کد خبر: ۳۱۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

نتانیاهو در انزوای بین المللی و سخنرانی برای افکار عمومی آمریکا

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حصول توافق وین همچنان آشفته است، با نادیده گرفتن هشدار رییس جمهوری آمریکا مبنی بر وتوی رای کنگره در صورت رد این توافق، قصد دارد با پخش زنده سخنرانی از طریق اینترنت، افکارعمومی آمریکا را برضد این توافق بشوراند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' چاپ فلسطین اشغالی، امروز (شنبه) گزارش داد نتانیاهو در نظر دارد هفته آینده از طریق 'وب کست' (Webcast) - پخش تصویر از طریق اینترنت- ساکنان آمریکای شمالی را برای فشار آوردن بر کنگره آمریکا خطاب قرار دهد.

جروزالم پست نوشت، نتانیاهو درنظر دارد تا بر ضد توافق هسته ای وین که در مورخ 14ژوئیه برابر با 23تیرماه بدست آمد صحبت کرده و به پرسش مخاطبان پاسخ دهد.

بنا بر این گزارش، سخنان وی بصورت مجازی از طریق اینترنت در نهادهای یهودیان در آمریکای شمالی پخش خواهد شد.

جروزالم پست افزود: این اقدام با همکاری مشترک 'فدراسیون های یهودی' (Jewish Federations ) و 'سازمان های اصلی یهودیان مقیم آمریکا' (CPMAJO)برگزار می شود.

سازمان دهندگان این وب کست اعلام کرده اند سخنان نتانیاهو برروی رایانه ها، تلفن های همراه و تلویزیون های فلتی که در کنیسه ها، سازمان ها، اماکن و مراکز یهودیان در آمریکای شمالی قرار دارند، منتقل و پخش خواهد شد.

جروزالم پست افزود: این درحالی است که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (رژیم صهیونیستی) موسوم به 'آیپک' (AIPAC) (بزرگترین لابی طرفدار این رژیم در واشنگتن)، به شدت بر روی کنگره متمرکز است تا توافق بدست آمده رد شود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: کنگره آمریکا تا 17 سپتامبر (26شهریورماه) فرصت دارد تا این توافق را تصویب و یا رد کند، این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هشدار داده چنانچه قانونگذاران کنگره به این توافق رای مخالف دهند، آن را وتو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اوباما گفته است گروه های مخالف این توافق همچون لابی صهیونیستی آیپک مبلغ 20 میلیون دلار درآگهی های تلویزیونی هزینه کرده اند تا اعضای کنگره را برای رد این توافق تحت فشار قرار دهند.

جروزالم پست در گزارش خود اشاره ای به زمان دقیق پخش اینترنتی سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته آینده نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین