کد خبر: ۳۱۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
نماینده کمیسیون اجتماعی:

اخراج 47 هزار زن به دلیل مرخصی زایمان غیر قانونی است

یک نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که اخراج 47 هزار زن از دستگاه دولتی به دلیل مرخصی زایمان غیرقانونی است.
آفتاب‌‌نیوز :
شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان در مجلس در پاسخ به پیگیری‌ها خبرنگار «آفتاب» در خصوص اخراج 47 هزار زن پس از مرخصی زایمان 9 ماهه که از سوی معاون فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی گفت: دستگاه‌های اداری پس از اینکه از سوی برخی مقامات دولت عنوان شد که بودجه برای مرخصی 9 ماهه کافی نیست، می‌توانند اعلام کنند که به مدت 9 ماه نمی‌توانند مرخصی بدهند و در صورتی که فرد پس از 6 ماه مرخصی به اداره مراجعه نکرد و با آگاهی از تبعات عدم مراجعه‌اش اخراج شود.

او در ادامه افزود: این اقدامی غیر‌قانونی است که پس از گذشت یک سال از تصویب 9 ماه مرخصی زایمان برای زنان 47 هزار زن به دلیل اجرای این قانون اخراج می شوند. این اعمال زور به فرد است.

افخمی تاکید کرد: بهتر است دستگاه‌های دولتی به زنان اعلام کنند بیشتر از 6 ماه نمی توانند مرخصی بدهند و در صورت عدم مراجعه کارمند سپس اقدام به اخراج او کنند. در این صورت فشار به قانون می‌آید نه به فرد در صورتی که در حال حاضر فشار و زور به فرد وارد شده است.

این نماینده کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه اخراج زنان در شان دستگاه‌های دولتی و همچنین در شان نظام نیست، گفت: این اقدام غیر‌قانونی و غیر‌شرعی است.

او در پاسخ به این سوال که تخلف قانونی چگونه در مجلس پیگیری خواهد شد، اضافه کرد: اگر به مجلس گزارش برسد پیگیری خواهد شد و نمایندگان کمیسیون اجتماعی‌ از نماینده پارلمانی دستگاه سوال خواهند کرد.

افخمی ادامه داد: از طرفی نمایندگان می‌توانند به فرد دلالت دهند که به مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های رسیدگی به شکایات اداری و همچنین کمیسیون اصل نود شکایت کنند و این کمیسیون بررسی کند و با قانون تطبیق دهد.

او عنوان کرد: در صورتی که اقدام غیرقانونی صورت گرفته باشد، دستگاه موظف است جبران و تمکین کند و مصالحه شود و در صورتی که تمکین نکند کمیسیون نود می‌تواند پرونده را به قوه قضائیه ارجاع دهد.

افخمی تاکید کرد: دستگاه از سر عناد تخلف نکرده به دلیل مالی تخلف کرده است ما در نظام اسلامی اگر متکی به کانون خانواده و تربیت فرزند و سرمایه گذاری بین نسلی باشیم نمی‌توانیم کمبود منابع را بهانه کنیم‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین