کد خبر: ۳۱۰۵۳۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
اظهارات لاریجانی درباره کارشکنی حامیان احمدی‌نژاد علیه توافق هسته‌ای و ...

رئیس مجلس: فرمودند سگ احمدی‌نژاد و مشایی به اینها شرف دارد/ این روش اظهارنظر درست نیست، ما مسلمانیم

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان درباره برجام گفت: در بررسی توافق هسته ای نمایندگان می توانند موافق یا مخالف باشند اما باید توجه داشته باشیم که این موضوع به یک اختلاف درونی تبدیل نشود.
آفتاب‌‌نیوز : علی لاریجانی روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در بررسی این موضوع نباید انشقاق در درون ایجاد شود و اظهارنظرها با نهایت احترام بیان شود.

وی ادامه داد: اظهارنظرها در بررسی توافق هسته ای خوب است اما باید با رعایت احترام همراه باشد؛ بررسی این موضوع در مجلس نیز حق مجلس است و هیچ اشکالی ندارد و یک نفر می تواند موافق یا مخالف باشد و این مساله را نباید به یک اختلاف درونی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: همه نمایندگان با اخلاق و متانت حرف های خود را بیان کنند و بی جهت سوء ظن نسبت به برادر دیگری نداشته باشند؛ متنی که ارایه شد بعضی ها تصور می کردند که این متن چرا تاخیر شده و ممکن است دست برده شده باشد و این یک سوء ظن است چون ما اصرار کردیم که در اسرع وقت وزیر محترم به مجلس توضیح دهد که در اسرع وقت سه شنبه بود.

رییس قوه مقننه گفت: این ها متن را کاملا منقح نکرده بودند و آوردند اما متن ترجمه ایراداتی ترجمه ای داشت که گفتیم این اشکالات را رفع کنید و بدهید که در فاصله این چند روز این کار را انجام دادند و متن را دیروز فرستادند، من هم برای تکثیر ارسال کردم تا در اختیار نمایندگان قرار بگیرد؛ این دلیل نداشت در خصوص آن سوء ظن بوجود بیاید.

لاریجانی اظهارداشت: برخی آقایان نکته ای به من می گویند که من لزومی نمی بینم دفاع کنم و اشکالی ندارد که بگویند؛ اما خواهش می کنم که حداقل در فضای فعلی اگر کسی هم حرفی دارد؛ بزند، ایرادی نمی بینم آقای کوچک زاده بلند شدند و چیزی گفتند اما من واقعا متوجه نشدم این که فرمودند سلطنت طلبانه یعنی کی این کار را کرده؟ چه ویژگی در این زمینه وجود داشته است؟

وی ادامه داد: یکی از برادران دیگر در جایی گفته بودند که آقای لاریجانی نمی گذارد مسایل هسته ای در مجلس مطرح شود به دلیل این که آقای هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی، آقای لاریجانی را رییس مجلس کردند، آیا این توهین به نمایندگان نیست؟

رییس دستگاه قانون گذاری اضافه کرد: شما ممکن است رای نداده باشید اما چه دلیلی دارد که این طور حرف بزنید؟ یا فرمودند که سگ آقای احمدی‌نژاد و مشایی به این ها شرف دارد آیا اینجور می‌شود حرف زد؟ حداقل من أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ و أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله گفته ام، چطور ممکن است سگ یک نفر بر یک مسلمان شرف داشته باشد؟ این روش اظهارنظر و گفتن درست نیست.

لاریجانی گفت: من آنچه مصلحت مجلس و باعث شرف مجلس می شود، مطرح می کنم اما آن چه مجلس تصمیم گیری می کند موظفم از آن حمایت کنم و به این قایل هستم و موردی بوده که مجلس در موضوعی اظهارنظر کند و من از آن حمایت نکنم؟

وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که در بررسی این مساله مهم و اساسی رعایت کنید هم شکافی در داخل کشور ایجاد نشود و هم اخلاقی عمل کنید و گر نه آزادید صحبت کنید و اشکالی هم ندارد.

**تابش:برخی شمشیر خود را علیه توافق از رو بسته اند

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: تذکر من به ماده 180 درباره سوگند هیات رییسه مبنی بر اجرای آیین نامه داخلی و ماده 24 درباره حفظ شان مجلس و ماده 79 درباره اجازه دفاع به نماینده ای که به وی اهانت شده است، می باشد.

وی ادامه داد: همچنین تذکر من به ماده 104 درباره ترتیبات مربوط به رعایت دستور هفتگی مجلس و ماده 113 درباره وظیفه رییسه جلسه در قبال فردی که از موضوع خارج می شود که باید از ادامه نطق او ممانعت کند، است.

نماینده مردم اردکان گفت: جناب آقای ابوترابی فرد نایب رییس مجلس این موارد را رعایت نکردند، چه طور موضوعی که در دستور هفتگی مجلس نیست برخی دوستان که شمشیر خود را علیه توافق هسته ای و تحولاتی که در جامعه در حال رخ دادن است و مردم را امیدوار کرده از رو بسته اند در هر جلسه علنی اجازه پیدا می کنند برخلاف آیین نامه داخلی مطالبی را بی محابا مطرح کنند و رییس جلسه در حین نطق عکس العملی را نشان ندهد.

تابش اظهارداشت: آقای ابوترابی فرد بعد از اتمام صحبت های دو نفر از منتقدین توافق هسته ای توضیحاتی را ارایه دادند که دیگر به درد نمی خورد.

وی ادامه داد: البته این اقلیت برای روحیه دادن به طرفداران خود از هر فرصتی استفاده می کنند تا توافق هسته ای را محکوم کنند البته نقد و انتقاد پذیرفته است اما هر صدا و نوایی که از مجلس به تضعیف روحیه مردم بینجامد و وحدت و انسجام ملی را برهم بزند، محکوم است. این نماینده مجلس خطاب به منتقدان گفت: ما در مجلس هفتم برای تذکرات باید از رییس جلسه اجازه می گرفتیم اما در حال حاضر فضای مجلس باز است، حداقل به کسانی که به آنان توهین شده اجازه داده شود از خود دفاع کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
5
88
اقای لاریجانی ، از این بد زبانی ها زیاد دلگیر مباش
اینها ادامه همان ادبیات احمدی نژادی است که عمرشان رو به پایان است
وبزودی توسط مردم طرد وحذف خواهند شد
همانطوریکه مردم دارند به زحمت اینها را تحمل میکنند
شما هم کمی دیگر تحمل کنید
-
انشاءالله که با رفتن این تتمه ادبیاتی احمدی نژادی
دیگر حد اقل در بین مسئولین وبا عنوان والقابی چون دکتر و مهندس و... شاهد چنین ادبیاتی سخیفی نباشیم
که این نه در شان ملت ایران است نه در سمت وسوی وجهت شهدای بزرگوار ، ایثار گران و جانبازان وخانواده محترمشان
خدایی این شرایط ناصواب وادبیات سخیف بیشتر از همه روح شهدا و جانبازان و ازادگان را می ازارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
4
42
آقای لاریجانی شما بغضی در دل این افراد دارید که در دل کمتر دشمنی وجود دارد اینها بسیار ساختگی از احمدی نژاد انتقاد میکردند و میکنند جناب احمدی نژاد از رگ گردن به اینها نزدیکتر است . شما در تاریکخانه ایشان نور افکن انداختید . این حمله ها چیزی جز محبوبیت برای شماندارد بگذارید حمله کنند عصبانی باشند و...
مشکل اینها این است : چرا توافق چرا توسط این افراد چرا تاییدات رهبری چرا و چرا و چرا
زمان جنگ هر وقت رزمندگان عملیات میکردند صدام به شهر دزفول موشک میزد دقت کنید هر وقت کار این مذاکرات پیش میرود این چند نفر یک شلوغ بازی سر یک موضوع بی ربط راه میاندازند .
والعاقبت للمتقین
صدق الله العلی العظیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
4
51
اون بي ادب كي بوده ؟ بايد به مردم معرفي بشوند ،اين ادبيات سخيف متاسفانه خيلي وقت است دربين نمايندگان وبرخي سياسيون باب شده
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
3
31
خدایا ثنا گویی پاچه خواری بله قرباگویی را از نماینده های مردم و مسئولین بزدا وصداقت راست گویی پیشه انها بگردان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
2
26
احمدی نزاد واعوان وانصارش این بی ادبیها راآموزش ورواج دادند این بی نزاکتیها در چتر حمایت گروهی خواص نهادینه شده فعلا در فکر جمع آوری رای برای مجلس آینده هستند خدا بداد این ملت برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
3
29
از آدمای دولت نهم و دهم هر چی بگید بر میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
37
6
افتاب مغرض وكينه ورز به احمدي نژاد وسانسورجي اگر يك جو غيرت ومردانگي در وجودت هست نظر مخالف را منتشر كن.
اقاي لاريجاني با گفتن اين مطالب كه معلوم نيست راست است يا دروغ خواست جنگ رواني راه اندازد تا مسله اصلي ومشكلات وبلاهاي كه برسر مملكت امده با توافق را تخت شعاع قراردهد . وذهن نمايندگان ومردم رامنحرف كند وبه دولت خوش خدمتي كند
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
مساله اصلی و مشکلاتی که میگی چیه؟
مگه غیر از مشکلاتیه که همین احمدی نژادی ها تو اون هشت سال به وجود آوردن؟؟؟؟
يا علي ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
3
أعوان و انصار دزدش دست از سر مردم مظلوم بر نميدارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین