کد خبر: ۳۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

عزای عمومی برای درگذشت رییس جمهور هند

پراتیبها پاتل یکی از روسای جمهور سابق هند در این باره گفت: او بهترین انسانی بود که دیده بودم. حس طنز و حضور ذهن او قابل توجه بود و همیشه چیزی برای ارایه به جامعه داشت.
آفتاب‌‌نیوز : 7 روز عزای عمومی به دنبال درگذشت رییس جمهور اسبق هندبه دنبال درگذشت ابوبکر زین العابدین عبدالکلام رییس جمهور اسبق هند ، دولت هفت روز عزای عمومی دراین کشور اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا؛ وی بعد ازظهر امروز (دوشنبه) در حال سخنرانی در موسسه راجیو گاندی در شیلونگ دچار سکته قلبی شد و بعد از انتقال به بیمارستان در سن هشتادو سه سالگی درگذشت.
 
عبدالکلام در سال های 2002 تا 2007 رییس جمهور هند بود و از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار بود.
 
پیکر وی فردا صبح به دهلی منتقل می شود.
 
مقام های هند با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی درگذشت وی را تسلیت گفته اند.
 
پراتیبها پاتل یکی از روسای جمهور سابق هند در این باره گفت: او بهترین انسانی بود که دیده بودم. حس طنز و حضور ذهن او قابل توجه بود و همیشه چیزی برای ارایه به جامعه داشت.
 
سامبیتا پاترا سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا که اکنون حزب حاکم هند است نیز در این باره گفت: عبدالکلام مرد علم بود و سیاست این ویژگی او را تحت تأثیر قرار نداده بود.
 
عبدالکلام که به مرد موشکی هند معروف بود، توانست در دل همه اقشار جامعه، بخصوص جوانان، جا باز کند.
 
او مسلمانی با ایمان بود و در 18 جولای 2002، چند ماه پس از شورش گجرات به پست ریاست جمهوری نشست. عبدالکلام توانست بسیاری از زخم های شورش های گروهی را درمان کند.
 
عبدالکلام علاقه زیادی به دستیابی هند به فناوری روز دنیا نشان می داد و در برنامه موشکی هند نیز حضور فعالی داشت.
 
نام وی با برنامه هایی همچون پروژه موشک های بالستیک، برنامه سلاح های هسته ای و هواپیماهای جنگی سبک در تاریخ هند ماندگار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین