کد خبر: ۳۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

پیروزی تیم ملی والیبال در نخستین دیدار

تیم ملی ب والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی مردان آسیا برابر کویت به پیروزی رسید.
آفتاب‌‌نیوز : هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از امروز جمعه آغاز و تا 17 مرداد در تهران پیگیری خواهد شد. در این مسابقات 16 تیم در 4 گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تیم ملی ب والیبال ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه امشب در نخستین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف کویت رفت و سه بر صفر این تیم را از پیش رو برداشت.

ملی پوشان کشورمان در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 22 و 25 بر ۱۳ به پیروزی رسیدند تا آٰغازی امیدوار کننده در این رقابت ها داشته باشند.

ملی پوشان والیبال ایران در ست دوم این مسابقه در برخی مواقع از حریف نه چندان نام دار خود عقب افتادند اما در ست های اول و سوم با اقتدار به پیروزی رسیدند.

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی ب در ابتدای این مسابقه از ترکیب حمزه زرینی، علی حسین، پوریا فیاضی، رضا صفایی، محمدظاهر وادی، مسعود غلامی و مصطفی شریفات استفاده کرد.

اسلوبودان کواچ و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ایران از جمله 500 تماشاگر حاضر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران در این مسابقه بودند.

تیم ملی والیبال مردان کویت در سال 1979 نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرد که چین قهرمان آن دوره شد.

کویت امسال برای دهمین بار در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شرکت می کند که بهترین عنوان کسب شده این تیم در این رقابت ها مقام چهارمی سال 1987 است. در سال 1987 مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی کویت برگزار شد.

رتبه پنجمی سال 1989، دو جایگاه هفتمی در سال های 1979 و 1983، رتبه سیزدهمی (1995)، دو جایگاه چهاردهمی (1993 و 1999) و دو عنوان هفدهمی (2007 و 2013) از دیگر نتایج عملکرد تیم ملی والیبال کویت در مسابقات قهرمانی آسیا است.

رتبه های کسب شده تیم ملی والیبال کویت در قهرمانی آسیا تقریبا روند نزولی دارد و این تیم در سال 2013 که تیم ایران دومین قهرمانی خود را تجربه کرد، به رتبه هفدهمی رضایت داد.

والیبال ایران نیز دو مقام قهرمانی این رقابت ها در سال های 2011 و 2013 را در پرونده کاری خود دارد و امسال برای سومین قهرمانی متوالی با تیم ملی ب در این رقابت ها شرکت کرده است. دو مدال نقره و برنز از دیگر افتخارات والیبال ایران در قهرمانی مردان آسیاست.

تیم ملی والیبال ایران فردا شنبه در دومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف قزاقستان می رود که این دیدار از ساعت 19 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آٰغاز خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین