کد خبر: ۳۱۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

علت برافروختگی صورت و درمان آن

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه بیماری فلاشینگ یا برافروختگی صورت به علل متفاوت فرد را گرفتار می‌کند، گفت: اختلال در فعالیت ‌طبیعی غدد، بویژه اختلالات در غدد فوق‌ کلیه و تیروئید، ممکن‌ است برافروختگی صورت را ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز : یک متخصص پوست و مو علل گرگرفتگی صورت و روش‌های درمان آن را توضیح داد.

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه بیماری فلاشینگ یا برافروختگی صورت به علل متفاوت فرد را گرفتار می‌کند، گفت: اختلال در فعالیت ‌طبیعی غدد، بویژه اختلالات در غدد فوق‌ کلیه و تیروئید، ممکن‌ است برافروختگی صورت را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فلاشینگ صورت در زمان یائسگی، چاقی، استرس، اختلالات عروقی، بیماری روزاسه و الکلیسم بروز می‌کند، گفت: این عارضه به‌ علت گشاد‌ شدن عروق سطحی و توقف خون در مویرگ‌ها ایجاد می‌شود. در ناحیه‌ مرکزی صورت و بویژه در نواحی بینی و گونه‌ها ظاهر می‌شود.

مهر گان گفت: سن ابتلا به بیماری، به طور عمده از میانسالی آغاز می‌شود و شیوع آن در دوران پیری و در زنان به‌ هنگام یائسگی افزایش می‌یابد.

این متخصص پوست و مو درباره درمان دارویی این بیماری گفت: درمان این بیماری همچون دیگر ضایعات عروقی، طولانی، دشوار و نتیجه‌ قطعی برای فرد مبتلا به این بیماری را ندارد که این معضل نیز نارضایتی فرد مبتلا به اینگونه درمان‌ها را به همراه دارد.

مهرگان گفت: درمان این بیماری توسط لیزر، امید به درمان قطعی فلاشینگ را برای افراد مبتلا به این بیماری ایجاد کرده است که با لیزر IPL انجام می‌شود و مکانیسم اثر این لیزر به این صورت است که اکسی‌هموگلوبین موجود در ‌رگ‌ها و مویرگ‌های صورت که در فلاشینگ (گرگرفتگی)، دچار ایستایی و کندی حرکت شده است، طول موج‌های 570 تا 620 نانومتر را تماما درخود جذب می‌کند.

وی افزود: این جذب اشعه، باعث ایجاد حرارت شدیدی در منطقه‌ مورد نظر می‌شود؛ به طوری که در نهایت باعث تجزیه هموگلوبین در رگ‌ها و مویرگ‌های منطقه‌ مبتلا به فلاشینگ می‌شود.

این متخصص پوست و مو گفت: لیزر و از بین‌ رفتن هموگلوبین در رگ‌های گشاد شده‌ منطقه‌ مبتلا و جذب آن توسط کبد، حجم درون رگ‌ها و مویرگ‌ها را کم کرده و قطر رگ تنگ‌ و طبیعی می‌شود که تظاهر آن در کم رنگ‌تر شدن و محوتر شدن مویرگ‌ها بوده و نتیجه‌ آن بهبودی صورت و رفع برافروختگی پوست است.

مهرگان در خاتمه گفت: جهت دستیابی به بهترین نتایج درمانی، پزشک معالج باید در مورد تفاوت‌های موجود در رنگ، ضخامت و نوع پوست درافراد مختلف (فوتوتیپ‌های پوست) شناخت کامل داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین