کد خبر: ۳۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

ایوبی: عصر آرامش و ادبیات فاخر در ایران فرارسیده است

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: عصر آرامش و دوران ادبیات فاخر همراه با وحدت و همدلی در سینمای ایران فرا رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الله ایوبی روز پنجشنبه در نشست با سینماگران استان اصفهان افزود: تا دو سال پیش مسابقه اتهام زنی و بدگمانی در سینمای ایران جریان داشت و بزرگان کشور نیز به سینما بدگمان شده بودند اما آن دوران سپری شده و اکنون چشم اندازی روشن و آرامش بخش در سیمنای ایران قابل رویت است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: بسیاری از متدینین درباره سینما بدگمان و نظرات مختلفی داشتند اما این هنر توانسته ماهیت فرهنگی خود را به اثبات برساند به همین جهت امروز وحدت، همدلی و آرامش بر سینمای ایران حاکم و پایدار شده است.

ایوبی گفت: سینمای امروز به جایگاه واقعی خود رسیده بطوری که بسیاری از مسوولان، نماینگان مجلس و حتی علما و مراجع پیشنهاد ساخت فیلم های خوب به اهالی سینما می دهند.

وی آمار سینماهای کشور را 350 سالن اعلام و خاطرنشان کرد: 80 سالن سینما نیز توسط بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور درحال ساخت است.

رییس سازمان سینمایی افزود: امروز روزگار آشتی مردم با سینماست و مخاطبان این هنر درحال افزایش است بگونه ای که شمار این مخاطبان در سال 93 به حدود هفت میلیون نفر رسید. 

وی، گردش مالی بخش سینمایی کشور را تا 2 سال پیش حدود 25 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته این گردش مالی به 60 میلیارد تومان رسید و امسال نیز 30 درصد افزایش یافته است.

** احیای اقتصاد سینمای ایران، رویکرد سازمان سینمایی است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان سینمایی کشور، احیای اقتصاد سینمای ایران است.

وی اظهارکرد: سازمان سینمایی از 2 سال پیش تاکنون توجه ویژه به سینمای خانگی داشته و در این مسیر توفیقات بسیاری کسب کرده است.

ایوبی راه اندازی سیستم vod برای مقابله با قاچاق فیلم را از راهکارهای احیای اقتصاد سینما عنوان کرد و گفت: vod یا سینمای خانگی و تولید برای خانه ها (نه تولید برای پرده های سینمایی) برای کشور ما امری اجتناب ناپذیر است. 

وی تصریح کرد: این سیستم علاوه بر حفظ ارتباط مردم با تصویر و فیلم و سینما موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه در تولید آثار سینمایی می شود.

وی همچنین vod را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: برخورد با قاچاق فیلم به شیوه سنتی و شناسایی و برخورد در فروشگاه ها صورت گرفته که این کار نتیجه مطلوبی نداشت.

**کسب 222 جایزه بین المللی توسط سینماگران 

رییس سازمان سینمایی یکی از افتخارات بزرگ این سازمان را در سال گذشته کسب ۲۲۲ جایزه بین المللی توسط سینماگران کشور عنوان کرد.

وی اظهارکرد: پارسال داوران ایرانی در 46 جشنواره داوری کردند و به جرات می توان گفت هیچ جشنواره ای در دنیا برگزار نشده است که فیلمی از ایران درآن نمایش داده نشده باشد.

ایوبی، رتبه جهانی سینمای ایران را برگرفته از فرهنگ غنی، دینی و شیعی مردم ایران دانست و گفت: حافظ، سعدی، شمس تبریزی و دیگر بزرگان ادبیات ایران پشتوانه های سینمای کشور هستند.



** سینمای اصفهان می تواند صاحب سبک باشد 

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: امروز سینمای اصفهان درکنار سایر هنرها می تواند صاحب سبک و با سینماهای دیگر شهرهای کشور متفاوت باشد.

وی یادآور شد: تعداد سینماگران، آموزشگاه ها، انجمن های سینمایی بویژه انجمن سینمای جوان از افتخارات کشور است.

** استانداران و شهرداران فرهنگ و هنر را اولویت قرار دهند

رییس سازمان سینمایی کشور از استانداران و شهرداران درخواست کرد که مقوله فرهنگ و هنر را در اولویت قرار دهند.

وی اظهارکرد: آنقدر مشکلات در استان ها زیاد است که ناخودآگاه استانداران از فرهنگ و هنر غافل می شوند.

** جشنواره فیلم کودک و نوجوان درصورت آمادگی، به اصفهان برمی گردد.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان درصورتی که مسوولان استان اصفهان آمادگی داشته باشند به این استان برمی گردد.

وی یادآور شد: برگشت این جشنواره بین المللی به اصفهان برای ما فوق العاده حائز اهمیت است.

** صدور مجوز فیلم های ویدیویی 90 دقیقه ای به اصفهان واگذار می شود

رییس سازمان سینمایی در پاسخگویی به مطالبات سینماگران اصفهانی از تفویض اختیار صدور مجوز فیلم ویدیویی 90 دقیقه ای خبر داد و گفت: ما آماده تفویض این اختیار به استان اصفهان هستیم و مطمئنیم خلق آثاری درخشان در سینمای ایران را موجب خواهد شد.

وی از مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان خواست تا برای اجرای اداری این طرح پنج نفر از هنرمندان پیشکسوت سینمای اصفهان را به وزارت ارشاد معرفی کند تا این افراد پس از تایید شورای معاونت وزارت و اعمال ارزشیابی های لازم صلاحیت صدور مجوز فیلم های 90 دقیقه ای را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور سینماگران استان اصفهان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین