کد خبر: ۳۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

مدیر جدید سپاهان: مردی که «آبی دوستی» را در خوزستان نابود کرد

او مدیر جدید سپاهان اصفهان است مردی که در فوتبال خوزستان نامی شناخته شده است. کسی که فولاد را به عنوان یک تیم موفق پایه گذاری کرد اما به قیمت نابودی محبوب ترین تیم خوزستان.
آفتاب‌‌نیوز :
همان طور که پیش بینی می شد اصغر باقریان جای مهرزاد خلیلیان را در سپاهان گرفت. اصغر باقریان اما نامی شناخته شده در فوتبال است . او در فوتبال خوزستان در دهه های 70 و 80 نامی جنجالی داشته . مردی که پایه گذار تیم موفق فولاد شده اما به بهای این پایه گذاری، تیم ریشه دار استقلال اهواز را در مسیر نابودی انداخت.

استقلال و رنگ آبی در خوزستان در همه سال های قبل از فولاد یک تابو بود. مردم خوزستان و البته شهر اهواز حتی پوشیدن رنگ آبی را یک افتخار برای خود می دانستند. باقریان در آن سال ها یکی از مدیران استقلال اهواز بود، تیمی که محبوبیتش ده ها برابر تیم هایی مثل شاهین و جنوب بود . جنوب یا نورد لوله و لفته سه برادران و بقیه دوستان پرسپولیسی این شهر هیچ گاه فکر نمی کردند، روزی برسد که استقلال این شهر جایگاهش را از دست بدهد. اصغر آقا اما یکباره کاری کرد که ورق برگشت. او تیم نوجوان استقلال اهواز که خودش مدیرش بود را به کارخانه پولدار فولاد خوزستان وصل کرد و با گره زدن پول به استعداد ناب خوزستانی توانست هویت تاریخی فوتبال اهواز را به شکلی دیگر در آورد. 

بچه های با استعدادی چون مبعلی، کعبی، سلیمانی، علوی، بداوی و ... و خیلی های دیگر از تیم های پایه استقلال اهواز، یکجا همراه با مدیرشان قرار شد پیراهن قرمز فولادی را به تن کنند که امتیاز جنوب اهواز را خرید و با بودجه میلیاردی کارخانه فولاد توانست خیلی زود در مسیر قهرمانی لیگ برتر پیش برود. 

درست در همه سال هایی که تیم ریشه دار و مردمی اهواز غرق در بی پولی، بین این عابربانک و آن سرمایه دار مشکل دار، دست به دست می شد، معاون ورزشی پیشین تیم شالوده تیمی وابسته به بودجه دولتی را ریخت که با گذشت یک دهه حالا هویت فوتبالی در خوزستان را عوض کرده است. تیمی که البته هنوز هم به اندازه استقلال طرفدار ندارد اما توانسته از آن محبوبیت استقلال کم کند. 

باقریان اگرچه خود خیلی زود از فولاد هم کنار گذاشته شد اما مردی بود که هنوز قدیمی های این تیم و عشق استقلال های اهواز این تصمیمش را شلیک تیر خلاص به هویت آبی اهواز می دانند.
 
به گزارش خبرآنلاین، او حالا از شهر خود کوچ کرده تا مدیریت تیمی را در اصفهان بر عهده بگیرد . تیمی که نماد اصفهان است. تیمی که توانسته مظهر شهردوستی مردم شهر تاریخی کشورمان باشد. مردی که از اهواز به اصفهان می رود جایگزین مدیری اصفهانی می شود. اصفهانی ها تمام دو دهه گذشته به مدیران اصفهانی شان و این حس پر رنگ بومی گرایی شان فخر فروختند و حالا آیا می توانند حضور یکی مثل باقریان را تحمل کنند؟ این اتفاقی است که به سختی می شود باورش کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین