کد خبر: ۳۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

کاروان جدید شهدا از راه رسید

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد، پیکرهای 76 شهید جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران در سالهای 80 تا 1988 میلادی را تحویل مقامات ایرانی داده است.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از رسانه های عراقی، پیکرهای شهدای دفاع مقدس، روز سه شنبه این هفته، از طریق بندر بصره در جنوب عراق تحویل ایران شده است.

گفته شده که تحویل شهدا در چارچوب تفاهم نامه امضا شده در سال 2008 میلادی و با هماهنگی های بعمل آمده میان مسوولان دو کشور و تحت نظارت صلیب سرخ و هلال احمر انجام می شود.

وزارت حقوق بشر عراق همچنین از اعزام یک تیم جستجو و تفحص از سوی کمیته پیگیری اسیران و مفقودان این وزارت خانه ، به استان ذیقار در جنوب عراق خبر داد که ماموریت دارند موضوع مفقودان کویتی در زمان اشغال این کشور توسط ارتش صدام حسین در 1991 میلادی را پیگیری کنند.

گفته می شود تعداد زیادی از قربانیان کویتی اشغال این کشور توسط ارتش بعثی، در گورهای جمعی و انفرادی در این استان دفن شده اند.

به گزارش ایرنا، نتیجه ماجراجویی ها و زیاده خواهی صدام حسین در دهه 90 میلادی قرن گذشته، دو جنگ تحمیل شده به کشورهای ایران و کویت بود که حاصل آن قربانی شدن صدها هزارتن و نابودی زیرساخت ها و از بین رفتن سرمایه های کشورهای مسلمان بود و در پایان نیز زمینه را برای اشغال این کشور توسط قدرت های بین المللی فراهم کرد که از سال 2003 همچنان بهای آن را عراقی ها با نزدیک به یک میلیون کشته و بیش از سه میلیون آواره می پردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین