کد خبر: ۳۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
وقتی برخی "سلیقه" را بر "قانون" ترجیح‌ می‌دهند

آقای سخنگو بیشتر تامل کنید؛ مجوزهای وزارت ارشاد حرف آخر را می‌زند!

بررسی رفتار و عکس‌العمل‌های دوگانه برخی مدیران فرهنگی و تندروها نشان‌دهنده این است که گروه‌ها تندرو هدفی جز بی‌اعتبار‌کردن مجوزهای وزارت ارشاد و اعمال اهرم فشار برای این وزارتخانه ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه اعلام کرده است اگر رسانه‌ها دغدغه‌ای درباره نمایش پایکوبان دارند، از اجرای آن جلوگیری می‌شود؛ اظهارنظر غیرمنتظره‌ای که مانند برخی اظهارات قبلی آقای سخنگو بازهم دردسر تازه‌ای برای این وزارتخانه ایجاد کرده است.

نمایش «پایکوبان» کار تازه فرزانه کابلی که قرار است در تالار وحدت برگزار شود، دستاویز دیگری برای برخی رسانه‌های شده تا بازهم بر مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتازند. این اظهارنظرها درحالی است که برنامه‌های هنری و فرهنگی مخصوص بانوان از مرکز هنرهای نمایشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و قانونی محسوب می‌شوند. با این وجود عده‌ای همچنان قانون و رویکرد دولت را قبول نداشته و در کنار اعتراض‌های خیابانی، سلایق خود را از طریق رسانه‌های نیز مطرح  و به فضاسازی و جنجال علیه دولت می‌پردازند.

نکته قابل تامل اینجاست که آقای نوش‌آبادی که در کسوت سخنگوی ارشاد  قرار دارند اعلام کرده‌اند "درباره مجوز این برنامه بررسی صورت می‌گیرد." باید از وی پرسید آیا زمانی که مجوز برنامه فرهنگی صادر می‌شود دغدغه‌های قانونی لحاظ نمی‌شود که حالا با پیگیری برخی رسانه‌ها تندرو که سابقه و عملکردشان در تخریب دولت بر همگان آشکار است، باید به آن پرداخت و مورد بازبینی قرار بگیرد؟ همچنین نباید فراموش کرد برنامه‌های هنری مخصوص ‌بانوان پیشتر نیز به طور قانونی توسط هنرمندانی چون "سیمین غانم" و "فرزانه کابلی" در تالار وحدت اجرا و تایید شده است. 

بررسی رفتار و عکس‌العمل‌های دوگانه برخی مدیران فرهنگی و تندروها نشان‌دهنده این است که گروه‌ها تندرو هدفی جز بی‌اعتبار‌کردن مجوزهای وزارت ارشاد و اعمال اهرم فشار برای این وزارتخانه ندارند. وزارتخانه‌ای که به موازات دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم سیبل حملات تندروها بوده است تا تصفیه‌حساب‌های سیاسی با دولت روحانی در دستور کار بماند. در این شرایط وزارت فرهنگ وارشاد دولت یازدهم سر دیگر طناب است. تجربه نشان داده است در همه دولت‌های زمانی که رویکرد به سوی امتیاز دادن به گروه‌های فشار پیش رفته این افراد فشار و هجمه بیشتری برای پیگیری خواسته‌های خود به کار برده‌اند. خواسته‌هایی که تنها با تنگنای موسیقی و تئاتر و برنامه‌های قانونی هنری ساکت می‌شود. مسئولان این وزارتخانه باید بکوشند به‌جای سخنان نسنجیده‌، قاطعانه پای مجوزهای خود ایستاده و در کلام و عمل از آن دفاع کنند نه اینکه با اظهارات شتاب‌زده زمینه باج‌گیری و مطرح‌شدن خواسته‌های غیرقانونی افراطیون را فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین