدن ناگهانی خودروهای پرتیراژ داخلی در حالی تبدیل به چالش جدیدی برای مصرف‌کنندگان شده که خودروسازان همچنان اقدامات لازم برای فراخوان خودروهای معیوب را انجام نداده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
خاموش شدن ناگهانی مشکل تازه‌ و خطرناکی است که این روزها سلامت مالکان و سرنشینان خودروهای صفر کیلومتر را مورد تهدید قرار داده است. گرچه این خودروها نو هستند و باید سلامت کامل را داشته باشند اما عیوب فنی آنها سبب شده در حین حرکت خاموش شوند. در حالی که فرض کنید در یک جاده دو طرفه با حداکثر سرعت مجاز در حال حرکت هستید و از روبه‌رو یک کامیون به شما نزدیک می‌شود و ناگهان خودروی شما خاموش می‌شود، آن زمان چه می‌کنید؟ طبیعتا این موضوع بسیار جدی‌تر و خطرناک‌تر از مشکلات قبلی خودروهای تولید داخل مانند عدم تمیزی و نظافت خودرو در زمان تحویل، شنیده شدن صداهای غیرعادی و جا نرفتن دنده‌ها و کار نکردن ضبط صوت و غیره است.

چندی پیش خبری مبنی بر این مضمون در رسانه‌های مختلف منتشر شد که پیرو آن بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهایی که تاکنون دچار این نقص فنی شده‌اند اغلب پراید، پژو 405، تیبا، پژو 206 صندوق‌دار، سمند ای‌اف 7، پژو پارس و ال 90 هستند.

در حالی که تا کنون هیچ خبری در خصوص آسیب‌دیدگی سرنشینان خودروهای دارای این عیب منتشر نشده اما بررسی‌ها حاکی از آن است که تاکنون بیشترین خودروهایی که دچار این نقص فنی شده‌اند همان خودروهای پرتیراژ داخلی هستند که قبلا هم به سطح کیفیت آنها نقد شده بود. البته این روزها بسیاری از تعمیرگاه‌های کشور هم محل مراجعه بسیاری از مالکان خودروهای پرتیراژ داخلی شده‌اند. اما این بار خاموش شدن ناگهانی خودرو در حین حرکت مشتریان را تا مرز میان مرگ و زندگی پیش برده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از مشتریان توانستند پس از خاموش شدن ناگهانی خودرو خود را روشن کنند و حرکت کنند اما مواردی هم بوده که پس از خاموشی ناگهانی، خودرو دیگر روشن نشده و برای رفع این عیب سر از تعمیرگاه درآورده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب مشتریان ایرانی با چندین بار روبه‌رو شدن این مشکل خودروی خود را فروختند و جایگزین کرده‌اند اما واقعا راهکار مقابله با این مشکل تعویض خودرو است یا خودروسازان داخلی باید برای رفع این مشکل و ارتقای کیفیت تولیدات خود اقداماتی اساسی انجام دهند؟

این در حالی است که خودروسازان می‌توانند با دادن فراخوان کوچک‌ترین عیب و ایرادهای تولیدات خود را هم برطرف کنند. اما در مقطع کنونی فراخوان از نگاه خودروسازان ایران واژه‌ای نامانوس است. گرچه در بازارهای بزرگ خودرو دنیا فراخوان حق طبیعی خودروسازان و مصرف‌کنندگان است. البته بد نیست بدانیم خاموش شدن ناگهانی به تازگی بحث فراخوان را باز نکرده و پیش از این خودروسازان داخلی بابت ایربگ محصولات‌شان عدم تمایل خود را برای چنین اقدامی اعلام کرده بودند.

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهایی که مردم به عملیاتی شدن تعهدات شرکت‌های خودروسازی کشور بی‌اعتماد شدند و قطعات چینی بی‌کیفیت مرهم خودروی سواری‌شان شده است، خاموش شدن ناگهانی و تبعات آن چقدر می‌تواند به افزایش بی‌اعتمادی آنها دامن زند؟ گرچه خریداران خودروهای تولید داخل هم به بروز این مشکلات عادت کرده‌اند و به نوعی هر بار کنار می‌آیند اما خاموش شدن ناگهانی خودرو نقص فنی است که با سلامت و ایمنی جان مردم بازی می‌کند و تبعات جبران ناپذیری دارد که به نظر می‌رسد خودروسازان برای جلوگیری از آن باید زودتر دست به کار شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
تا وقتی خودروسازهای ایرانی یک رقیب خارجی نداشته باشند همینه مردم مجبور هستند این ماشینای بی کفیت پول بدن وبخرن اونوقت اگر به گارانتی مراجعه کنی با صفهای طولانی مواجهه میشه اونا هم خیالشان راحته چون رقیب ندارن بدبختی ما همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
این نوع کوتاهی ها در کنترل کیفیت عین قتل و جنایت است. آیا بنظر شما نباید با این خاطیان همان برخوردی بشود که با یک قاتل می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
باسلام
همانطور که می دانیدامروزه قیمت خودروهای تولید داخلی یک قیمت واقعی نیست ویک پراید ویا تیبا نباید با قیمت 21م و25 م به بازار عرضه شود چراکه تمام قطعات تولید داخل هستند وازطرفی به بی کیفت ترین نحو ممکن تولید وبه مشتریان عرضه می شود طوری که خودرو صفر کیلومتر درهمان 1000کیلومتر اولیه همه چیزش تعطیل ومی بایستی تعویض گردد مثل گیربکس وجلوبندی وکمک فنر و...که دراثر بی کیفیت بودن بدلیل پایین اوردن قیمت وبهای تمام شده و واقعان جان مشتریان برایشان اهمیتی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
حالا چی تو این مملکت کیفیت داره که ماشینش ماشین باشه؟ هوا ی سالم داریم که نداریم پارازیت تو سرمون خالی نمی کنن که در کمال خونسردی و سکوت میکنن، موادغذایی و سبزیجات سالم و تحت کنترل مراکز مسئول داریم که نداریم، بیمارستان و سیستم بهداشتی استاندارد داریم که باز نداریم و ......... ولی یک چیز دازیم که قفل هر چیزی را باز میکنه ، پول بله پول عزیز .اگه داشته باشی بهترین ماشین و خوراک و مراقبت پزشکی و خیلی بهترین های دیگه رو توی همین خاک مادری خواهید داشت ،مطمئن باشید !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین