کد خبر: ۳۱۱۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

رییس جمهوری: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد

رییس جمهوری در پیامی به سی و دومین اجلاس مدیران روسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری آن را روز یکشنبه در برج میلاد قرائت کرد، افزود: سی و دومین اجلاس مدیران روسای آموزش و پرورش کشور و حضور شما گرامیان فرصت مغتنمی فراهم آورده تا با هم مشکلات دستگاه تربیتی بیاندیشیم و برای شکوفایی کودکان عزیزمان تدبیر کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: اصل 44 قانون اساسی دولت را موظف در امر آموزش و پرورش کرده است و این وظیفه خطیر فرصتی بی بدیل فراهم آورده تا آموزش و پرورش همراه با دین، خانواده و غیره شرایط بهتر را برای زیست آینده رقم بزند.

در بخش دیگری از پیام رییس جمهوری آمده است: شرایط کنونی جهان، تحول نظام آموزش و پرورش را می طلبد و تعلیم و تربیت معطوف به ارزش ها و نیازهای جامعه علاوه بر اینکه دانش آموزان را متدین و ایثارگر تربیت می کند باید انسجام اجتماعی را هم تدوین کند.

در بخشی از این پیام آمده است: امروز باید پاسخ دهیم که آموزش و پرورش چگونه می تواند در اصلاح رفتارهای فردی و در شکل گیری کارهای اجتماعی ایفای نقش کند.

در ادامه پیام نوشته شده است: اهمیت انسجام اجتماعی به عنوان یکی از برکات آموزش و پرورش در دنیای کنونی به حدی است که مرزهای جغرافیایی به حدود و مرزهای فرهنگی رسانده است.

وی در ادامه این پیام با تاکید بر حراست از انسجام اجتماعی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرده است: سامانه تعلیم و تربیت ملی ما برای حفظ انسجام اجتماعی چاره ای جز به توسعه احترام به تمامی هویت های ملی، پرچم، زبان، خط رسمی و میراث فرهنگی ندارد.

رییس جمهوری در ادامه آورده است: آموزش و پرورش باید به آرمانخواهی و ایجاد چشم اندازهای روشن توجه خاصی نشان دهد و تحقق شعار هر دانش آموزش یک مهارت را در آنان تقویت کند.

سی و دومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور به منظور رسیدگی به مهمترین مسایل تعلیم و تربیت کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسوولان این وزارتخانه دقایقی پیش در برج میلاد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، این اجلاس که با شعار تحول آموزش و پرورش امروز، بالندگی فردا برگزار می شود قرار است در مدت سه روز برپایی این نشست رییس جمهوری، رییس قوه مقننه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کنند.

در کنار سخنرانی ها، 12 کارگروه تخصصی نیز متناسب با ضرورت ها و نیازهای وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که هر کارگروه با ریاست یکی از معاونان وزارتخانه به بحث و بررسی موضوعات تعیین شده می پردازند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه، راهکارهای توسعه و ارتقای سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان، نقش فضاهای آموزشی و پرورشی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اقتصاد آموزش و پرورش و معیشت معلمان از جمله موضوعات کارگروه های تخصصی است.

همچنین راهکارهای چابک سازی نظام اداری و کاهش تمرکز در آموزش و پرورش، نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه، همسویی محتواهای آموزشی با برنامه درسی ملی، راهکارهای توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان از دیگر موضوعات پیش بینی شده برای بحث و بررسی در این کارگروه ها است.

در حاشیه سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور، نمایشگاهی از دستاوردها و ابتکارات و مطالبات جدید استان ها در یک سال گذشته دایر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین